Voiko JBL:n 7 ravinnepalloja halkaista?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nekku
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Voiko JBL:n 7 ravinnepalloja halkaista?

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Vai hajoavatko sitten liian nopeasti ? Eli perustuuko hitaasti liukeneminen pallon pintaan vai pallon koostumukseen?
If I leave this world tomorrow, Lord let me leave a little love behind.
-Glenn Kaiser-
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Eiköhän ne ole samaa tavaraa sisältä ja päältä..? Kai sen voi halkaista, eri asia sitten onnistuuko. Kaveri oli juuri yrittänyt heikoin tuloksin [;)]

Niin ja aika äkkiä tuo pallo varmasti liukenee jos sen veteen laittaa. Hiekan alta ei pääse karkuun, siksi kestää niin kauan.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Halkaisu kannataa tehdä sitten parvekkeella tms. ellei satu olemaan imurointipäivä. :mrgreen: Ensimmäinen lohkaisu on hieman hankala, nuo kun tosiaan ovat palloja, mutta puolikkaat saa jo helposti pienittyä vaikka puukolla ja nuijalla.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Itse suosin halkaisua leikkuulaudan päällä puukolla. Nimenomaan jollakin voimakkaammalla veitsellä kuin millään fileerausveitsillä. Puukko on tässä hyvä.
summersrain
Member
Member

Viesti Kirjoittaja summersrain »

Mä olen käärinyt ne pyyhkeen sisään ja lyönyt napakasti (ei liian lujaa) vasaralla päälle. Siitä sitten tosiaankin lähtee sitä hötöä, ettei mitään ykkös-riepua tähän hommaan.
J
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja J »

Liukenemisen muuttumisesta en tiedä, mutta minä halkaisin kuulat puukon hamara puolen kulmalla painamalla, ja kuula ei murentunut lähes yhtään.
Juhani
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Juuri eilen hakkasin muutamia palloja vasaralla palasiksi. Noin isoja pallosia ei kannata kokonaisena laitella kuin hyvin suurille miekkakasveille joita ei hetkeen (vuosiin) aio liikutella paikasta toiseen.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Vasaratekniikoitten sijaan suosittelen edelleen puukkoa. Vasaralla ei tule kuin muussia, puukolla sen saa suht' siististi puolitettua.
Nekku
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Kiitos kaikille vinkeistä ! Hyvä että tämä paikka on olemassa !
If I leave this world tomorrow, Lord let me leave a little love behind.
-Glenn Kaiser-
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

aqua2002 kirjoitti:Vasaratekniikoitten sijaan suosittelen edelleen puukkoa. Vasaralla ei tule kuin muussia, puukolla sen saa suht' siististi puolitettua.
Enpä ole itse kokeillut, mutta miten toimis molempien yhdistelmä (jos ei meinaa muuten puukko mennä kuulasta läpi). Eli puukko pallon päälle ja mäjäytys perään ja sitten hakemaan puoliskot jostain lähiympäristöstä ;)
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Kaizu kirjoitti:Enpä ole itse kokeillut, mutta miten toimis molempien yhdistelmä (jos ei meinaa muuten puukko mennä kuulasta läpi). Eli puukko pallon päälle ja mäjäytys perään ja sitten hakemaan puoliskot jostain lähiympäristöstä
Ei kun vaatii vähän habaa (Öh, köh köh! 8) ) Vahva ranneliike on avainsana :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”