Tilauksen seuranta?
Valvoja: Moderaattorit
Tilauksen seuranta?
Tilasin Aquaristicshopista tavaraa ja sain spostissa ilmoituksen, että paketti on lähtenyt liikkeelle. Mukana seurasi ID-koodi joka näyttää Dhl:n sivulla että paketti on lähtenyt suomeen.
Haluankin nyt tietää käykö tuo sama ID-koodi myös suomen postin seurantaan eli siis jos laitan tuon numerosarjan postin sivuilla olevaan seuranta toimintoon, näenkö missä pakettini menee.
Haluankin nyt tietää käykö tuo sama ID-koodi myös suomen postin seurantaan eli siis jos laitan tuon numerosarjan postin sivuilla olevaan seuranta toimintoon, näenkö missä pakettini menee.
They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages. That's nothing, because if you play it forwards it installs Windows.
Ohi kysymyksen, mutta aihetta liipaten: kuinka kauan kesti tilauksesta ennenkuin paketti lähti? Jätin nimittäin tilauksen toukokuun alkupäivinä ja sen jälkeen ei statuksessa ole tapahtunut mitään muutosta, tilaus on nyt yli kuukauden ollut sisässä ja aina vaan "Order received". Sähköpostikyselyihin ei vastata.
Re: Tilauksen seuranta?
Ei ikävä kyllä ole sama koodi.kaki8 kirjoitti:Haluankin nyt tietää käykö tuo sama ID-koodi myös suomen postin seurantaan eli siis jos laitan tuon numerosarjan postin sivuilla olevaan seuranta toimintoon, näenkö missä pakettini menee.
Aarni
Minä tilasin Aquaristikshopista 4.5 enkä ole vieläkään saanut pakettia. Olen lähettänyt kolme sähköpostikyselyä kuluneen viikon aikana enkä ole saanut mihinkään niistä vastausta. Täytyy soittaa ilmeisesti suoraan Saksaan ja kysyä mikä mättää.greippi kirjoitti:Ohi kysymyksen, mutta aihetta liipaten: kuinka kauan kesti tilauksesta ennenkuin paketti lähti? Jätin nimittäin tilauksen toukokuun alkupäivinä ja sen jälkeen ei statuksessa ole tapahtunut mitään muutosta, tilaus on nyt yli kuukauden ollut sisässä ja aina vaan "Order received". Sähköpostikyselyihin ei vastata.
Minullakin oli pitkään tilaustiedoissani, että "Order received" mutta nyt tilaustiedoissa ei näy enää mitään, ikäänkuin tilaukseni olisi vastaanotettu tai peruttu. Kummallista, etteivät vastaa sähköpostikyselyihinkään.
Minullakin eka tilaus meni pieleen. Kuukausi tilauksesta kyselin miksi status oli edelleen se "order received". Sähköpostiini vastattiin seuraavana päivänä ja selvisi että jostain syystä heillä ei ollut luottokorttini tietoja. He kehottivat tekemään uuden tilauksen, koska edellinen muuttui tilaan "order cancelled". Uudesta tilauksesta meni viikko ja sitten sain mailin jossa kerrottiin tilauksen lähteneen heiltä.
Siitä koodista vielä jos se saksan koodii ei suomessa kelpaa. Onko minulla mahdollista saada suomen postista uusi seuranta nro. kun paketti saapuu suomeen?
Siitä koodista vielä jos se saksan koodii ei suomessa kelpaa. Onko minulla mahdollista saada suomen postista uusi seuranta nro. kun paketti saapuu suomeen?
They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages. That's nothing, because if you play it forwards it installs Windows.
-
Kiki
Hellouta!
