Prboyn sivustot sulkeutumassa?
Valvoja: Moderaattorit
Minusta on turhaa odottaa ihmisten hankkivan tietoa lehdistä ja kirjoista ympäri maailmaa saadakseen pienen tietohippusen monneista. Etenkin kun siihen vaadittaisiin vielä lähdekritiikkiä. Tyhjästä on aluksi paha nyhjäistä eli jos tiedot on nollissa niin on paha päätellä mikä on hyvä lehti ja mikä on paha lehti.
Kaikilla ei ole mahdollista eikä halua luoda uraa monneista tai muista, etenkin kun avuliaita ihmisiä on olemassa jotka tekevät tämän maailmankiertueen puolestamme ja poimivat ne hyvät tiedot esiin - jotkut jopa mielellään koska tahtovat auttaa ja siten tuntevat varmasti oman arvonsa monnimaailmassa...
Pitääkö harrastuksen olla näin mustavalkoista: harrastakaa kunnolla tai älkää ollenkaan?
Ja minulla ei ole varaa tilata kirjoja ja lehtiä. Mutta minulla on varaa surffata mm. Rassin sivuilla ja ulkomailla ja vertailla tietoja Aqua-Webin höpötyksiin. Siinä ovat resurssini.
PS. Monet näistä huippukirjoista löytyvät saksan kielellä. Osalle jo pelkkä englanti saattaa tuottaa vaikeuksia. Täydellistä kielitaitoa ei tiedonetsijältä voi odottaa.
Kaikilla ei ole mahdollista eikä halua luoda uraa monneista tai muista, etenkin kun avuliaita ihmisiä on olemassa jotka tekevät tämän maailmankiertueen puolestamme ja poimivat ne hyvät tiedot esiin - jotkut jopa mielellään koska tahtovat auttaa ja siten tuntevat varmasti oman arvonsa monnimaailmassa...
Pitääkö harrastuksen olla näin mustavalkoista: harrastakaa kunnolla tai älkää ollenkaan?
Ja minulla ei ole varaa tilata kirjoja ja lehtiä. Mutta minulla on varaa surffata mm. Rassin sivuilla ja ulkomailla ja vertailla tietoja Aqua-Webin höpötyksiin. Siinä ovat resurssini.
PS. Monet näistä huippukirjoista löytyvät saksan kielellä. Osalle jo pelkkä englanti saattaa tuottaa vaikeuksia. Täydellistä kielitaitoa ei tiedonetsijältä voi odottaa.
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
Rääkyllä meni nyt hiukan esittämäni argumentti ohi. Esitystapa epäselvä - pahoittelen - pahoiteltu.
Kritisoin lähinnä henkilöitä, jotka eivät vaivaudu miettimään, vaan turvautuvat aina johonkin apuun. Mitä helpommin apu on saatavilla - esim. netin hakukone, niin sitä herkemmin etsitään googlella tms. kuin mietitään itse. Tunne paljon henkilöitä, jotka hakkaavat viikoittain samoja hakusanoja ja etsivät kirjoista, netistä tms. säännöllisin väliajoin samaa tietoa. Lähinnä silloin kun tarvitsevat. Tuntuu kuin tieto olisi "irtonaista" eikä millään pysyisi pään sisällä - tai sitten sen ei ole tarkoituskaan, kun löytäähän sen netistä. Toinen selkäpiitä karmiva piirre nykyihmisessä on netistä löydetyn tiedon faktana pitäminen. Olen joskus juurta jaksain yrittänyt selittää ihmisille, että olkaa kriittisiä saamaanne informaatioon, kyseenalaistakaa sitä ja hankkikaa lisätietoa. Mutta "kun se luki siellä", niin se siitä sitten...
Kyllä kahteen, kolmeen kertaan selvitetty asia pitää muistaa ja sisäistää - eikä hakea netistä enää. Toki tähän on poikkeuksia, kuten tiedon vanheneminen yms.
No, saarnat sikseen. Internet on hieno asia, kuten kaikki kanavat joista tietoa voi ammentaa. Minua henkilökohtaisesti vain hämmentää yleinen harkintakyvyn ja oma-aloitteisuuden puute, jota olen ympärilläni havainnut. Maailma alkaa olla täynnä ihmisiä, jotka ovat vain töissä täällä. Kukahan tekee niille tulen jos se vaikka sammuu?
Tehkää pistokoe. Kun näette henkilön X katsovan rannekelloaan - kysykää häneltä välittömästi sen jälkeen, että "paljonko se kello nyt sitten oli?" Ei henkilö X yleensä tiedä uudelleen katsomatta.
