Mustatetrat kuteneet?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
y-sax
Starting Member
Starting Member

Mustatetrat kuteneet?

Viesti Kirjoittaja y-sax »

Huomasin tänäaamuna vallisnerian lehteen takertuneen pienen valkoisen palleron 8O . Se on halkaisijaltaan n 1mm. Pääepäiltynä on siis mustatetrat. Voisko olla mahdollasista että tuo pallero on mätimuna ja mistä tietää onko se hedelmöittynyt? Pitäiskö mun tehdä sille jotain?

Voi kauhia sentään kun olen näin tietämätön... :mrgreen:

Mustatetrat on kerran ennenkin kutenu ja sen näin ihan omin silmin, mutta sillä keralla kutu joutui parempiin suihin, eli siis leopardimonnisten suihin... :cry:

Eli voiko se siis olla pahdollista että siitä voisi joku pienoinen kalanen kehittyä ja voisiko se kehittyä aikuiseksi, ettei kukaan ilkiö sitä mene napsimaan? :roll:
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Mustatetrat ovat sellaisia rohmuja, että mätimunasta tuskin mitään pääsee kehittymään. Jos poikanen kuoriutuisi, luultavasti ei kauaa ehtisi akvaariossa uida kunnes tulisi isi tai äiti ja *naps*.

Niin ja saattaahan se olla vaikka monnisen mätipallero. Tai jonkun muun kalan mitä siellä on.
y-sax
Starting Member
Starting Member

No onhan mun akvaariossa monnisisakin (lepardi). "Muna" on niin lähellä pintaa etten sitä kyllä monniseen yhdistänyt. Voiko monniset kutiessaan (öö... miten se sana taipuu) roiskia munat pintaan? Sitä kyllä ihmettelin, että tetrat kutisivat yöllä...

Kauhian vaikia sana taivuttaa tuo kutea [;)]
y-sax
Starting Member
Starting Member

Hahaa!!! Syylliset kiinni itseteosta :twisted: ! Näin tänään niiden kalojen touhuja. Ei ollu mustatetrat, eikä monniset vaan sinisateenkaarikalat 8O , joiden olen luullut jo pitkään voivan hieman huonosti ja aikeeni on ollut päästä niistä eroon.

:| Eli minulla kun on niitä kaksi ei siis parvea niinkuin pitäisi. Ja kaiken lisäksi ne asustavat liianpienessä akvaariossa! Kyllä hämmästyin kun ajattelin että ne on niin tympääntyneitä oloihinsa että täytynee lahjoittaa ne jollekkin, mutta ilmeisesti niillä meneekin ihan hyvin... No kun niillä nyt voisi akvaarion koon ja parven suhteen mennä vielä paremminkin :roll: niin taidanpa kuitenkin jatkaa niiden uuden kodin etsimistä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”