Soitat Suomen Postiin palvelunumeroon 0200 71000 ja sieltä se ID-tunnus Suomessa selviää. Oma tilaukseni joskus maalis-huhtikuussa Aquaristikshoppiin meni ihan nappiin ja paketti tuli noin viikossa. Ainoa ongelma oli meidän oman postikonttorin kanssa, jossa tuntuu virkailijat valitun alhaisen ÄO:n ansiosta
. Eivät poloiset meinanneet löytää edes omalla tunnuksellaan em. pakettia. Sattuuhan sitä!
Soitat Suomen Postiin palvelunumeroon 0200 71000 ja sieltä se ID-tunnus Suomessa selviää. Oma tilaukseni joskus maalis-huhtikuussa Aquaristikshoppiin meni ihan nappiin ja paketti tuli noin viikossa. Ainoa ongelma oli meidän oman postikonttorin kanssa, jossa tuntuu virkailijat valitun alhaisen ÄO:n ansiosta
-
kiltsi
- Senior Member

- Viestit: 656
- Liittynyt: 09:57, 17.09.2002
- Paikkakunta: Lieksan Akvaarioseura ry
Pakettien vauhdista saksasta suomeen siirtymästä sen enempää kommentoimatta
niin minulle sähköposteihin on aina vastattu viimeistään seuraavanapäivänä. Eilen laitoin mailia puoliltapäivin Aquaristikchoppiin niin klo 17 oli vastaus jo tullut
.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
Olisitko mennyt siihen halpaan, että katsot väärän kuukauden kohdalta, se kun vaihtuu automaattisesti kuukauden vaihtuessa. Eli kun katsot Order status, se näyttää kesäkuun tilaukset, mutta kun haet siitä valikosta toukokuun, tulee se toukokuussa tehty tilaus. Minäkin menin nimittäin ensin tähän. Olen käynyt katsomassa statusta melkein päivittäin nyt kuukauden ajan ja kerran olin jo ihan jippii-tilassa kun tilaus oli kadonnut, ajattelin että nyt se on lähtenyt. Sitten tajusin että kuukausi on vaihtunut ja siinä oli "kesäkuun tilausten status".nannu kirjoitti:Minullakin oli pitkään tilaustiedoissani, että "Order received" mutta nyt tilaustiedoissa ei näy enää mitään, ikäänkuin tilaukseni olisi vastaanotettu tai peruttu. Kummallista, etteivät vastaa sähköpostikyselyihinkään.
Äärimmäisen rasittavaa on kun edes sähköposteihin ei vastata.
Re: Tilauksen seuranta?
Jos se todellakin on DHL-kuljetuksena lähtenyt, niin miksi ihmeessä sitä Suomen Postin sivuilta pitäisi seurata, kun DHL on täysin erillinen kuljetusfirma, jolla on lisäksi oma ja erittäin toimiva paketinseurantansa (joskus toivoisi Postinkin ottavan mallia). Suomen Posti ei missään vaiheessa edes mene härppimään DHL-kuljetuksia, vaan omat kuriirit kuskaavat ne kotiovellesi.kaki8 kirjoitti:Mukana seurasi ID-koodi joka näyttää Dhl:n sivulla että paketti on lähtenyt suomeen.
Haluankin nyt tietää käykö tuo sama ID-koodi myös suomen postin seurantaan eli siis jos laitan tuon numerosarjan postin sivuilla olevaan seuranta toimintoon, näenkö missä pakettini menee.
Eri asia sitten on, jos paketti on lähetetty Deutsche Postin kautta. Silloin seurantakoodi riittää vain Saksan rajalle, kuten Suomen Postin kautta lähetetyissä paketeissa Suomen rajalle saakka. Siinä vaiheessa kun lähetys poistuu maasta, asiakas ei sitä enää pääse seuraamaan, ellei halua pitkäpiimäistä puhelinrumbaa.
Re: Tilauksen seuranta?