Kritisoin lähinnä henkilöitä, jotka eivät vaivaudu miettimään, vaan turvautuvat aina johonkin apuun. Mitä helpommin apu on saatavilla - esim. netin hakukone, niin sitä herkemmin etsitään googlella tms. kuin mietitään itse. Tunne paljon henkilöitä, jotka hakkaavat viikoittain samoja hakusanoja ja etsivät kirjoista, netistä tms. säännöllisin väliajoin samaa tietoa. Lähinnä silloin kun tarvitsevat. Tuntuu kuin tieto olisi "irtonaista" eikä millään pysyisi pään sisällä - tai sitten sen ei ole tarkoituskaan, kun löytäähän sen netistä. Toinen selkäpiitä karmiva piirre nykyihmisessä on netistä löydetyn tiedon faktana pitäminen. Olen joskus juurta jaksain yrittänyt selittää ihmisille, että olkaa kriittisiä saamaanne informaatioon, kyseenalaistakaa sitä ja hankkikaa lisätietoa. Mutta "kun se luki siellä", niin se siitä sitten...
Kyllä kahteen, kolmeen kertaan selvitetty asia pitää muistaa ja sisäistää - eikä hakea netistä enää. Toki tähän on poikkeuksia, kuten tiedon vanheneminen yms.
No, saarnat sikseen. Internet on hieno asia, kuten kaikki kanavat joista tietoa voi ammentaa. Minua henkilökohtaisesti vain hämmentää yleinen harkintakyvyn ja oma-aloitteisuuden puute, jota olen ympärilläni havainnut. Maailma alkaa olla täynnä ihmisiä, jotka ovat vain töissä täällä. Kukahan tekee niille tulen jos se vaikka sammuu?
Tehkää pistokoe. Kun näette henkilön X katsovan rannekelloaan - kysykää häneltä välittömästi sen jälkeen, että "paljonko se kello nyt sitten oli?" Ei henkilö X yleensä tiedä uudelleen katsomatta.
"Mikä suomenkielen verbi kuvaa parhaiten tapaa, jolla ripsimonni syö?"
-
- Imperaattori
- Viesti:
Mitäs niillä kirjoilla sitten tekee kun ne on luettu pariin kertaan? Myydään eteenpäin, koska kaikki niiden sisältämä tieto on jo omassa muistissa?Huikko kirjoitti:Kyllä kahteen, kolmeen kertaan selvitetty asia pitää muistaa ja sisäistää - eikä hakea netistä enää. Toki tähän on poikkeuksia, kuten tiedon vanheneminen yms.
Itse tunnustaudun ihmiseksi joka joutuu, jopa ihan tosissaan opettelemansa asiat, aina joskus tarkistamaan lähdeteoksista, jollaiseksi myös internetin luokittelen.
Mutta siis, jos Rassin sivut sulkeutuvat, niin koska tipahtaa niitä uusia kirjoja? Vai olikos se niin että niitä ei kannata tehdä kun kukaan ei niitä tarvitse? Eli tulossa on CD-ROM, mutta eikös sen sisällön tuottaminen ole suunnilleen sama kuin webbisivujen? Lehdistähän sitä ajantasaista tietoa tietty saa; ja samalla taitaa kirjoittajakin saada pienen korvauksen, mutta kustantaja kantaa riskin

There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Itselle useimmiten riittää ajan havainnointi tyyliin "jaa ei vielä kahtakaan". Jos joku muu kysyy niin halutaan tarjota tarkempaa tietoa: "seitsemää vaille kaksi".Huikko kirjoitti:Tehkää pistokoe. Kun näette henkilön X katsovan rannekelloaan - kysykää häneltä välittömästi sen jälkeen, että "paljonko se kello nyt sitten oli?" Ei henkilö X yleensä tiedä uudelleen katsomatta.
Pertin sivujen kävijämäärien väheneminen saattaa myös kertoa siitä että sivut ovat jo täyttäneet ison osan tehtävästään ja monnit nykyään kaupataan aiempaa tarkemmilla nimillä, jolloin harrastajan tarve nimien etsimiseen on vähentynyt. Toisaalta nimistöstä kiinnostuneet odottavat parhaillaan uutta kalannimilistaa kuin kuuta nousevaa ja on mielenkiintoista nähdä miten sen ilmestyminen vaikuttaa harrastukseen.
Minusta Pertin sivut ovat kyllä riittävän selkeät ja olen aina löytänyt sieltä helposti tarvitsemani tiedon, toisin kuin esimerkiksi Jukka Järven sivuilta joilla seikkaillessani joudun säännöllisesti turvautumaan sivukarttaan. Olettaisin kuitenkin, että Pertin sivuilta odotettaisiin enemmän hoito- ja kudetusohjeita sekä kuvia ja tuoreimpia monniuutisia suuresta maailmasta, sillä pelkkä nimistö ei pitkän päälle tarjoa tarpeeksi keskivertoharrastajalle joka käy katsomassa uusien hankintojensa voimassaolevat nimet ja jatkaa tiedonhakua eteenpäin.
