Hieno hiekka ja tiikerinuoliaiset +kotilot

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tanjaS
Starting Member
Starting Member

Hieno hiekka ja tiikerinuoliaiset +kotilot

Viesti Kirjoittaja tanjaS »

Jonku aikaa sitten sain vaihdettua toiseen altaaseen hiekat, ja niinkuin se hoitoon kuuluu hankin kierteissarvikotiloita talkkarin hommiin ja hyvin ovat työnsä hoitaneet(kiitos Mikolle).

Nyt hulluus lisääntyy ja tahtois isoon altaaseenki vaihtaa soran tilalle hiekan, mutta kun siinä altaassa asustelee ukon neljä tiikerinuoliaista ja minä olen ymmärtänyt että ne olisivat hyviä kotilo tuhoajia.
Mutta kun olen vielä aika äkkinäinen näissä hommissa pyydän apua viisaammilta, ettei tule tehtyy hirvee homma ihan turhaa.
Käykö minulle nyt niin, kun kaikki on valmista minulla on tyytyväisiä tiikereitä, mahat pullollaan ja kasa kotilon kuoria.

Minua ei innosta ruveta möyhimään sitä hiekkaa ihan käsin.
summersrain
Member
Member

Viesti Kirjoittaja summersrain »

Katsotaan nyt mitä muut tähän vastaavat, mutta oma kokemus kuitenkin on että vaikka tiikerinuoliaiset syövätkin kierteissarvia, eivät ne onnistu koskaan kaikkia hävittämään.
mymmeli
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mymmeli »

Minuakin kiinnostaisi tietää onnistuvatko tikrut löytämään kaikki kotilot vai lisääntyvätkö nopeammin kuin tulevat syödyiksi. Onko kellään kokemuksia?
osku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja osku »

Ei ole kokemusta tikruista, mutta klovnit ovat ainakin tehokkaita noiden poikasten hävittämiseen. Itselläni oli ongelmana kotiloiden liiallinen lisääntyminen, mutta ostettuani 3 klovnia katosivat myös liiat kotilot syömättä niitä kuitenkaan kaikkia :mrgreen: .
summersrain
Member
Member

Viesti Kirjoittaja summersrain »

Lainattu keskustelusta: Mistä kierteissarvikotiloita? (jaettu)
Skroik kirjoitti:Nuoliaiset varmasti syövät kotiloita, mutta tuskin saavat sukupuuttoon niitä hävitettyä. Pitävät vaan kotilokannan sopivasti kurissa. Itselläni on ihan mojovan kokoisia kierteissarvia hiekan seassa, samassa altaassa tiikerinuoliaisten kanssa. Kotiloita ei juurikaan muuten näy, mutta pohjaa myllätessä aina muutama nousee esille.
Lea
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Lea »

Minulla oli 300 litraisessani kaksi isohkoa tiikerinuoliaista ja kun sain näitä kierteissarvikotiloita n.kymmenkunta ja laitoin ne akvaan, niin yön aikana oli kaikki hävinnyt. Ainuttakaan en nähnyt sen jälkeen ja tuumasinkin, että ensin tikrut pois (olivat muutenkin lähdössä tilavampaan akvaan lajitoveriensa seuraan) ja sitten uudet kotilot kehiin. Tuolla ne kiertarit on nyt touhunnut n.3 viikkoa ja vähän jo lisääntyneetkin.
Joten jos haluaa laittaa kierteissarvikotiloita samaan altaaseen tikrujen kanssa, niin aloitusmäärä täytyisi varmaan olla sen verta runsas, että tikrut ei tosiaan saa kaikkia syötyä...siis tämä on vain oma mielipiteeni :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”