Kampela!

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
herttis
Junior Member
Junior Member

Kampela!

Viesti Kirjoittaja herttis »

Akvaariossani ui yksi Intian makeanveden kampela (Synaptura pan). Kala voi tällä hetkellä hyvin. On aktiivinen. Onko parvikala? Yritän saada lajia lisää, mutta kala revitään käsistä kun kuuluu, että nyt tulee taas lasti... :D
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
herttis
Junior Member
Junior Member

Kiitos! Kyllä näyttää oikealta kalalta! Ei varmaan tarvitse parvea, vaikkakin lajikumppani olisi kiva olla. Mulla oli kaksi, mutta toinen kuoli.
kalafriikki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Hei, mistä tuommoisia kampeloita saa?

Edit: huutaminen, eli ainoastaan isoilla kirjaimilla kirjoittaminen, on kielletty. -Didi-
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
herttis
Junior Member
Junior Member

En taida kertoa. Ne todellakin revitään käsistä kun niitä tulee ja minun täytyy ehdottomasti saada lisää myös. :roll: Suomeen tulee vissiin lasti tuossa vuoden 2004 aikana, jos maailma kulkee radallaan. 8O

Edit: virkkeet alkavat isolla alkukirjaimella. -Didi-
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Helsingin Akvaariokeskuksessa olen noita makeanveden kampeloita nähnyt ainakin kerran.
JesseJ
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JesseJ »

Hampurissa niitä näkyi yhdessä akvaariokaupassa, maksoi jotain 7,9€ kpl, jos en väärin muista. Ajattelin niitä ostaa, mutta kuljetus olsi kestänyt niin pitkään, etten ottanut riskiä.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Outoa, minä toin kaloja, jotka olen itse pyytänyt Tanganjikajärvestä, ensin sikäläistä maantietä 1054 kilometriä, sitten yö Lusakassa ja seuvaavana yönä lento Lontooseen, josta iltapäivällä Hampurin kautta Helsinkiin.

Koska matkustusaika ei ollut tuota pitempi, uskalsin ottaa riskin! :mrgreen:
En turhaan ottanut, sillä nuo kalat ovat akvaariossani jo lisääntyneet.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
JesseJ
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JesseJ »

No minun kalaostokseni olisivat joutuneet olemaan matkalla hieman yli neljä päivää. Luullakseni se menee jo vähän yli niiden sietokyvyn.
saurama
Valopää
Valopää

Viesti Kirjoittaja saurama »

Edellisessä asumuksessa oli 540 litraisessa kolme kampelaa. Ensin niitä oli neljä, sitten eräänä iltana säpsähdin akvaarion vieressä olevassa makuuhuoneessa lätsähdykseen. Yksi oli tullut laidan yli ja nostin sen takaisin paljuunsa. En tiedä, oliko sama kaveri, mutta joka tapauksessa joku kampeloista oli seuraavan aamuna olohuoneen lattialla.

Sen hetken kun ehdin niiden elämää seurailla niin kaverit olivat suuren osan päivästä hiekkaan kevyesti hautautuneena ja silloin tällöin roikkuivat laseissa. Koskaan kukaan ei vaikuttanut hermostuvan sen enempää lajikumppanin seurasta kuin uteliaan eri merkkisen kalankaan tökkimisestä. Kampeloiden iästä ei ole mitään tietoa, eikä tarkasta lajimäärityksestäkään. Nelikko ostettiin Helsingin Akvaariokeskuksesta, jossa sanottiin, että tämän hetkinen kauppanimi on Intian makeanvedenkampela. Tuskin jää viralliseksi kalanimilistaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”