-
- Imperaattori
- Viesti:
Haa, nyt muistankin mitä joskus etsin pitkään ja hartaasti Pertin sivuilta tuossa pari vuotta sitten.maisu kirjoitti:Minusta Pertin sivut ovat kyllä riittävän selkeät ja olen aina löytänyt sieltä helposti tarvitsemani tiedon, toisin kuin esimerkiksi Jukka Järven sivuilta joilla seikkaillessani joudun säännöllisesti turvautumaan sivukarttaan.
Myytävänä! -sivulla mainitaan
Ette usko kauanko minulla kesti kun etsin ja etsin tuota toisaalla olevaa listaa. Onneksi vemkki osasi sanoa että sehän on tietenkin Pertin CV:ssä.Kalat
Minulla olevat yksittäiskappaleet näet toisaalta kotisivultani. Jos olet kiinnostunut jostakin niistä, ota yhteyttä!
Tuo nyt siis vain muistui mieleen, kun puhuttiin siitä että vaikeata löytää mitään tuolta sivuilta. Opettelemalla tuonkin osaa, sanoisinko että parempi tuo kuin että muuttaisi sivujensa rakennetta tai domainia kerran vuodessa tai vieläkin useammin

Tästähän kehkeytyi aivan mielenkiintoinen keskustelu. Erityiskiitokset Huikolle. Voisit aivan hyvin muuttaa nimimerkkisi Huikeaksi. Yhtä hyvin sanoiksi puettuja ajatuksia en ole lukenut pitkään aikaan keskustelupalstoilla.
Olen velkaa vielä muutaman selityksen, jotka kyllä ovat varmaankin paistaneet rivien välistä. Minut tuntevat tai CV:ni huolella lukeneet tietävät, että minulla on suuri joukko aikaa vieviä harrastuksia, joiden keskinäinen suosittuus vaihtelevat vuodesta toiseen. Välistä leipäännyn toisiin ja innostun enempi toisiin. Tällä hetkellä tietokoneen pääte maistuu puulta eikä monneissakaan ole entistä imua.
Kun kuitenkin enempi vanhasta muistista toisinaan eksyn lukemaan Aqua Webbiä, huomaan kysytyn sitä, tätä ja tuota, joihin löytyisi heti vastaus kotisivultani, en voi välttyä ajatukselta: Minkä ihmeen vuoksi olen kotisivuuni uhrannut kallista (minulle) aikaani? Ennen kaikkea - kotisivuni maksaa minulle nykyisessä paikassaan 20 ekeä kuussa. Olen naivisti kuvitellut, että sen löytyminen vanhasta paikasta olisi ollut tärkeää.
Varmaa on, että sanon irti vanhan yhteyssopimukseni. Voi olla, että kotisivu säilyy jossain muodossa vanhassa osoitteessa, jos saan asiasta hyvän tarjouksen. Olen kuitenkin kallistumassa sille kannalle, että pääosa sisällöstä siirtyy käyttäjätunnusten ja salasanojen taakse. Tällöin voin siirtää vaikka koko kuvavarastoni sivulleni.
Kun monnit eivät tätä nykyä ole päällimmäisenä mielessäni, en myöskään tule lähiaikoina pistämään tikkua ristiin uusien kirjojen tai romppujen valmisteluun. Niitä ennen ilmestyvät mm. kovakuoriaisten harrastusopas ja eräitä muita. Jos elinpäiviä riittää, ehkä vielä palaan monnien pariin. Ans kattoo, kuinka käy.
Olen velkaa vielä muutaman selityksen, jotka kyllä ovat varmaankin paistaneet rivien välistä. Minut tuntevat tai CV:ni huolella lukeneet tietävät, että minulla on suuri joukko aikaa vieviä harrastuksia, joiden keskinäinen suosittuus vaihtelevat vuodesta toiseen. Välistä leipäännyn toisiin ja innostun enempi toisiin. Tällä hetkellä tietokoneen pääte maistuu puulta eikä monneissakaan ole entistä imua.
Kun kuitenkin enempi vanhasta muistista toisinaan eksyn lukemaan Aqua Webbiä, huomaan kysytyn sitä, tätä ja tuota, joihin löytyisi heti vastaus kotisivultani, en voi välttyä ajatukselta: Minkä ihmeen vuoksi olen kotisivuuni uhrannut kallista (minulle) aikaani? Ennen kaikkea - kotisivuni maksaa minulle nykyisessä paikassaan 20 ekeä kuussa. Olen naivisti kuvitellut, että sen löytyminen vanhasta paikasta olisi ollut tärkeää.
