Olen tässä yrittänyt tunnistaa yhtä akvaarion mukana tullutta monnista.
Kaveri on melko suurikokoinen, lasin läpi mitattuna noin 6cm pitkä. Kuono on terävämpi kuin vaikkapa sysievämonnisilla. Ruumiissa on pieniä, mustia täpliä. Pyrstössä on selvä musta raidoitus. Selkäevän etuosa on musta, ja satulalaikkukin löytyy. Niskassa on hieman oranssia väriä.
Tässä muutama kuva monnisesta:
kuva1
kuva2
Voisiko kyseessä olla raitapunamonninen, Corydoras melanistus brevirostris. Tosin tuo selkäevässä oleva musta alue näyttäisi olevan minun monnisellani suurempi kuin Panssarimonnit-kirjassa sivulla 94 olevassa kuvassa. Onkohan kyseessä sittenkin purjemonninen C. delphax?
Raitapunamonninen, purjemonninen vai jokin ihan muu?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Jep, noita panttereita minulla on itsellänikin neljä kipaletta.
Ei noiden monnisten kuvaaminen vain näytä onnistuvan muiltakaan, aina silmät menevät valkoisiksi. Yritin ilman salamaakin mutta eiväthän nuo niin kauaa pysy paikallaan että kuvan saisi onnistumaan. Digikamerassa oli jokin punasilmänesto-toiminto, mutta ei siitäkään mitään apua ollut.
Ei noiden monnisten kuvaaminen vain näytä onnistuvan muiltakaan, aina silmät menevät valkoisiksi. Yritin ilman salamaakin mutta eiväthän nuo niin kauaa pysy paikallaan että kuvan saisi onnistumaan. Digikamerassa oli jokin punasilmänesto-toiminto, mutta ei siitäkään mitään apua ollut.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Juu, kaikki tästä monnisesta ottamani kuvat ovat valkosilmäisiä... jännä juttu kyllä, muista monnisista otetut kuvat ovat onnistuneet OK.Tanja M. kirjoitti:Ei noiden monnisten kuvaaminen vain näytä onnistuvan muiltakaan, aina silmät menevät valkoisiksi. Yritin ilman salamaakin mutta eiväthän nuo niin kauaa pysy paikallaan että kuvan saisi onnistumaan. Digikamerassa oli jokin punasilmänesto-toiminto, mutta ei siitäkään mitään apua ollut.