Olisiko julmaa, jos akvaarioon laittaisi vain urospuolisia miljoonakaloja?
Siis esim. 150 litraiseen siirtäisin kaikki 20 urosta. Ainakin olisi näyttävä akvaario, mutta miten urokset viihtyisivät ilman naaraita? Tuleeko niille joitain käytöshäiriöitä (..siis gay-milliksiäkö niistä tulee?)?
Poikamiesboxi milliksille?
Valvoja: Moderaattorit
Julmaa olisi, näyttävää ei ollenkaan (verinen pyrstö kun ei ole näyttävää), ja käytöshäiriöitä tulee taatusti. Mun kokemukset siitä voit lukea otsikossa "Miljoonakalat lisääntyvät liikaa".
Olin alun perin eristänyt sukupuolet (luettuani, että millisjalostajat niin tekevät), jotta ne eivät lisääntyisi liikaa. Näykkiminen ei aluksi esiintynyt, myöhemmin kyllä, vaikka akvassa tilaa ja voimakas kasvusto.
Jalostajatkin ovat nykyään siirtymässä kontrolloituun parviviljelyyn, eristämisen ja tiettyjen yksilöiden yhdistämisen sijasta.
Lisää aiheesta: www.guppyforum.de Valitettavasti saksan kielellä.
Olin alun perin eristänyt sukupuolet (luettuani, että millisjalostajat niin tekevät), jotta ne eivät lisääntyisi liikaa. Näykkiminen ei aluksi esiintynyt, myöhemmin kyllä, vaikka akvassa tilaa ja voimakas kasvusto.
Jalostajatkin ovat nykyään siirtymässä kontrolloituun parviviljelyyn, eristämisen ja tiettyjen yksilöiden yhdistämisen sijasta.
Lisää aiheesta: www.guppyforum.de Valitettavasti saksan kielellä.
Uroksille naaraita.
Mutta kun uudesta poikueesta alkaa sukupuolet erottumaan, niin urokset voi laittaa aikuisten naaraiden seuraan (oppiin
), mutta nuorien naaraiden kannattaa antaa kasvaa kookkaammiksi ennen kuin 'joutuvat' tiineeksi. Naaraasta kasvaa isompi, voimakkaampi, suoraselkäinen ja jatkossa tekee isompia poikueita.
Varmaan ennenkin ollu puheena, mutta olen uusi täällä(?)
T:Krisse
Mutta kun uudesta poikueesta alkaa sukupuolet erottumaan, niin urokset voi laittaa aikuisten naaraiden seuraan (oppiin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Varmaan ennenkin ollu puheena, mutta olen uusi täällä(?)
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Sitä vain tähän lisäilen, että ajattelin siirtää ne urokset erilleen sen vuoksi, että naaraat saisivat olla rauhassa. Siis naaraiden seuraksi jättäisin vain muutaman upeimmista uroksista.
Joskus aikoinaan kun minulla oli pelkkiä uroksia samassa akvaariossa (poikasesta asti kylläkin), ne eivät tapelleet kun ei ollut naaraita joista tapella! Kyllä minusta tuntuu että naaraiden seurassa olevat urokset tappelisivat enempi??! Ja esim. akvaarioliikkeissä kalat on eroteltu sukupuolen mukaan eri altaisiin (täällä ainakin) ja ei sielläkään ole suurempia aggressioita havaittavissa.
Joskus aikoinaan kun minulla oli pelkkiä uroksia samassa akvaariossa (poikasesta asti kylläkin), ne eivät tapelleet kun ei ollut naaraita joista tapella! Kyllä minusta tuntuu että naaraiden seurassa olevat urokset tappelisivat enempi??! Ja esim. akvaarioliikkeissä kalat on eroteltu sukupuolen mukaan eri altaisiin (täällä ainakin) ja ei sielläkään ole suurempia aggressioita havaittavissa.
Niiiin.. tulinhan minäkin intissä toimeen tupakavereitteni kanssa, mutta 'lomille' oli kova hinkuskare kirjoitti:Minä olen pitänyt pelkkiä koirasmiltsejä yhdessä akvaariossa, ja ne tulivat toimeen keskenään hyvin, ilman mitään ongelmia. Tämän perusteella sanoisin, että voit hyvin pitää pelkkiä koiraita keskenään, kunhan niille on tarpeeksi tilaa.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?