Varmaa on, että sanon irti vanhan yhteyssopimukseni. Voi olla, että kotisivu säilyy jossain muodossa vanhassa osoitteessa, jos saan asiasta hyvän tarjouksen. Olen kuitenkin kallistumassa sille kannalle, että pääosa sisällöstä siirtyy käyttäjätunnusten ja salasanojen taakse. Tällöin voin siirtää vaikka koko kuvavarastoni sivulleni.
Kun monnit eivät tätä nykyä ole päällimmäisenä mielessäni, en myöskään tule lähiaikoina pistämään tikkua ristiin uusien kirjojen tai romppujen valmisteluun. Niitä ennen ilmestyvät mm. kovakuoriaisten harrastusopas ja eräitä muita. Jos elinpäiviä riittää, ehkä vielä palaan monnien pariin. Ans kattoo, kuinka käy.
Jeps, alkuperäinen tarkoitus tietysti oli, että se olisi yhdistetty linkillä. Unohtui, sorry!Ette usko kauanko minulla kesti kun etsin ja etsin tuota toisaalla olevaa listaa. Onneksi vemkki osasi sanoa että sehän on tietenkin Pertin CV:ssä.
Perustelut kelpaavat, mutta pistosta en henkilökohtaisesti suostu tuntemaan. Käytän sivuja, tarkistan sieltä asioita ja ohjaan myös muita sivuille linkittämällä. Tilanne siis oikeasti surettaa, ja sillä tavalla toki pistää.Huikko kirjoitti:Rassin perustelut kelpaavat minulle ja ainakin minä tunsin pienen pistoksen, kun luin kohdan kävijämäärien laskemisesta.
Juuri Prboyn ylivoimaisen auktoriteetin suomalaisessa monnimaailmassa vuoksi sivuille onkin niin helppo viitata. Saattaa hyvin olla, että monellakin on sama tieto esimerkiksi jonkun monnin nimestä, mutta kyllä se kysyjälle antaa ihan erilaisen varmuuden, kun tiedon varmistamiseksi vastauksen perään liitetään vielä linkki kyseisille sivuille.Huikko kirjoitti:Sitäpaitsi - pitääkö kaikki tieto aina joka kerta erikseen etsiä netistä tai kysyä joltakin? Eikö pitkällä tähtäimellä voisi pyrkiä sen henkilön asemaan, jolta kysytään? Oppiminen, muistaminen ja tiedon soveltaminen on edelleen sallittua. Vanhentunutta ja väärää tietoa akvaarion hoidosta on Internet pullollaan. Se ei kaipaa sitä yhtään lisää!
Useimmat meistä opiskelevat sitä, mikä meitä henkilökohtaisesti kiinnostaa. Ainakin ne omat lajit. Tai olisi vähintään syytä niin tehdä. Sitten kun joku kysyykin jotain niiden omien lajien ulkopuolelta, siirrytään mutuun. Ainakin kysyjälle voisi heittää "katsopas tuolta" -linkin, jos hyvän luotettavan sivuston tietäisi.
Ja niin valtavan totta kuin tuo väärän tiedon määrä internetissä onkin, sitä surkeampaa on, että sieltä poistuvat juuri ne sivut, joiden tietoihin on voinut luottaa. Kuka jäisi kaipaamaan niitä sivuja, joissa tummaleväplekon kerrotaan olevan kotoisin Kongosta ja kasvavan aikuisena 5 cm pitkäksi?
Ulkoasu on aina kosmeettista apua, eikä sinällään saa olla pääasia kuin niillä sivuilla, joiden pointti on ulkoasu. Silti netissä se usein yhdistyy myös käytettävyyteen ja miellyttävyyteen ja sitä kautta varmasti myös käyttäjämääriin. Pääasia tämän kaltaisilla sivuilla on ilman muuta sisältö, siitä ei voi olla eri mieltä, mutta sitä voi tukea hyvällä navigoinnilla ja miellyttävällä ulkoasulla.Huikko kirjoitti:Ei se sivuston ylläpitäminen tai ulkoasun muuttaminen tms. apu, jota täällä on tarjottu auta loppujen lopuksi kovinkaan paljoa, jos itse tieto tulee kuitenkin samasta lähteestä, kuin aiemminkin...
En ole minäkään mikään sivujen sisäisen hakutoiminnon fani. En juurikaan käytä niitä. Haku on tarpeeton laajassakin sivustossa, jos navigointi on hyvin mietitty ja toteutettu. Hakutoiminnon tarpeellisuus voikin kertoa siitä, että navigointi on huonosti toteutettu.Huikko kirjoitti:Nille, joille haku erillisellä sivustoilla on kovasti tarpeen tai joille ulkoasu on tärkeämpää kuin tieto tai asiasisältö hymyilen ironisesti tuhahtaen....
