Kuinka moni on Jyväskylästä ja kummassa liikkeessä asioitte?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ankku123
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Kuinka moni on Jyväskylästä ja kummassa liikkeessä asioitte?

Viesti Kirjoittaja Ankku123 »

Kyselen otsikon mukaisesti, kuinka moni aqua-webbiläinen on Jyväskylästä ja missä kaupassa asioitte? Itse käyn lähinnä Reporangassa vaikkei sieltä aina niin asiantuntevaa palvelua saakaan. Mm.Vauvankyyneleestä ei oltu kuultukaan koko liikkeessä ja muutenkin henkilökunta on aika usein tietämätöntä. Se on harmi!
Tässä toisessa liikkeessä pidän outona pilkkutautilääkkeen suositeltua käyttöä kun hankkii uusia kaloja :? En tiedä saako täällä mainita liikkeen nimiä jos niitä arvostellaan näin joten jääköön se kertomatta toistaiseksi.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Vaikken Jyväskylässä asukaan, niin ennen tänne muuttoa sen liikeet ovat olleet käytännössä ainoat, joissa asioida. Tasaisesti käydään kummassakin, hintavertailua ainakin kannattaa tehdä niin kalojen kuin laitteidenkin osalta. Vaikkapa tuo uusi lamppuni (2x18w 70cm) maksoi toisessa 72 euroa ja toisessa 61, ellen ihan väärin muista. Erityisesti kasvit ovat usein huokeampia Riossa. Reporangan asiantuntemuksesta samaa mieltä, joten silloin kun ongelmiin piti apua etsiä myyjältä, eli aikana ennen aqua-webbiä, niin käännyttiin kyllä Rion sedän puoleen. Ihan kelpoja liikeitä mielestäni molemat, ainakin paikalliseen verrattuna. :roll:
JesseJ
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja JesseJ »

Käyn vaihtelevasti kummassakin. Riosta kasvit saa paljon halvemmalla, siellä on niitä ja kalojakin valtavat määrät myös alakerrassa. Kannattaa kysyä niin pääsee katsomaan ja (kai) voi sieltä myös ostaa. :?
Ankku123
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Ankku123 »

Kiitos JesseJ vinkistä, täytyykin käydä Rion alakerrassa katsastamassa tilanne. Albiinot monniseni ovat sieltä hankittuja!
Tinski
Member
Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja Tinski »

Pääsääntöisesti visiteeraan Reporangassa tsekkaamassa, josko
heille olisi joskus tullut jotain hyviä/erilaisia kasveja, lisänä
niihin tavanomaisiin.
Rioon tulee harvemmin mentyä. Yhden parven kaloja olen sieltä
hankkinut ja karanteenin kautta mentyään parveilevat iloisesti
edelleen.

Yleensä tilaan akvaariosysteemit vähän kauempaa, Helsingistä.
Siihen kuuluvat niin kalat kuin kasvitkin.
~Tinski~
artturi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja artturi »

Melkolailla paljon tulee saksasta tilailtua rompetta, mutta paikallisostokset jakaantuu tasaisesti molempiin kauppoihin. Mahdollisuuksien mukaan pyrin tietysti ostamaan suoraan harrastajilta.
riikkaaalto
Junior Member
Junior Member

JKL:n akvaariokaupat

Viesti Kirjoittaja riikkaaalto »

Minäkin olen entisiä Jyväskyläläisiä..

Olen asioinut sekä Riossa että Reporangassa. Jälkimmäisen hinnat ovat aika korkeat, mutta palvelu ja laatu hyviä. Riossa taas hieman halvempaa mutta kalaostoksilla saattaa saada kaupan päälle jonkin taudin. Toisaalta kannattaa käyttää tervettä järkeä kaloja valitessa, eli ei osta kaloja altaasta jossa on sairastuneita yksilöitä.

Kaveri oli joskus aikoinaan eräässä nimeltä mainitsemattomassa JKL:n akvaariokaupassa työharjoittelussa ja kertoi kuinka kalanruokapurkeista raaputettiin viimeinen myyntipäivä pois ja laitettiin vähän lisäaikaa.. ??Kannattaa siis tutkia purkit hyvin ennen kuin tekee ostopäätöksen. :?
proto
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja proto »

Merivesiharrastajana Jyväskylän liikkeistä ei saa juuri muuta kuin ruokaa. "Isommassa liikkeessä" on paremmat valikoimat näissä, mutta "se toinen" on kyllä huomattavasti joustavampi yms esim altaita ostettaessa. (Olen ostanut sieltä ainakin 4 allasta, ja laseja) Kummassakin on kyllä ehdottamasti tiedettävä itse mitä on ostamassa.
JonnaS
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja JonnaS »

Entisiä Jyväskyläläisiä minäkin. Reporankassa tuli asioitua sen puolen vuoden aikana, jolloin kerkisin akvaariota siellä harrastaa. Täytyy kyllä todeta, että akvaarioharrastusmahdollisuudet paranivat kummasti, kun muutettiin tänne Helsinkiin.
jarvimar
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jarvimar »

Minä myös Jyskälästä.
Asioin molemmissa liikkeissä, teen melko usein hinta/löytyykö -tyylin tiedustelua ensin puhelimitse. Kun ostin Riosta kaloja, kävi kaveri hakemassa kalat alakerran altaista, eli sieltä niitä myös saa.

Suosin kuitenkin enemmän harrastajia suoraan.
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Jyväskylästähän minäkin ja ostoksilla käyn molemmissa liikkeissä. Hintavertailua kannattaa aina tehdä, sillä monia tarvikkeita olen saanut Riosta halvemmalla. Kalat yritän kuitenkin aina Reporangasta ostaa, sillä siellä on terveemmät otukset. Kasveja olen ostanut molemmista paikoista saman verran, Riosta puolta halvemmalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”