Tuosta erittäin toimivasta paketinseurannasta voisin olla vähän eri mieltä.Thoriel kirjoitti:Jos se todellakin on DHL-kuljetuksena lähtenyt, niin miksi ihmeessä sitä Suomen Postin sivuilta pitäisi seurata, kun DHL on täysin erillinen kuljetusfirma, jolla on lisäksi oma ja erittäin toimiva paketinseurantansa (joskus toivoisi Postinkin ottavan mallia). Suomen Posti ei missään vaiheessa edes mene härppimään DHL-kuljetuksia, vaan omat kuriirit kuskaavat ne kotiovellesi.kaki8 kirjoitti:Mukana seurasi ID-koodi joka näyttää Dhl:n sivulla että paketti on lähtenyt suomeen.
Haluankin nyt tietää käykö tuo sama ID-koodi myös suomen postin seurantaan eli siis jos laitan tuon numerosarjan postin sivuilla olevaan seuranta toimintoon, näenkö missä pakettini menee.
Tilasin digikameran Saksasta viime kesänä ja sain DHL:n seurantakoodin. Sitten jossain vaiheessa näkyi seurantasivuilla, että paketti oli silloin ja silloin Suomessa. Olin juuri silloin lähdössä matkoille ja soittelin DHL:n toimistolle että voisin hakea paketin sieltä matkalla Helsinki-Vantaalle.
Mutta asia olikin niin, että heidän sivuillaan paketin Suomeen tuloaika olikin heidän arvioitu aikansa. Joten tässä tapauksessa ei niin tarkkaa touhua.
Ja mitä tulee paketin toimittamiseen, niin DHL tuo kotiovelle asti.
-
Mastacembalus
- Junior Member

- Viestit: 142
- Liittynyt: 16:26, 03.04.2003
- Akvaarioseurat: OAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Oulu
Näköjään tuossa voi tulla monenlaista hässäkkää. Mulla tilaus ilmoitettiin "delivered" tilaan noin viikoon päästä tilauksesta, eli 7.6, jolloin se oli Hannoverissa. Nyt oon tässä odotellut, mutta eipä kuulu. Ei myöskään näy että olisi Suomeen saapunut. Kuskaakohan tuo DHL niitä lentokoneessa vai maitse? Finnairin lakkoilu saattaa olla syypää, jos koneessa...
Tänään sain vastauksen neljän sähköpostikyselyn jälkeen. Paketti on tuhoutunut Saksan postissa (Sacemin Pegaso ulkosuodattimet hajonneet) ja sen vuoksi 4.5 tilaamani paketti ei ole saapunut. Mikäli te muut toukokuun alkupuolella tilanneet olette tilanneet myös Sacemin Pegaso-ulkosuodattimen, samanlainen ongelma on varmaan teilläkin, sillä Sacem on pakannut laitteet huonosti. Tuossa viesti, jonka lähettivät:
"thank you for your inquiry. We have send your order on 11.05.03 with DHL to you. After your mails we contact DHL and we get the information today, that the package is complete damaged by the German Post. This is the reason why you can`t get the package (it is still in Germany). Sorry that we answer you today and not earlier but we also must wait until the answer from DHL.
The problem is if we send you a new package we cannot put the Sacem Pegaso in the order because we must send back all of these Pegaso filters to Sacem. The rotor in every filter was defected. Sacem was not able to put the filter exactly in the cartoon and so all rotors are broken (also in your 2 filters in the first package).
We can pay back the ammount of ----EUR on your creditcard and you can place a new order in our shop (with other filters ?).
Please mail us back if you are agree with this suggestion so we can pay back the invoice-ammount.
With kind regards
your Happy Diskus Team."
"thank you for your inquiry. We have send your order on 11.05.03 with DHL to you. After your mails we contact DHL and we get the information today, that the package is complete damaged by the German Post. This is the reason why you can`t get the package (it is still in Germany). Sorry that we answer you today and not earlier but we also must wait until the answer from DHL.
