Kiekot saivat jo vähän maistiaisia ja kyllä kelpasi
Hyttystä löytyy...
Valvoja: Moderaattorit
Hyttystä löytyy...
Ensimmäiset hytysentoukat bongattu Kuopiossa. Pientä on mutta kasvavat nopeasti jos säät jatkuvat lämpiminä.
Katsellaan ja kuunnellaan kevättä.
Pikkulammista, joissa ei kasva kaloja. Näin ei kalataudit kai leviä. Kuralätäköstäkin voi löytyä. Onko kukaan kokeillut laittaa takapihalle ämpäriä ja odotella siihen hyttysentoukkia? Eikös ne muni jo syksyllä, eli nyt keväällä ei enää kannata tämä idea? Ja muutenkaan näin kaupunkiseudulla ei hyttysiä juuri ole.
Kyllä niitä kesänmittaan ilmestyy ämpäriinkin tai saaviin, kuten minulla kävi, ainakin jos laittaa mukaan vaikka kuivaa heinää jne. Kai siitä sitten kehkeytyy toukille jotain ravintoa, tai muutoin parantaa olosuhteita ja viihtymistä.
Surviaissääsken toukkiakin minulla on ilmestynyt vesisaavin pohjalle liejuun/mutaan/mössöön-mitä nyt onkaan elelemään.
Surviaissääsken toukkiakin minulla on ilmestynyt vesisaavin pohjalle liejuun/mutaan/mössöön-mitä nyt onkaan elelemään.
Hatzizi: Kyllä tykkäävät ja hyttysen toukan korviketta, surviaista
voit ostaa akvaarioliikkeistä pakastetavarana.(ravintoarvollisista seikoista voisi joku asiaan enempi perehtynyt kertoa kumpi on ravitsevampaa kaloille)
Tuolla länsinaapurissa 80-luvulla myytiin elävää hyttysentoukkaa liikkeissä, pieni pussillinen maksoi silloin n. 10 kruunua(silloisen rahan arvon huomioon ottaen aika kallista)
Tässä itse odottelen milloin hyttysparvet keksivät tuon sulana olevan ulkolammikon synnytys-saliksi
voit ostaa akvaarioliikkeistä pakastetavarana.(ravintoarvollisista seikoista voisi joku asiaan enempi perehtynyt kertoa kumpi on ravitsevampaa kaloille)
Tuolla länsinaapurissa 80-luvulla myytiin elävää hyttysentoukkaa liikkeissä, pieni pussillinen maksoi silloin n. 10 kruunua(silloisen rahan arvon huomioon ottaen aika kallista)
Tässä itse odottelen milloin hyttysparvet keksivät tuon sulana olevan ulkolammikon synnytys-saliksi
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun etsin tietoa toukista löytyi tälläinen sivu http://www.it.jyu.fi/users/anivuor/hark ... ruoat.html onkohan edes samaa mitä löytyy Suomen luonnosta ainakin on kuivattua versiota ja pirun kalliita.
Kokeiltu ja hyväksihavaittu keino. Viime kesän alussa haavin ensin hyttysentoukkia pihalammikosta, siitä, johon en saa lupaa laittaa kaloja, mutta koska matkaa ovelta on yli neljä metriä, laitoin muutaman ämpärin ihan oven viereen. Ja kyllä toukkia ilmestyi niihinkin. Mitä enemmän aikaa pihalla viettää, sitä suuremmalla todennäköisyydellä joutuu perkaamaan kukkapenkkiä, siksi tällainen järjestely.silli kirjoitti: Onko kukaan kokeillut laittaa takapihalle ämpäriä ja odotella siihen hyttysentoukkia? .
Miten pitkään toukkia piti odotella? Minulla likosi ämpäri viime kesänä muistaakseni useamman viikon pihalla, mutta ei sinne ilmestynyt kuin satunnaisia roskia ja puun lehtiä. Ehkä parempi onni tänä vuonna.koh-i-nor kirjoitti:laitoin muutaman ämpärin ihan oven viereen. Ja kyllä toukkia ilmestyi niihinkin.
Muistaakseni viikon odottelun jälkeen alkoi näkyä sellaisia ihan pieniä. Kun niitä jaksoi ruokkia kalanruoalla, kasvoivatkin ihan kiltisti kunnolliseen ruokakokoon. Tosin siihen mennessä ne olivat jo saavuttaneen lemmikkitason, joten äidin piti haavia niitä akvaarioihin, itse en pystynyt.Skroik kirjoitti: Miten pitkään toukkia piti odotella?
Bongattu sunnuntaina;
Paikallisen koulun jalkapallokentän viereisestä 10 kuution kokoisesta
lätäköstä= Tziljoona kappaletta mustia 3mm kokoisia mustia hyttysentoukan näköisiä otuksia, ei tarviis kuin sankolla ottaa talteen
Mutta koko on hieman onneton isoille kaloille, pitäiskö muutaman päivän
jälkeen käydä poimimassa?
Paikallisen koulun jalkapallokentän viereisestä 10 kuution kokoisesta
lätäköstä= Tziljoona kappaletta mustia 3mm kokoisia mustia hyttysentoukan näköisiä otuksia, ei tarviis kuin sankolla ottaa talteen
Mutta koko on hieman onneton isoille kaloille, pitäiskö muutaman päivän
jälkeen käydä poimimassa?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
Kyllä ja hyvin maistuu.. Oikeestaan ainoa elävä ruoka jota talvella annan. Saa hyvin varustetuista kalastus/urheiluväline kaupoista kohtuu hintaan (talvellakin). Kesäisin varmaan helppo viljellä itekkin, mutta taitaa olla aika tuoksukasta hommaaHatzizi kirjoitti:onko kukaan koskaan syöttänyt kärpäsentoukkia kaloille??
Aattelin että vois kokeilla ellei sitten tuu jotain "sivuvaikutuksia"?
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
-
Holstedt
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Muutaman millin mittaisia mustia pinnalla roikkuvia epeleitä, jotka hätistettynä luikertelevat pohjalle turvaan. Itsekin eilen ja tänään vähän katselin puolivallattomasti ollessani lenkillä, mutta ei osunut silmään.
Ai niin...sunnuntaina sitten oli jo leskenlehdissä kukkia.
Ai niin...sunnuntaina sitten oli jo leskenlehdissä kukkia.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla