Etulasin vaihto
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Etulasin vaihto
Ostin juuri käytetyn akvaarion, jonka etulasissa on muutama melko ikävän näköinen skraadu. Mietinkin, onko mahdollista kotikonstein vaihtaa tällaista lasia, kyseessä kun on erkkeri-akvaario?
Kiitos etukäteen!
Kiitos etukäteen!
On mahdollista vaihtaa.Se kotikonsteilla määritelmä on vaan vähän häilyvä,voihan sen periaatteessa vaihtaa vaikka olohuoneen pöydällä,jos kaikki menee hyvin.
Mutta yleensä kaikissa projekteissa tulee jotakin odottamatonta ja hienosäätämistä vaativaa lisätyötä.
Joskus kattelin erkkeriakvaariota "sillä silmällä"ja luulen että etulasin vaihto voi olla jopa helponpaa kuin tavallisessa.
Mutta yleensä kaikissa projekteissa tulee jotakin odottamatonta ja hienosäätämistä vaativaa lisätyötä.
Joskus kattelin erkkeriakvaariota "sillä silmällä"ja luulen että etulasin vaihto voi olla jopa helponpaa kuin tavallisessa.
On juu, mutta käytännössä vaikeampaa, kuin laatikkomallissa.joppe kirjoitti:On mahdollista vaihtaa...
Sillä: Jos haluaa vedenpitävät saumat, on parasta irroittaa kaikki lasit ja putsata vanhat silikoonit kunnolla, ennen uuden laittoa. (vaikeampaa erkkerissä siksi, kun on enemmän laseja)
Uusi silikooni, kun ei aivan yhtä tiukasti iske kiinni vanhaan, kuin puhtaaseen lasiin

T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Turhaa vaivaa,minun mielestäni purkaa koko allas atomeiksi etulasin vuoksi.
Vaihtaa vaan sen etummaisen ja jättää muut koskematta pääsee vähemmällä.krapaa vaan silikoonit sisäpuolelta allasta purkamatta,putsaa lasit ja vetäsee päälle uudet silikoonit.
Erkkerissä on hyvä kun viistelasit ja niiden päälituet pitää altaan ryhdissä sillä aikaa kun etulasi on irti.Ei tarvi tehdä sitä sovitusruljanssia listojen kanssa.
Vaihtaa vaan sen etummaisen ja jättää muut koskematta pääsee vähemmällä.krapaa vaan silikoonit sisäpuolelta allasta purkamatta,putsaa lasit ja vetäsee päälle uudet silikoonit.
Erkkerissä on hyvä kun viistelasit ja niiden päälituet pitää altaan ryhdissä sillä aikaa kun etulasi on irti.Ei tarvi tehdä sitä sovitusruljanssia listojen kanssa.
..niin mitä? jäi vähän epäselväksi mitä yritit sanoa.Jami kirjoitti:Puuseppien olen luullut ymmärtävän liimauksista, mutta jos kyseenalaistat silikoonin niin...
Itse olen tehnyt niin monta allasta, että tiedän miten akva korjataan.
Ihmettelen vaan jos jonkun mielestä akvaarion korjaus onnistuakseen vaatii totaalisen osiksi purkamisen.
Jos näin suosittelisin,että ennen seuraavaa korjausta vetäsee ihan rauhassa perssavut ja miettii voiko asian tehdä toisinkin.