The problem is if we send you a new package we cannot put the Sacem Pegaso in the order because we must send back all of these Pegaso filters to Sacem. The rotor in every filter was defected. Sacem was not able to put the filter exactly in the cartoon and so all rotors are broken (also in your 2 filters in the first package).
We can pay back the ammount of ----EUR on your creditcard and you can place a new order in our shop (with other filters ?).
Please mail us back if you are agree with this suggestion so we can pay back the invoice-ammount.
With kind regards
your Happy Diskus Team."
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Viestit: 15316
- Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
- Viesti:
Hieman aiheen vierestä, mutta kuitenkin.
Joteskin vaan kuulostaa helpommalle ostaa suodattimet Suomesta, maksaa enemmän, mutta laitteet saa heti kotiin ja takuu toimii Suomessa, mutta kukin tyylillään.
Viallisen suodattimen lähettäminen jälleenmyyjälle Saksaan maksaa sekin ja hankalaksi menee. Suomen maahantuonti kun ei ole velvollinen huoltamaan ulkomailta ostettuja tuotteita, vaikka miten olisi kansainvälinen takuu.
Itse ostaisin ulkomailta vain sellaista mitä ei kotimaasta saa ja riskillä että pieleen menee ja kalliiksi tulee, mutta jos muuten ei saa.
Joteskin vaan kuulostaa helpommalle ostaa suodattimet Suomesta, maksaa enemmän, mutta laitteet saa heti kotiin ja takuu toimii Suomessa, mutta kukin tyylillään.
Viallisen suodattimen lähettäminen jälleenmyyjälle Saksaan maksaa sekin ja hankalaksi menee. Suomen maahantuonti kun ei ole velvollinen huoltamaan ulkomailta ostettuja tuotteita, vaikka miten olisi kansainvälinen takuu.
Itse ostaisin ulkomailta vain sellaista mitä ei kotimaasta saa ja riskillä että pieleen menee ja kalliiksi tulee, mutta jos muuten ei saa.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Tänään sain vihdoin paketin saksasta
.
Iloinen tapahtuma sai kuitenkin jo ilmeisen tutun käänteen, olin tilannut Eheimin compact 1000 ja sain saman firman compact 600:sen. Tilauslistassa lukee kuitenkin se tonninen.
Miten nyt pitäisi toimia, tätä on ilmeisestikin tapahtunut muillekin.
Suomesta ostaminen sai juuri yhden syyn lisää!
Iloinen tapahtuma sai kuitenkin jo ilmeisen tutun käänteen, olin tilannut Eheimin compact 1000 ja sain saman firman compact 600:sen. Tilauslistassa lukee kuitenkin se tonninen.
Miten nyt pitäisi toimia, tätä on ilmeisestikin tapahtunut muillekin.
Suomesta ostaminen sai juuri yhden syyn lisää!
They say if you play a Microsoft CD backwards you hear satanic messages. That's nothing, because if you play it forwards it installs Windows.
Ilmeisesti luottokorttien kanssa on jotain ongelmia, koska vihdoin puolentoista kuukauden odottelun ja useiden sähköpostien jälkeen sain vastauksen, että visani kanssa on ollut ongelmia. Ilmoitin, että koittakaapa uudelleen, koska muualla ei saman kortin kanssa ole mitään ongelmia ollut ja vastaus tulikin samana päivänä, että nyt kortti toimi ja tilaus on lähtenyt. Mikäli noin viikossa tulee niin tilauksesta on silloin kulunut suunnilleen kaksi kuukautta. Mitään akuuttia ei siis kannata tilata.kaki8 kirjoitti:...jostain syystä heillä ei ollut luottokorttini tietoja. He kehottivat tekemään uuden tilauksen, koska edellinen muuttui tilaan "order cancelled". Uudesta tilauksesta meni viikko ja sitten sain mailin jossa kerrottiin tilauksen lähteneen heiltä.