Kun kotimaista laadukasta akvaariokirjallisuutta on muutenkin vähän, Ripsi- ja imumonnit ainakin plekojen osalta aika vanhentunutta, ja sivutkin poistumassa netistä, on tulossa todellinen kraateri suomalaiseen monniharrastukseen. Ei niin, että voitaisiin ketään vaatiakaan vapaaehtoistyönä kannattelemaan muiden harrastusta, mutta silti: sääli ja harmi.prboy kirjoitti:Kun monnit eivät tätä nykyä ole päällimmäisenä mielessäni, en myöskään tule lähiaikoina pistämään tikkua ristiin uusien kirjojen tai romppujen valmisteluun.
Ymmärsin tuolta aikaisemmista viesteistä, että tähän ratkaisuna tarjottiin sivutilaa AW:n serveriltä? Oman domainin hankkiminen ei ole kallista, ja re-directingin avulla sivut sen jälkeen voisivat sijaita missä tahansa, josta ne domainin kautta löytyisivät. Mutta jos homma ei enää kiinnosta, niin ei kai tässä voi muuta tehdä, kuin "itkeä maahan kaatuneen maidon perään". Iso kiitos siitä ajasta kun sivut ovat olleet käytössä.prboy kirjoitti:Ennen kaikkea - kotisivuni maksaa minulle nykyisessä paikassaan 20 ekeä kuussa. Olen naivisti kuvitellut, että sen löytyminen vanhasta paikasta olisi ollut tärkeää.
Viimeksi muokannut greippi, 13:24, 07.08.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Citrus paradisi
Jos kiinnostusta riittää, eräs harkitsemisen arvoinen palvelun tarjoaja saattaisi olla http://www.int2000.net. Kyseisellä firmalla on useita eri laajuisia paketteja, joista kaikki ovat edullisempia kuin tällä hetkellä käytössäsi oleva paketti.prboy kirjoitti:Ennen kaikkea - kotisivuni maksaa minulle nykyisessä paikassaan 20 ekeä kuussa. Olen naivisti kuvitellut, että sen löytyminen vanhasta paikasta olisi ollut tärkeää.
Varmaa on, että sanon irti vanhan yhteyssopimukseni. Voi olla, että kotisivu säilyy jossain muodossa vanhassa osoitteessa, jos saan asiasta hyvän tarjouksen.
Toivon että kipinä monneihin leimahtaa uudelleen.
coeliac disease
Kiitos neuvosta cW, tuote vaikutti enemmän kuin kiinnostavalta.Jos kiinnostusta riittää, eräs harkitsemisen arvoinen palvelun tarjoaja saattaisi olla www.int2000.net. Kyseisellä
firmalla on useita eri laajuisia paketteja, joista kaikki ovat edullisempia kuin tällä hetkellä käytössäsi oleva paketti.
Jos vain muuten sopii, niin tännekin voi sivunsa perustaa painamalla Start New Group-nappia:
http://groups.yahoo.com
Eikä maksa mitään.
http://groups.yahoo.com
Eikä maksa mitään.
-
- Advanced Member
Nyyseissä Daousista on keskusteltu vähemmän mairittelevaan sävyyn.prboy kirjoitti: Kiitos neuvosta cW, tuote vaikutti enemmän kuin kiinnostavalta.
Esim sfnet.keskustelu.kuluttajasta
Myös sfnet.viestinta.roskapostit -ryhmästä löytyy mainintoja.
Tästä pitikin sanomani (lainaten Katia: jauh jauh ) että tässä esimerkissä pelataan karkeasti määriteltynä lähimuistin kanssa kun taas todellisessa oppimisessa kyse on pitkäkestoisesta muistamisesta.Tehkää pistokoe. Kun näette henkilön X katsovan rannekelloaan - kysykää häneltä välittömästi sen jälkeen, että "paljonko se kello nyt sitten oli?" Ei henkilö X yleensä tiedä uudelleen katsomatta.
Tämä esimerkki ei toimi todellisena mittarina tähän vaatimaasi oppimiskykyyn. Ihmismieli ja tapahtuman tapahtumispaikka on sitäpaitsi täynnä häiriöitä mikä estää keskittymisen kellonaikaan, kuten kyky keskittyä, häiriötekijät (melu, muiden ihmisten puhe tms..) sekä myös esimerkiksi tajunnantaso (maanläheinen esimerkki on kemikaaleilla luotu humalatila... tai esimerkiksi ihan suomalaisten kansantauti masennus, joka sekin vaikeuttaa kaikenlaista keskittymistä tai ihan vaikka vain väsymys) .
Sillä miten katsot kelloa ja muistat sen ei ole tekemistä todellisen oppimisen kanssa. Jos otamme tähän esimerkin vielä asiasta: mieheni ei muista pikkuasioita jos häiriötekijöitä on (käy kaupassa, tee sitä tee tätä, vie kirje postiin), mutta keskittyessään hän oppii lukemansa ja kuulemansa ja muistaa sen kerralla.
