"Ilkeät" rubiinitetrat

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mammaliini
Starting Member
Starting Member

"Ilkeät" rubiinitetrat

Viesti Kirjoittaja Mammaliini »

Minkälaisia kokemuksia teillä on rubiinitetroista? Mielestäni niistä on puhuttu että ne ovat rauhallisia, mutta omani ovat ottaneet simätikukseen taistelukalaherran, joka oli vielä asukkaana altaassa ennen tetroja. Ne hyökkäilevät välillä ihan joukolla taistoa koti, näykkivät jopa pyrstöstä!
Tauno sitten ärhistelee niille, ja ne menevät vähäksi aikaa pois, mutta eivät edes säikähdä sitä. Kamalan ilkeiltä tuntuvat nuo meidän rubiinit, ja sitten muuten rauhalliset kardinaalitkin innostuvat välillä mukaan kiusantekoon, voi taisto parkaa...
-Panther-
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Panther- »

Oho :?
Ja minulla kun oli suunnitelmana ottaa nimenomaan rubiinitetroja (tai kirsikkabarbeja) tuohon altaaseen, jossa on tällä hetkellä vain taistoherra ja piikkisilmiä. Minäkin haluaisin kuulla lisää noista rubiinitetroista..
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: "Ilkeät" rubiinitetrat

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Mammaliini kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia teillä on rubiinitetroista? Mielestäni niistä on puhuttu että ne ovat rauhallisia, mutta omani ovat ottaneet simätikukseen taistelukalaherran, joka oli vielä asukkaana altaassa ennen tetroja. Ne hyökkäilevät välillä ihan joukolla taistoa koti, näykkivät jopa pyrstöstä!
Huh. Ensimmäinen kerta kun kuulen rubiinitetrojen olevan häijyjä. Aikaisemmin en ole kuullut kenenkään altaassa olleen taistojen ja rubinoiden välillä skismaa ja olenkin nyt ihan ällikällä lyöty 8O

Tosin, tuleehan näitä poikkeuksia silloin tällöin vastaan (rauhalliset tiikeribarbit, neontetrat + lehtarit sulassa sovussa samassa altaassa jne jne). Mutta hullulta kuulostaa nuo raivopäiset rubiinit :|
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
skye
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja skye »

Minulla on ollut rubiinitetroja ja ne olivat mielestäni ihan rauhallisia. Eivät hyökkäilleet taistoni kimppuun. :?
Behemot
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Behemot »

No jopas jotakin! Minun akvaariossanikin rubiinitetraparvi ja taistelukala elelevät sulassa sovussa. Mutta, eivät ne kalatkaan tule kloonitehtaasta.
Mammaliini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mammaliini »

Tarkkailin taas illalla tilannetta tuolla akvaariossa eikä se todellakaan näyttänyt kovin hyvältä. Ruokailun jälkeen tilanne vain pahenee, koska Tauno on hidas, niin vaikka kuinka yritän sen nenän eteen ruokaa laittaa niin tuppaavat nämä rubiinit sen ruoat nappaamaan siitä, sitten siellä ajetaan takaa puolin ja toisin kovaa kyytiä, kun Tauno hermostuu kun ei se kerkee syömään.
Tilanne on mielestäni jo niin stressaava taistikselle, että jos minulla olisi toinen akvaario, siirtäisin sen kyllä mielelläni nyt sinne turvaan, mutta kun olen aivan aloittelija niin minulla ei ole sellaista mahdollisuutta. Kurjaa, kurjaa, niinkuin yritin tarkkaan valita sellaiset kalat, jotka sopivat yhteen... mutta tosiaan, yksilöthän voivat olla erilaisia, vaikka joku laji noin yleisesti olisikin rauhallinen.
Hatzizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hatzizi »

Minulla on sama juttu kuparitetrojen kanssa. Ne hyökkäilivät koko ajan miljoonkalojen kimppuun, enkä tiedä mistä johtuu
skye
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja skye »

Eikös kuparit ole vähän aggressiivisempia kuin terat yleensä? Ainakin minun kuparitetrani olivat ärhäköitä ja muistelen lukeneeni jostain jotain siihen suuntaan viittaavaa.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

skye kirjoitti:Eikös kuparit ole vähän aggressiivisempia kuin terat yleensä? Ainakin minun kuparitetrani olivat ärhäköitä ja muistelen lukeneeni jostain jotain siihen suuntaan viittaavaa.
No vilkkaita, kisailevia ja uimaintoisia ovat ainakin - aggressiivisuudesta en kuitenkaan tiedä, sillä eivät ole ainakaan meillä käyneet kenenkään kimppuun - taistojenkin evät saivat liehuilla rauhassa.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
neoni
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja neoni »

Uh huh... En taida ottaa teidän juttujen perusteella taiston kanssa rubiineja enkä kupareita. :?
Jos joku minut kidnappaa, niin nopeesti palauttaa...
Hatzizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hatzizi »

Kyllä noi kuparit on ihan kivoja ku ne kisailee siis tosi paljon :D
En suosittle kuparien kanssa miljoonakaloja... Olen kokenut kuparien raivon niitä kohtaan.... :P
Vielä ku sais ne kutemaan niin olisin jo ihan "lovessa" niihin :mrgreen:
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

neoni kirjoitti:Uh huh... En taida ottaa teidän juttujen perusteella taiston kanssa rubiineja enkä kupareita. :?
Kerrankin joku on vainoharhaisempi kuin minä, hih :)

Taitaa olla Mammaliinilla joku sekoporukka siellä altaassa, josta en kyllä vetäisi noin rajua linjausta koko lajin suhteen, ainakaan loppupeleissä :roll:
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Onhan kaikissa kaloissa joskus poikeuksia oli kyseessä laji kuin laji, mutta itsellä ei ainakaan ole ollut rubiineista huonoja kokemuksia, liikkuvat sulavasti sievässä parvessa, joskus korkeintaan toistensa kanssa nahistelevat niin että on hieman selkäevistä paloja pois mutta ei kyllä muuta. Ja ovathan kaikki tetrat näykkivää laatua se vain riippuu hoidosta ja tilan tarpeesta yms kuinka ne käyttäytyvät, iso allas ja suurehko parvi niin ongelmia ei taatusti tule. Ja onhan se nyt ennenkuulumatonta sotkea yhteen kuparitetroja ja miljoonakaloja, eihän ne edes ole saman vesilaadun kaloja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”