Akvaarioiden hinnat

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mistye
Starting Member
Starting Member

Akvaarioiden hinnat

Viesti Kirjoittaja mistye »

Heippa!

Olempa nyt sitten ihan ekaa kertaa täällä kirjoittelemassa. Mua askarruttaa vähännoiden akvaarioiden hinnat, kun olen harkitsemassa akvaarion hankkimista, semmosta 160-200 litrasta.
Niimpä ajattelin kysellä että millasella hinnalla tuonkokoinen akvaario lähtisi (hyväkuntoinen) ja minkä hintanen uusi olisi?
Mulla on ollut joskus 140 litranen akvaario kun olin pieni joten sen hinnasta ei ole minkäänlaista tietoa.

Mistye
Meitä Tiikerrreitä pitää lukea rrrivien välistä rrrau=)
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Itse pitäisin sopivana hintana sellaiselle OK-kuntoiselle (ei mikään kaupantiskiltätasoinen) altaalle, suodattimelle ja valaisimelle samaa euromäärää kuin on litroja. Riippuu tietienkin kaikkien kamppeiden iästä ja kunnosta. Uudehkoista, vähänkäytetyistä ja hyväkuntoisista romppeista maksaisin saman hinnan kuin esim. aquaristikshop pyytää uudesta vastaavasta tuotteesta. Jos taas rojut ovat vähän enemmän elämää nähneitä, maksaisin niistä n. puolet siitä mitä aquaristikshop pyytää eli n. 1/3-1/4 tuotteen ostohinnasta.
Lea
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lea »

Ja joskus keltaisesta pörssistä löytyy edullisesti akvaariopaketteja, kannattaa sieltäkin katsoa. Aina siellä niitä myynnissä on, mutta hinnat heittelee. Itse myin 200 litrasen kaikilla mahdollisilla varusteilla 100 eurolla, joskin ystävälle :)
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Keltaista pörssiä tai Palsta-lehteä kannattaa ilmanmuuta seurailla. Meille esim. ostettiin ok-kuntoinen, reilu 40-litrainen akva suodattimineen kympillä K-pörssistä... Joten seurata kannattaa...
Viimeksi muokannut Merri, 11:47, 05.05.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I'll rise but I refuse to shine"
kuusistor
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kuusistor »

Ostin juuri akvaarioliikkeestä hyväkuntoisen 105 l, pyöristetyt kulmat ja muutenkin tyylikkään näköinen. Mukaan tuli mittojen mukaan tehty kaappi-jalusta ja yhden putken aquastabil valaisin. Hinta 60 eur.

Erittäin yleistäen voisi varmaan sanoa, että hyväkuntoinen käytetty maksaa noin puolet uuden hinnasta. Eniten hinta tippuu varusteilla ja vähiten itse altaalla + jalustalla.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Jos liikkeistä ostat niin riippuu vähän paikkakunnasta ja varusteista. Välillä voi olla tarjouksiakin. Ja eikös välillä saa joissakin paikoissa alennustakin jos ostaa pakettina.

Joltain yksityiseltä saa yleensä halvemmalla. Tälöin kannattaa kyllä tarkistaa kunto. Tuossa onkin muut jo myös maininnut mistä saa halvemmalla myös.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Usein kyllä jos on pelkkää allasta etsimässä, kannattaa vilkaista akvaarioliikkeen hintapyyntöä. Yllättävän koviakin pyyntöjä käytetyistä näkee. Esim. Helsingin Akvaariokeskuksessa pelkkien altaiden hinnat ovat varsin edullisia. Huom. en sitten noille tee töitä, olen vaan tyytyväinen asiakas.

Mika
kattiainen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kattiainen »

Itse ostin juuri 140l. akvaarion jossa mukana jalusta, 3 suodatinta,
2 lämmitintä, loisteputkivalaisin, ruokinta-automaatti, "porelaite"?,
2 haavia, muovikasveja, 12 partista, 2 sinirihmakalaa, koristeet, hiekat, kalanruuat yms. ja hintaa koko hoidolla oli vain 110€ :)
Olisin ollut valmis maksamaan reilustikkin enemmän! [;)]

Kaikki tarvikkeet melko uusia ja täysin käyttökelpoisia!
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ei kymppi 40 litrasesta välttämättä ole se paras kauppa, olisin saanut naarmuisen melkein 500 litraisen viidellä kympillä mutta jäi ostamatta kun ei ole tilaa, tai siis olisi mutta olisi kiva mahtua sinne sekaan niitä ihailemaan. [;)]
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Lea
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lea »

