-------------------------------------------------------------------------------------
Tervehdys Akvaristilehden toimitus.
Tämä ongelma on satojen suomalaisten akvaristien ongelma johon ei ole saatu selvää vastausta ja pyytäisinkin teitä monien suomalaisten akvaristien puolesta asian selvittämään. Ongelma koskee Eheim tuotteita jotka ovat ostettu ulkomaalaisista web kaupoista.
Eheimillä on maailmanlaajuinen takuu. Eli suomeksi, sama vaikka Eheim tuote olisi ostettu saksasta ja siinä tulee takuuaikana ongelma joka vaatii takuuhuoltoa, kuka hoitaa takuun saksasta ostettuun Eheim suodattimeen takuuaikana ? Kansainvälisen takuun piirissä oleviin tuotteisiin takuuaikana ilmaantuneet viathan kuuluvat hoitaa lähimmän maahantuojan toimesta ostopaikasta riippumatta. Oikaiskaa jos jossakin kohtaa meni väärin.
Amazon Oy on kieltäytynyt joitakin tälläisiä takuita hoitamasta ja asiasta on käyty keskusteluja akvaarioaiheisilla keskustelufoorumeilla mm Aquawebissä (http://www.aqua-web.org/forum/index.php ) Muutama akvaarioharrastaja on ollut yhteydessä sekä Amazon Oy:hyn sekä Eheimin pääkonttoriin saamatta muuta vastausta kuin syvän hiljaisuuden tai Amazon Oy:n ”ei kuulu meille hoitaa ulkomailta ostettujen tuotteiden takuita.” Siksipä pyydänkin teitä ystävällisesti selvittämään ongelman selvällä suomen kielellä. Mainostatte lehtenne ongelmapalstalla että ”Akvaristin lukijat voivat esittää kaikenlaisia akvaarioharrastukseen liittyviä kysymyksiä lehteen” Tähän ongelmaan odottaa vastausta monet akvaarioharrastajat suomessa. Kiitos.
Ystävällisin terveisin suomalaisten akvaristien puolesta Timo Heimonen.