Eli maisun pointti on minustakin se pääasia. Yleensä katsotaan sitä kelloa vaan joo-ei - vastauksen avulla "onks kohta ruokatunti" "on se näköjään" ja jos tälläisen kellonkatsomisen jälkeen tulee joku kysymään "paljonko se kello on" niin vastaukseksi ei riittäne "joo. onse"
Edit: tätä onkin rukattu meitin irkkipsykologin avulla vielä pariin otteeseen kun minä vääntelen vuan lukiopsykologialla...
Hmm, no en ota noihin kantaa. Itselläni ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa kyseisen firman tai heiltä ostamani palvelun kanssa. Tämä ei tietenkään empiirisesti todista mitään suuntaan eikä toiseen. Ilmaissähköposteihin tai -weppisivupalvelimiin en enää koske - siinä määrin hyvää vastinetta rahoilleni koen saaneeni.Tapio Martimo kirjoitti:Nyyseissä Daousista on keskusteltu vähemmän mairittelevaan sävyyn.
coeliac disease
Joo, mutta jos joku on saanut jonkun jollakin tavalla toimimaan ja viitsinyt siitä sitten kirjoittaa nettiin, niin se no yleensä totta mutta ei välttämättä se ainut/paras tapa. Siihen sitten vaaditaan asiaan perehtymistä että osaa erotttaa parhaan ja vain jollain tavalla toimivan ratkaisun eron.Mitä helpommin apu on saatavilla - esim. netin hakukone, niin sitä herkemmin etsitään googlella tms. kuin mietitään itse. Tunne paljon henkilöitä, jotka hakkaavat viikoittain samoja hakusanoja ja etsivät kirjoista, netistä tms. säännöllisin väliajoin samaa tietoa. Lähinnä silloin kun tarvitsevat.
jazoni
p.s Voin myös mielelläni auttaa tuossa prboyn sivujen uudelleen laittamisessa. Sivuja olen vääntänyt n. 10 vuotta työkseni joten se alkaa tulla selkärangasta. Palkaksi riittää pari hyvää neuvoa.

Lypsykoneenkuljettaja jo kolmannessa polvessa.
Sopimus Song Networksin kanssa on irtisanottu 1.9 lähtien. Oletettavasti kotisivuni taru päättyy samana päivänä. "Aikansa kutakin sanoi pässi, kun päätä leikattiin."
Uudesta sivustosta ja sen paikasta ei ole vielä tietoa. Varmuudella sellainen tulee jossakin vaiheessa ja on näillä näkymin vain pieneltä osin vapaasti nähtävissä.
Lopuksi huomautus. Kotisivullani oleva materiaali on 1.9 jälkeenkin edelleen omaisuuttani ja tulen lähestymään laskun kera sen osittaistakin siirtämistä toiseen kotisivuun tai muuhun julkiseen paikkaan..
Uudesta sivustosta ja sen paikasta ei ole vielä tietoa. Varmuudella sellainen tulee jossakin vaiheessa ja on näillä näkymin vain pieneltä osin vapaasti nähtävissä.
Lopuksi huomautus. Kotisivullani oleva materiaali on 1.9 jälkeenkin edelleen omaisuuttani ja tulen lähestymään laskun kera sen osittaistakin siirtämistä toiseen kotisivuun tai muuhun julkiseen paikkaan..
-
- Imperaattori
- Viesti:
Sellaistahan se on, tuskin tässä maailmassa enää keneltäkään sopii odottaa että tekisi jotain yhteiseksi hyväksi (tai muiden auttamana), jos toinen vaihtoehto on tehdä sillä hieman bisnestä.prboy kirjoitti:Uudesta sivustosta ja sen paikasta ei ole vielä tietoa. Varmuudella sellainen tulee jossakin vaiheessa ja on näillä näkymin vain pieneltä osin vapaasti nähtävissä.
Melkoisesti jenkkihommelin kuuloista.prboy kirjoitti:Lopuksi huomautus. Kotisivullani oleva materiaali on 1.9 jälkeenkin edelleen omaisuuttani ja tulen lähestymään laskun kera sen osittaistakin siirtämistä toiseen kotisivuun tai muuhun julkiseen paikkaan..
Jos ulkoasun muuttaa ja sisällön kirjoittaa uudelleen, paremmin, huonommin tai miten vain eritavalla, niin silloin käsittääkseni vain viittaus vanhaan, olemattomaan sivuhassäkkään pienen pienellä fontilla kattaa tarvittavan. Ja jos lähdeteos uhkaa kadota, niin sen varmaankin saa kopioida omaa tarvettaan varten talteen ja jos joku muu tahtoo tarkistaa ko. webbisivuilta tietoa, on tuo lähde hänelle näytettävä. Tallessa paikassaX, ei julkisesti, mutta kaikkien halukkaiden nähtävillä.
