"Ilkeät" rubiinitetrat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
"Ilkeät" rubiinitetrat
Minkälaisia kokemuksia teillä on rubiinitetroista? Mielestäni niistä on puhuttu että ne ovat rauhallisia, mutta omani ovat ottaneet simätikukseen taistelukalaherran, joka oli vielä asukkaana altaassa ennen tetroja. Ne hyökkäilevät välillä ihan joukolla taistoa koti, näykkivät jopa pyrstöstä!
Tauno sitten ärhistelee niille, ja ne menevät vähäksi aikaa pois, mutta eivät edes säikähdä sitä. Kamalan ilkeiltä tuntuvat nuo meidän rubiinit, ja sitten muuten rauhalliset kardinaalitkin innostuvat välillä mukaan kiusantekoon, voi taisto parkaa...
Tauno sitten ärhistelee niille, ja ne menevät vähäksi aikaa pois, mutta eivät edes säikähdä sitä. Kamalan ilkeiltä tuntuvat nuo meidän rubiinit, ja sitten muuten rauhalliset kardinaalitkin innostuvat välillä mukaan kiusantekoon, voi taisto parkaa...
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: "Ilkeät" rubiinitetrat
Huh. Ensimmäinen kerta kun kuulen rubiinitetrojen olevan häijyjä. Aikaisemmin en ole kuullut kenenkään altaassa olleen taistojen ja rubinoiden välillä skismaa ja olenkin nyt ihan ällikällä lyötyMammaliini kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia teillä on rubiinitetroista? Mielestäni niistä on puhuttu että ne ovat rauhallisia, mutta omani ovat ottaneet simätikukseen taistelukalaherran, joka oli vielä asukkaana altaassa ennen tetroja. Ne hyökkäilevät välillä ihan joukolla taistoa koti, näykkivät jopa pyrstöstä!

Tosin, tuleehan näitä poikkeuksia silloin tällöin vastaan (rauhalliset tiikeribarbit, neontetrat + lehtarit sulassa sovussa samassa altaassa jne jne). Mutta hullulta kuulostaa nuo raivopäiset rubiinit

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
- Starting Member
Tarkkailin taas illalla tilannetta tuolla akvaariossa eikä se todellakaan näyttänyt kovin hyvältä. Ruokailun jälkeen tilanne vain pahenee, koska Tauno on hidas, niin vaikka kuinka yritän sen nenän eteen ruokaa laittaa niin tuppaavat nämä rubiinit sen ruoat nappaamaan siitä, sitten siellä ajetaan takaa puolin ja toisin kovaa kyytiä, kun Tauno hermostuu kun ei se kerkee syömään.
Tilanne on mielestäni jo niin stressaava taistikselle, että jos minulla olisi toinen akvaario, siirtäisin sen kyllä mielelläni nyt sinne turvaan, mutta kun olen aivan aloittelija niin minulla ei ole sellaista mahdollisuutta. Kurjaa, kurjaa, niinkuin yritin tarkkaan valita sellaiset kalat, jotka sopivat yhteen... mutta tosiaan, yksilöthän voivat olla erilaisia, vaikka joku laji noin yleisesti olisikin rauhallinen.
Tilanne on mielestäni jo niin stressaava taistikselle, että jos minulla olisi toinen akvaario, siirtäisin sen kyllä mielelläni nyt sinne turvaan, mutta kun olen aivan aloittelija niin minulla ei ole sellaista mahdollisuutta. Kurjaa, kurjaa, niinkuin yritin tarkkaan valita sellaiset kalat, jotka sopivat yhteen... mutta tosiaan, yksilöthän voivat olla erilaisia, vaikka joku laji noin yleisesti olisikin rauhallinen.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
No vilkkaita, kisailevia ja uimaintoisia ovat ainakin - aggressiivisuudesta en kuitenkaan tiedä, sillä eivät ole ainakaan meillä käyneet kenenkään kimppuun - taistojenkin evät saivat liehuilla rauhassa.skye kirjoitti:Eikös kuparit ole vähän aggressiivisempia kuin terat yleensä? Ainakin minun kuparitetrani olivat ärhäköitä ja muistelen lukeneeni jostain jotain siihen suuntaan viittaavaa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Kerrankin joku on vainoharhaisempi kuin minä, hihneoni kirjoitti:Uh huh... En taida ottaa teidän juttujen perusteella taiston kanssa rubiineja enkä kupareita.

Taitaa olla Mammaliinilla joku sekoporukka siellä altaassa, josta en kyllä vetäisi noin rajua linjausta koko lajin suhteen, ainakaan loppupeleissä

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
Onhan kaikissa kaloissa joskus poikeuksia oli kyseessä laji kuin laji, mutta itsellä ei ainakaan ole ollut rubiineista huonoja kokemuksia, liikkuvat sulavasti sievässä parvessa, joskus korkeintaan toistensa kanssa nahistelevat niin että on hieman selkäevistä paloja pois mutta ei kyllä muuta. Ja ovathan kaikki tetrat näykkivää laatua se vain riippuu hoidosta ja tilan tarpeesta yms kuinka ne käyttäytyvät, iso allas ja suurehko parvi niin ongelmia ei taatusti tule. Ja onhan se nyt ennenkuulumatonta sotkea yhteen kuparitetroja ja miljoonakaloja, eihän ne edes ole saman vesilaadun kaloja.