Yhteensopivia?
Valvoja: Moderaattorit
Re: kaikennäköistä...
Se lehtikala olis varmaan ihan kiva,mut ei sit varmaan sovi mun akvaariooni.
Hei Vilema
Mulla on n. 10 yksilön kiilakylkiparvi, ne on upean näköisiä kunnon parvena. Iltaisin kun on hämärä valaisus muualla huoneessa, ne harrastaa kuvio-uintia pienenä tiiviinä parvena ja se on todella kaunista katsottavaa.
Lehtikaloja en suosittelisi ellei allas ole reilusti yli 200 litraa ja riittävän korkea. Siltikin saattaa ajan myötä jäädä pieneksi jos sattuu ärhäkät kalat kohdalle.
Jos sinirihmasta haaveilit, niin mikset ottaisi kääpiörihmoja? Koiraan ja pari naarasta? Niiden koiraat on varsin värikkäitä, on myös kehitetty muunnos jonka koiraat on punaisia, ja saa niitä joskus myös upean koboltinsinisinä.
Persoonallisuutta altaaseesi voisit saada myös esim. perhoskirjoahvenpariskunnan myötä.
Monnisia on myös erilaisia, jotkut liikuttavan sööttejä, toiset taas vaikuttavan yksityiskohtaisesti kuvioituja.
Kyllä vaihtoehtoja löytyy!
Mulla on n. 10 yksilön kiilakylkiparvi, ne on upean näköisiä kunnon parvena. Iltaisin kun on hämärä valaisus muualla huoneessa, ne harrastaa kuvio-uintia pienenä tiiviinä parvena ja se on todella kaunista katsottavaa.
Lehtikaloja en suosittelisi ellei allas ole reilusti yli 200 litraa ja riittävän korkea. Siltikin saattaa ajan myötä jäädä pieneksi jos sattuu ärhäkät kalat kohdalle.
Jos sinirihmasta haaveilit, niin mikset ottaisi kääpiörihmoja? Koiraan ja pari naarasta? Niiden koiraat on varsin värikkäitä, on myös kehitetty muunnos jonka koiraat on punaisia, ja saa niitä joskus myös upean koboltinsinisinä.
Persoonallisuutta altaaseesi voisit saada myös esim. perhoskirjoahvenpariskunnan myötä.
Monnisia on myös erilaisia, jotkut liikuttavan sööttejä, toiset taas vaikuttavan yksityiskohtaisesti kuvioituja.
Kyllä vaihtoehtoja löytyy!
Allekirjoitan myös tuon kiilakylkiparven komeuden.. meillä on 200 litraisessa iso parvi, n. 25 kalaa, kiilakylkiä ja näky on todella komea!Majqua kirjoitti:Mulla on n. 10 yksilön kiilakylkiparvi, ne on upean näköisiä kunnon parvena. Iltaisin kun on hämärä valaisus muualla huoneessa, ne harrastaa kuvio-uintia pienenä tiiviinä parvena ja se on todella kaunista katsottavaa.
Lisäksi altaassa on timanttikirjoahven -pariskunta, kuparimonnisia, partis ja kaksi sokkeloripsaria.. aika paljon kaloja ja ne sotkee (=p*skoo) aika reilusti, mutta paljon vettä vaihtamalla homma toimii hyvin.
.m
Jos ihan perustietoja kaipaat, kokeile tavallisia hakuja lajin kotimaisella ja tieteellisellä nimellä. Esim Google kertoo jo näin paljon: http://www.google.fi/search?hl=fi&ie=UT ... e-haku&lr=.vilema kirjoitti:Millasia noi kirjoahvenet ovat?
Kati