Niin, no parasta tietty ois saada ilmaiseksi :D
Tuttavani tossa vajaa vuosi sitten tarjosi minulle n.450 litran akvaa jalustoineen ja lamppuineen ILMAISEKSI !!
Itselleni se ei sopinut, kun tosiaan tila loppuu kesken ja akva oli hassun mallinen (neliö)
Mutta sitten järkkäsin sen toiselle ystävälleni oskari altaaksi.
Ja oli tosi siisti kaikin puolin, kyllä noi ystäväni ovat ihania :D
murmeli_85
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja murmeli_85 »

Mä ostin mun 160-litrasen 120 eurolla, mukaan tuli jotain tekokasveja (joita kyllä en laittanut), valaisin, "kuplakone", Eheimin suodatin, lämmitin, haavi, 2 korallikiveä, hiekat (jotka kyllä vahdoin) ja kaikkee muuta krääsää. Kilpikonnanruokaa olisin saanu kans mut en halunnu.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Pallokala kirjoitti:olisin saanut naarmuisen melkein 500 litraisen viidellä kympillä mutta jäi ostamatta kun ei ole tilaa, tai siis olisi mutta olisi kiva mahtua sinne sekaan niitä ihailemaan. [;)]
Niin, Pallokalan allasvaatimus ylittää aavistuksen verran tuon 500 litraa. Kyllähän hän sinne mahtuisi, mutta olisihan se hyvä että mahtuisi kääntymään ilman akrobatiaa. Etenkin ilmapullojen ja naamarin kanssa tekee tiukkaa.

Mika
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

mjalava kirjoitti:Esim. Helsingin Akvaariokeskuksessa pelkkien altaiden hinnat ovat varsin edullisia. Huom. en sitten noille tee töitä, olen vaan tyytyväinen asiakas.
Juuh, vertailemalla hintoja päätyy kyllä aika äkkiä Akvaariokeskuksen puoleen ostamaan altaan - siellä kun lasi on ainakin riittävän paksuakin eikä pihistellä paria milliä voittoa tavoitellen.

Ainoastaan listat saisi mitata vähän tarkemmalla mitalla, kun jää millin rakoja välillä tai kulmat ei osu ihan yhteen :mrgreen:
iisa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja iisa »

Pistänpä tähän oman ostonikin, vertailua varten. Ostin siis muutaman vuoden vanhan, hyväkuntoisen altaan (98L), 1-loisteputken valaisimen (putki mukana), suodattimen (pumppaus litraa/h riitti, mutta vanha jne.), kansilasit ja lämmittimen (100W) käytettynä. Hintaa koko komeudelle kuljetuksineen oli 110€, josta altaalle jäi n. 80€.
Nanna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Minä ostin käytettynä 200 litrasen, jonka mukana tuli jalustakaappi, 2-putkinen valaisin, sisäsuodatin, lämmitin, hiekat, juurakko, poikasverkko, ruokaa, haavi, taustakuva ja lämpömittari, hintaan 190 euroa.
tuplakupla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tuplakupla »

Kyllä se kympin akva (mukana suodatin ja valaisin) oli aikas hyvä kauppa... todellakin. Eihän se siisti ollut ostettaessa, mutta lika lähti pesemällä ja sitten kaikki olikin ok... :D

Akvaarioiden/akvaariopakettien hinnoissa on todellakin suuria eroja... kannattaa seurata tilannetta monellakin eri taholla.

Harvoin on alan liikkeestä ostettu akva se edullisin vaihtoehto, ei tod. Monesti saa samaan hintaan kuin pelkän altaan joltain pakettina kaiken mitä tarvitsee. Tietty kunnon on oltava hyvä ja laitteiden ehjiä, mutta sehän selviää tutkimalla. :)
~ To conquer yourself is to know The Way. ~
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

mjalava kirjoitti:
Pallokala kirjoitti:olisin saanut naarmuisen melkein 500 litraisen viidellä kympillä mutta jäi ostamatta kun ei ole tilaa, tai siis olisi mutta olisi kiva mahtua sinne sekaan niitä ihailemaan. [;)]
Niin, Pallokalan allasvaatimus ylittää aavistuksen verran tuon 500 litraa. Kyllähän hän sinne mahtuisi, mutta olisihan se hyvä että mahtuisi kääntymään ilman akrobatiaa. Etenkin ilmapullojen ja naamarin kanssa tekee tiukkaa.

Mika
Äh Mika sai minut kiinni oudoista suunnitelmista. :mrgreen:
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
mistye
Starting Member
Starting Member

Kiitos!!

Viesti Kirjoittaja mistye »

Siis aivan mahtavaa!! :mrgreen:
Empä olis uskonu että saan näin paljon kysymykseeni vastauksia tosi uppeta! Kiitos tosi hirveesti kauheen kauheesti kaikille..eiköhän se akva jostain meillekin tiensä löydä :D

Mistye
Meitä Tiikerrreitä pitää lukea rrrivien välistä rrrau=)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”