Itse en ymmärrä koko keskustelua, jos tarjolla on ilmainen paikka, niin miksi se ei kelpaa, mahdollisesti senkö takia että sivuista on tulevaisuudessa tarkoitus nyhtää rahaa? Vai onko kyseessä vaan näitä normaaleja tapauksia mihin törmää useinkin; minä päätin nyt näin, en uskalla harkita muita vaihtoehtoja, koska muuten minua ei enää otettaisi vakavasti.
Itseäni suoraan sanottuna ottaa pannuun tällainen tapaus, missä ilmainen apukaan ei kelpaa, vaan on pakko pitää oma päänsä. En tiedä miten keskustelu Sam Salosen kanssa asiasta on mennyt puihin, mutta ilmeisesti jotenkin. Ajanpuute on aina hyvä syy kaikkeen ääliömäisyyteen. Itsekin käytän sitä hyvin usein tekosyynä, koskaan se ei ole varsinainen syy.
Jokainenhan saa tehdä mitä haluaa ja toimia miten haluaa, säälittävää taas on vedota vähäisiin käyttäjämääriin ja kalliiseen nettimaksuun, jos kerran noihin on jo tarjottu ratkaisu. Ehkäpä se tulevaisuuden nettisivu onkin sitten palvelutilauksineen kaikkineen miljoonasti parempi, ainakaan silloin jos sen käytöstä peritään maksua, ei enää voi vedota aikapulaan.
PS. En puhu ylläpidon puolesta, vain itseni, tuohtuneen monniharrastajan puolesta.
Huh,huh, siis tummaleväpleko täysikasvuisena 5cm!! Oonks mä nyt ihan sekaisin, eikös tummaleväplekoa sanottu aikaisemmin isopurjeplekoksi?Tapio Martimo kirjoitti: Vrt. esim käsittämätön kuvaus tummaleväplekosta.
"Pikkasen" on alakanttia toi 5 cm, mulla aikanaan oli sellainen, mutta mittaa n. 25 cm, eikä ollut edes täysikasvuinen... Ajatella ja jotkut sitten uskovat tuohon tietoon ja marssivat kauppaan ostamaan 60 litraiseen akvaarioon niitä muutaman, eihän ne kasva kuin viisisenttiseksi
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kiitos tähänastisesta.prboy kirjoitti:Sopimus Song Networksin kanssa on irtisanottu 1.9 lähtien. Oletettavasti kotisivuni taru päättyy samana päivänä. "Aikansa kutakin sanoi pässi, kun päätä leikattiin."
Ymmärrän hyvin, ettei toiminta yleisenä hyväntekijänä juuri kiinnosta - varsinkaan jos ei työstään saa yleensä edes kiitosta. Toivon kuitenkin että uudet sivusi ilmestyvät linjoille mahdollisimman pian, ja että julkiseen puoleen kuuluisi ainakin omien kirjojesi päivitykset.
coeliac disease
Jaahas, tekis mieli kirjoittaa muutama ruma sana.
Kotisivustani tulee suljettu sen vuoksi, että esim. kuvat eivät ole kenen hyvänsä vapaasti varastettavissa. Kukaan itseään kunnioittava kuvaaja ei laita hyviä kuviaan nettiin. Monnien nimiluettelo puolestaan on osa tulevaa kalannimiluetteloa. En vielä tiedä varmuudella, onko minulla lupa pitää sitä julkisesti nähtävillä jne.
Jakelen aikanaa käyttöoikeuksia ystävilleni. Jos Monniklubi vielä nousee jaloilleen, sen jäsenet ovat automaattisesti mukana jne.
Missä kohdassa kirjoituksissani kerron ryhtyväni tekemään kotisivullani bisnestä? Toisaalta en kyllä ymmärrä, miksi juuri minun pitäisi olla yleinen hyväntekijä. Otanpa esimerkin. Edes Monniklubiin ei saada hallitukseen riittävästi toimijoita, jotta klubi pysyisi pystyssä. Parin kolmen pitäisi pyörittää kaikkea. Minun mielestäni akvaristit voisivat aivan hyvin käyttää edes pienen osan vaikkapa täällä Aqua Webissä haaskaamastaan ajasta yhteiseksi hyväksi.Sellaistahan se on, tuskin tässä maailmassa enää keneltäkään sopii odottaa että tekisi jotain yhteiseksi hyväksi (tai muiden auttamana), jos toinen vaihtoehto on tehdä sillä hieman bisnestä.
Enpä suosittele kokeilemaan. Lasku voi muodostua aika isoksi.Melkoisesti jenkkihommelin kuuloista.
