Huomaan, että merivesialtaassa on tarvetta useille ajastimille ja kun ainoani juuri hajosi ukkosessa, niin kysyinkin:
Onko olemassa hyvää järjestelmää, jolla voi ajastaa useita kohteita ?
Vai hankkiako kullekin laitteelle oma tavallinen ajastin ?
Itselläni on tarpeita ainakin seuraavasti:
1) monimetallilamput
2) 1. loisteputki
3) 2. loisteputket
4) refu-altaan loisteputket
5) yövalo
6) makeavesisäiliön pumpun ajastin
Jos osoittautuu, että yksittäiset erilliset ovat ns. paras ratkaisu, niin suositelkaa mallia ja mistä saan 6 sellaista !
Ajastinjärjestelmä ?
Valvoja: Moderaattorit
Mulla on ollut puoli vuotta käytösssä IKS:n akvaariokompuuttori, jolla voi ajastaa kaikkea mahdollista + mitata eri vesiarvoja. Laite on toimiva, mutta valitettavsti hintaa kertyy helposti.
Minulla laite mittaa suolapitoisuutta, PH:ta, Redox:a, lämpötilaa, lisäksi sen avulla hoituu korvausvesi ja erilaiset ajastukset.
Minulla laite mittaa suolapitoisuutta, PH:ta, Redox:a, lämpötilaa, lisäksi sen avulla hoituu korvausvesi ja erilaiset ajastukset.
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: FOMA
- Sukupuoli: Mies
IKS on kiinnostanut minua mutta en ole ehtinyt yhtään yhtään tutustumaan laitteeseen. Tulevaisuudessa voisi ollakin mukavaa mitata kaikenlaista sähköisesti.Atten kirjoitti:Mulla on ollut puoli vuotta käytösssä IKS:n akvaariokompuuttori, jolla voi ajastaa kaikkea mahdollista
Voitko kertoa mitä tarvitsen, jotta voisin IKS:n avulla hoitaa ainakin nuo 6 ajastusta ja jonkinlainen arvio hintaluokasta. Unohdetaan kaikki mittaukset tässä vaiheessa mutta toki laitteen pitää venyä niihin sitten myöhemmin.
Muistelen että oli jokin toinenkin kilpaileva merkki IKS:lle ?
Tarvitaan Iks aquastar Basissystem 1000 ja 2 kpl jatkojohdon näköisiä vempaimia. Näillä kahdella voi hoidella 8 pumppua tai 8 ajastusta, valoja jne.. Keskusyksikkö maksoi n 350 € ja lisätarvikkeet 50 € ylöspäin.
Kilpailijoita löytyy paljonkin. Itse päädyin IKS:iin saatavuuden takia. Lähes jokaisessa web-liikkeessä on niitä myynnissä.
Kilpailijoita löytyy paljonkin. Itse päädyin IKS:iin saatavuuden takia. Lähes jokaisessa web-liikkeessä on niitä myynnissä.