Ajastinjärjestelmä ?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ari
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: FOMA
Sukupuoli: Mies

Ajastinjärjestelmä ?

Viesti Kirjoittaja Ari »

Huomaan, että merivesialtaassa on tarvetta useille ajastimille ja kun ainoani juuri hajosi ukkosessa, niin kysyinkin:

Onko olemassa hyvää järjestelmää, jolla voi ajastaa useita kohteita ?
Vai hankkiako kullekin laitteelle oma tavallinen ajastin ?

Itselläni on tarpeita ainakin seuraavasti:
1) monimetallilamput
2) 1. loisteputki
3) 2. loisteputket
4) refu-altaan loisteputket
5) yövalo
6) makeavesisäiliön pumpun ajastin

Jos osoittautuu, että yksittäiset erilliset ovat ns. paras ratkaisu, niin suositelkaa mallia ja mistä saan 6 sellaista !
vesimies

Viesti Kirjoittaja vesimies »

Jos osoittautuu, että yksittäiset erilliset ovat ns. paras ratkaisu, niin suositelkaa mallia ja mistä saan 6 sellaista !
Thebenin timerit ovat osoittautuneet hyväksi vaihtoehdoksi yksittäisinä ajastimina. Vanhin käytössä oleva on n. 5 v. ikäinen ja hyvin toimii. Anttilasta saa hieman yli 10e kpl.
Atten
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Atten »

Mulla on ollut puoli vuotta käytösssä IKS:n akvaariokompuuttori, jolla voi ajastaa kaikkea mahdollista + mitata eri vesiarvoja. Laite on toimiva, mutta valitettavsti hintaa kertyy helposti.

Minulla laite mittaa suolapitoisuutta, PH:ta, Redox:a, lämpötilaa, lisäksi sen avulla hoituu korvausvesi ja erilaiset ajastukset.
Ari
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: FOMA
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Ari »

Atten kirjoitti:Mulla on ollut puoli vuotta käytösssä IKS:n akvaariokompuuttori, jolla voi ajastaa kaikkea mahdollista
IKS on kiinnostanut minua mutta en ole ehtinyt yhtään yhtään tutustumaan laitteeseen. Tulevaisuudessa voisi ollakin mukavaa mitata kaikenlaista sähköisesti.

Voitko kertoa mitä tarvitsen, jotta voisin IKS:n avulla hoitaa ainakin nuo 6 ajastusta ja jonkinlainen arvio hintaluokasta. Unohdetaan kaikki mittaukset tässä vaiheessa mutta toki laitteen pitää venyä niihin sitten myöhemmin.

Muistelen että oli jokin toinenkin kilpaileva merkki IKS:lle ?
Atten
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Atten »

Tarvitaan Iks aquastar Basissystem 1000 ja 2 kpl jatkojohdon näköisiä vempaimia. Näillä kahdella voi hoidella 8 pumppua tai 8 ajastusta, valoja jne.. Keskusyksikkö maksoi n 350 € ja lisätarvikkeet 50 € ylöspäin.

Kilpailijoita löytyy paljonkin. Itse päädyin IKS:iin saatavuuden takia. Lähes jokaisessa web-liikkeessä on niitä myynnissä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”