Jos ulkoasun muuttaa ja sisällön kirjoittaa uudelleen, paremmin, huonommin tai miten vain eritavalla, niin silloin käsittääkseni vain viittaus vanhaan, olemattomaan sivuhassäkkään pienen pienellä fontilla kattaa tarvittavan. Ja jos lähdeteos uhkaa kadota, niin sen varmaankin saa kopioida omaa tarvettaan varten talteen ja jos joku muu tahtoo tarkistaa ko. webbisivuilta tietoa, on tuo lähde hänelle näytettävä. Tallessa paikassaX, ei julkisesti, mutta kaikkien halukkaiden nähtävillä.
Olet näköjään päättänyt keskustella itsesi kanssa. Luepa, mitä kirjoitin edellä. Kotisivullani on kovin vähän materiaalia (relevanttia), joka ei koko ajan vanhenisi. Tiedon, jonka allekirjoitan, pitää olla mahdollisimman tuoretta ja ajankohtaista. En siis halua kotisivuani nykyisessä asussaan mihinkään julkisesti varastoituna. Viimeistä lausetta tuossa lainauksessa en ymmärtänyt.Itse en ymmärrä koko keskustelua, jos tarjolla on ilmainen paikka, niin miksi se ei kelpaa, mahdollisesti senkö takia että sivuista on tulevaisuudessa tarkoitus nyhtää rahaa? Vai onko kyseessä vaan näitä normaaleja tapauksia mihin törmää useinkin; minä päätin nyt näin, en uskalla harkita muita vaihtoehtoja, koska muuten minua ei enää otettaisi vakavasti.
Jokainen saa todellakin tehdä aivan mitä haluaa. Jos katson, että kotisivuuni uhraaamani aika ja siitä saamani palaute ei mielestäni ole kuukausittaisen 20 euron arvoinen, minulla on mielestäni täysi oikeus sulkea sivuni. Olen myös sen verran nähnyt maailmaa tietääkseni, että ilmaista apua ei ole olemassa. Viiden sentin suutarit tekevät vain kymmenen euron vahinkoja ja valitettavasti vielä juuri silloin kun heille sattuu sopimaan.Jokainenhan saa tehdä mitä haluaa ja toimia miten haluaa, säälittävää taas on vedota vähäisiin käyttäjämääriin ja kalliiseen nettimaksuun, jos kerran noihin on jo tarjottu ratkaisu. Ehkäpä se tulevaisuuden nettisivu onkin sitten palvelutilauksineen kaikkineen miljoonasti parempi, ainakaan silloin jos sen käytöstä peritään maksua, ei enää voi vedota aikapulaan.
Kotisivustani tulee suljettu sen vuoksi, että esim. kuvat eivät ole kenen hyvänsä vapaasti varastettavissa. Kukaan itseään kunnioittava kuvaaja ei laita hyviä kuviaan nettiin. Monnien nimiluettelo puolestaan on osa tulevaa kalannimiluetteloa. En vielä tiedä varmuudella, onko minulla lupa pitää sitä julkisesti nähtävillä jne.
Jakelen aikanaa käyttöoikeuksia ystävilleni. Jos Monniklubi vielä nousee jaloilleen, sen jäsenet ovat automaattisesti mukana jne.
Sitten kannattaapi muistaa kaikki Internetiä automaattisesti arkistoivat paikat, kuten esimerkiksi Wayback Machine.prboy kirjoitti:Kotisivullani on kovin vähän materiaalia (relevanttia), joka ei koko ajan vanhenisi. Tiedon, jonka allekirjoitan, pitää olla mahdollisimman tuoretta ja ajankohtaista. En siis halua kotisivuani nykyisessä asussaan mihinkään julkisesti varastoituna.
Esimerkki:
http://web.archive.org/web/*/http://www ... .fi/~prboy
Janne
Sivuni häviää netistä 7.10 täyttäessään kuusi vuotta. Olen jo sanonut kuukausi sitten irti sopimukseni Song Networks kanssa, mutta eipä ole firma pitänyt kiirettä sivujen poistamisen kanssa.
Tallentakaa siis pikaisesti se, mitä katsotte tarvitsevanne. Huomautan kuitenkin, että sivuni ovat jo monelta osin pahasti vanhentuneet.
Uusikin sivu ilmestyy aikanaan nettiin muodossa tai toisessa. Ilmoittelen sen ilmestyessä yleisesti käytössä olevista osista.
Tallentakaa siis pikaisesti se, mitä katsotte tarvitsevanne. Huomautan kuitenkin, että sivuni ovat jo monelta osin pahasti vanhentuneet.
Uusikin sivu ilmestyy aikanaan nettiin muodossa tai toisessa. Ilmoittelen sen ilmestyessä yleisesti käytössä olevista osista.