HOAS:in suhtautuminen akvaarioihin?
Valvoja: Moderaattorit
HOAS:in suhtautuminen akvaarioihin?
Sattuisko kellään olemaan tietoa onko HOAS:illa jotain yleistä kantaa akvaarion pitämisiin vuokra asunnoissa. (helsinki)
Oma pönttöni on parisataalitranen.
Re: HOAS:in suhtautuminen akvaarioihin?
Muistaakseni lemmikit ovat kiellettyjä :) HOAS:n säännöt olisi oiva paikka aloittaa tutkiminen. Toisaalta, akvaariota ei voi pitää lemmikkinä samalla tavalla kuin koiraa. Se on ennemminkin kuin esine.jerrypa kirjoitti:Sattuisko kellään olemaan tietoa onko HOAS:illa jotain yleistä kantaa akvaarion pitämisiin vuokra asunnoissa. (helsinki)
EDIT: ei ollutkaan ihan noin. Noh koska en ole mikään vastausautomaatti, jätän kertomatta, miten asia oli. Vinkkaan kuitenkin sen verran, että hoas varsin epäselvästi asian nettisivuillaan kertoo.
EDIT2: suorastaan ihmetyttää, miksi ihmiset yleensäkin viitsimättömyyttään kysyvät tällaista, jonka voisivat yhtähelposti tai helpommalla tarkistaa itse.
Viimeksi muokannut dsl, 10:18, 27.06.2003. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Meilläoli parhaillaan kaksi koiraa ja akvaarioita n.7 kpl. alkaen 700l. Lemmikeitä saa pitää, mutta 'ammattimainen kasvatus on kiellettyä' Käsittääkseni akvaarion saa muutenkin tuoda asuntoon, mikäli sitä ei ole erikseen kielletty, tai mikäli se ei paina niin paljon, että lattia hajoaa. En kyllä menisi mitään lupia kyselemään. Se on taas sitten sitä, ettei kukaan uskalla varsinaisesti lupaa antaa, ettei joutuisi ottamaan vastuuta/syitä niskoilleen, jos jotain tapahtuu, mikä on täälläkin jo useasti nähty.
Hoasin asunnoista ainoastaan soluissa ja Domuksen asunnoissa ei saa pitää lemmikkejä, mutta tuskin akvaariota voi lemmikkinä siinä mielessä pitää, että se solun muita asukkaita jotenkin häiritsisi.
Hoasin asunnoista ainoastaan soluissa ja Domuksen asunnoissa ei saa pitää lemmikkejä, mutta tuskin akvaariota voi lemmikkinä siinä mielessä pitää, että se solun muita asukkaita jotenkin häiritsisi.
MOAS:lle saa ainakin tuoda...ainakin yksiöihin ja varmaan soluihin myös. Soluissa on sitten jotain rajoituksia esim. kämppiksen allergisuus. Meillä asuntohakemuksessa kysyttiin, että tuonko mukanani lemmikkejä ja mistä lemmikistä on kyse. Vastasin yksinkertaisesti vain, että kaloja tuon
, sen enempää määrittelemättä. Usein mielikuva kaloista lemmikkeinä on semmonen 60 litranen pönttö pöydällä. Meillä on vain hieman suurempaa kokoluokkaa
ja talkkarikin sen jo tietää, kun kävi korjaileen kämppää.

Eipä nyt rutkuteta. Ja aina samaa virttä. Taisin mainita sanat "yleistä kantaa" kun siitä ei virallisesti lue ehdoissa.dsl kirjoitti:EDIT2: suorastaan ihmetyttää, miksi ihmiset yleensäkin viitsimättömyyttään kysyvät tällaista, jonka voisivat yhtähelposti tai helpommalla tarkistaa itse."
No en ole kyllä asiaa suoraan HOAS:ilta kysymässä. Piru ku menee kysäsee nii vielä kieltävät akvaarion viennin. En ole tämänkään hetkiseen asuntoon kysyny lupaa, otin suosiolla jonkinmoisen lisä vakuutuksen akvaariota varten.
HOAS:Lemmikkieläinten pito on soluhuoneissa kielletty.
Tonhan verran sieltä löytyy... Eli siellä ei kielletä pitämästä eläimiä. Tulkitsen säännöt niin että kannan akvaarion huenoistoon ja joku alkaa olla sitä vastaan hankkiudun siitä eroon.

Edit: Lainaus.
Ei se HOAS akvaariosta välitä. Itsellä tosin kielsi vanhassa kämpässä sijoittamasta yläkertaan koska oli siinä ja siinä kestääkö rakenteet. Viesti kuului jotenkin että älä laita ja jos laitat niin laita seinän viereen ja paksua vaneria alle tasaan kuormitusta jne. Allergisten ihmisen oireilua aiheuttavien eläimien täyskielto soluasunnoissa on täysin ymmärrettävää, yleistettynä se kuuluu eläimet koska muuten viesti ei välttämättä mene kunnolla perille.
Itse olen allerginen tasan kaikille eläimille ja silti tyttöystävä yrittää ehdotella jotain lyhytkarvaisia koiria jne.
Itse olen allerginen tasan kaikille eläimille ja silti tyttöystävä yrittää ehdotella jotain lyhytkarvaisia koiria jne.

Eh, jäikö minulta nyt jotain ymmärtämättä? Jotenkin näen näiden kahden lauseen välillä ristiriidan.jerrypa kirjoitti:HOAS:Lemmikkieläinten pito on soluhuoneissa kielletty.
Tonhan verran sieltä löytyy... Eli siellä ei kielletä pitämästä eläimiä.
KOASista (Jyväskylän opiskelija-asunnot) sen verran kokemuksia, että jos solun kaikki asukkaat antavat hyväksynnän, voi eläintä pitää. Meillä oli yhdellä asukkaalla koira.
HOASilla olen lyhytaikaisesti bunkannut Lintuvaarassa ja niihin puutaloihin en kyllä akvaariota kantaisi, ainakaan kahvikuppia isompaa. Sen verran huteran oloisia puutaloja ovat.