Välskärit
Valvoja: Moderaattorit
Välskärit
Zebrasoma flavescens ja Z. scopas, sopeutuvatko yhteiselämään? Kesän kuumuuden seurauksena hirmunen leväbuumi ja pitäisi saada kunnon niittokone Z. flavescensin "kaveriksi".
Oliko se niin, että tuo kaksikko ei syö samaa levää, mutta ulkonäkönsä puolesta saattavat kinastella. Ja niin että Z. scopas syö samaa levää kuin Salarias fasciatus?
Oliko se niin, että tuo kaksikko ei syö samaa levää, mutta ulkonäkönsä puolesta saattavat kinastella. Ja niin että Z. scopas syö samaa levää kuin Salarias fasciatus?
Re: Välskärit
Yleisesti ottaen kaksi Zebrasoma sopivat huonosti yhteiselämään akvaariossa, erityisesti jos niitä ei laiteta sinne samanaikaisesti, lisäksi löysin Z. scopas kalasta seuraavan kuvauksen: The Brown Tang has dietary and habitat requirements similar to those of the Yellow Tang but is a much more common species. Eli tämän mukaan söisivät samaa ruokaa - tappelut olisivat entistä todennäköisempiä.Petteri kirjoitti:Zebrasoma flavescens ja Z. scopas, sopeutuvatko yhteiselämään? Kesän kuumuuden seurauksena hirmunen leväbuumi ja pitäisi saada kunnon niittokone Z. flavescensin "kaveriksi".
No niin, nostetaanpa vanha kissa pöydälle... Hankintalistalla ovat tai ainakin olivat molemmat sekä strigosus että salarias. Mikseivät ne sovi yhteen?Silakka kirjoitti:Tämä on kyllä levänsyöjä kovimmasta päästä. Kannattaa vain muistaa, että ei tule toimeen toisen hyvän levänsyöjän, viherluikeron kanssa. En tiedä miksi, mutta monet ovat sanoneet niin, ja olen itsekin kokenut sen...BenZo kirjoitti:Ctenochaetus strigosus
Liirum laarum
-
- Senior Member
- Viesti:
Itseasiassa C. strigosus on ollut mulla aina aika agressiivinen kaikkia uusia kaloja kohtaan mutta Salarias sitä ottaa pannuun todella paljon jostain syystä 
Se nyt on sellaista leikkimielistä kisailua ja kun mulla on paljon kiveä Salariakselle niin mitään varsinaista ongelmaa ei ole... itse asiassa olen välillä vakuuttunut, että Salarias tahallaan härnää C. strigosusta

Se nyt on sellaista leikkimielistä kisailua ja kun mulla on paljon kiveä Salariakselle niin mitään varsinaista ongelmaa ei ole... itse asiassa olen välillä vakuuttunut, että Salarias tahallaan härnää C. strigosusta

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
- Viesti:
Jeps, silloin kun minulla oli salarias niin se sai strigosuksen ihan raivon partaalle. Viherluikero on kuitenkin keltasilmälle liian nopea ja pääsee helposti piiloon ennenkuin keltasilmävälskäri saa sen kiinni. Ainoa ongelma on, että salariaksen syöntihetket jäävät aika lyhyeksi kun strigosus on välittömästi sen persheeshä kiinni. Ei aavistustakaan miksi viherluikero ärsyttää keltasilmävälskäriä niin paljon, mikään muu mulla ollut kala ei ole ikinä saanut samanlaista aikaiseksi.