Ihmettelen vain tuota "ongelmaa visan kanssa". Puolitoista kuukauttako siellä on persiillään istuttu, ei ole voitu ilmoittaa (oma-aloitteisesti tai edes posteihini vastaten), että on jotain ongelmaa? Työn parissa saamiini kokemuksiin pohjautuen tyypillistä saksalaista toimintaa (ongelman ratkaisu = olla tekemättä mitään) *huoh*.
Mieluumminhan sitä Suomesta ostaisi, mutta kun hintaerot parhimmillaan ovat niin suuret, että kannattaa ottaa tuo riski rikkoutumisesta ja takuukorjaamattomuudesta, kun samaan hintaa saa toisen uuden tilalle, jos ei Saksaan viitsi lähettää korjattavaksi. Ei tietenkään ekologista tai muutenkaan "oikein", mutta joskus se vaan on raha kun ratkaisee.jarvij kirjoitti:Joteskin vaan kuulostaa helpommalle ostaa suodattimet Suomesta, maksaa enemmän, mutta laitteet saa heti kotiin ja takuu toimii Suomessa, mutta kukin tyylillään.
Viallisen suodattimen lähettäminen jälleenmyyjälle Saksaan maksaa sekin...
Olen mielenkiinnolla seurannut tätä ja muitakin keskusteluja Aquaristicshopin toilailuista. Aluksi hieman harmittelin, että tein ison tilauksen Aquaristic.net:iin. Esimerkiksi tilaamillani pumpuilla hintaero oli aika iso. Luettuani näitä palautteita AQshopista, ei enää kaduta yhtään.
Olen tilannut netin kautta ulkomailta kalliitakin tuotteita, mutta akvaarioihin liittyvä tavaroita olen tilannu vain yhden kerran. Yhden tilauksen kokemuksella Aquaristic.net on luotettava ja hyvä kauppakumppani. Tilaus toimitettiin ajallaan, tavarat olivat kaikki tilauksen mukaisia ja suureksi, iloiseksi yllätyksekseni lähetyskulut olivat alemmat kuin mitä nettisivuilla annettiin ymmärtää. Maksoin luottokortilla ja sekään ei aiheuttanut ongelmia.
Oletteko reklamoineet AQShopia? Josko heiltä löytyisi kykyä kehittää toimintaansa luotettavaan suuntaan. Toinen vaihtoehto on vaihtaa liikettä.
Olen tilannut netin kautta ulkomailta kalliitakin tuotteita, mutta akvaarioihin liittyvä tavaroita olen tilannu vain yhden kerran. Yhden tilauksen kokemuksella Aquaristic.net on luotettava ja hyvä kauppakumppani. Tilaus toimitettiin ajallaan, tavarat olivat kaikki tilauksen mukaisia ja suureksi, iloiseksi yllätyksekseni lähetyskulut olivat alemmat kuin mitä nettisivuilla annettiin ymmärtää. Maksoin luottokortilla ja sekään ei aiheuttanut ongelmia.
Oletteko reklamoineet AQShopia? Josko heiltä löytyisi kykyä kehittää toimintaansa luotettavaan suuntaan. Toinen vaihtoehto on vaihtaa liikettä.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
Re: Tilauksen seuranta?
Voipi olla juu, ja saakin olla. Itselleni tulee kuitenkin toista tusinaa DHL-lähetystä kuukaudessa, tässä parin kolmen vuoden ajalla jo, joten jonnin verran kokemusta on kertynyt eri logistiikkojen toimivuudesta. Yksittäisten tapausten osalta tietenkään ei voi ketään hirteen vetää, mutta näin näppituntumalla (joskus satojakin lähetyksiä päivässä) Suomen Postin touhu on mennyt viemäristä alas viimeiset pari vuotta. Eläköön rakenneuudistukset.Hemmo kirjoitti:Tuosta erittäin toimivasta paketinseurannasta voisin olla vähän eri mieltä.
From a planet called Erp.
