Uskaltaisinkohan ostaa tuonne 86 litraiseeni ? Pääsisi jouluna sitten sinne 180 litraiseen

Ovat nyt vielä aikas pieniä, mutta kasvat varmaankin tuosta..
Valvoja: Moderaattorit
Juuei. Kaikki lumpeet, jotka minä olen kotiini kuskannut (>5 kpl), ovat aika äkkiä alkaneet tehdä pelkästään pintalehtiä. Mikään saksiminen ei ole niitä hidastanut; tai siis joko ne eivät välitä siitä, että saksin, ja tekevät lisää pintalehtiä, tai sitten heittävät veivinsä, kun saksin liiaksi. Valoa on ja kaikkee, stanaiekku kirjoitti:Taitaapi olla niin että mitä hämärämpi sitä pidemmäksi lumme kasvaa?
Oliskos jotain arvauksia miksi nuo meitin yksilöt tuntuvat kasvavan matalina normaalin valaistuksen (3x18 W) kanssa ja pimennyksen aikana riehaantuvan hurjempaan kasvuun? Altaalla ei ole kokoa kuin 70x40x40 ja "mukuloita" siellä on kuutisen kappaletta. Hiilidioksidin lisäystä ei pimennyksen aikana ollut ja kalasto on minimaalinen.Kati kirjoitti:Juuei. Kaikki lumpeet, jotka minä olen kotiini kuskannut (>5 kpl), ovat aika äkkiä alkaneet tehdä pelkästään pintalehtiä. Mikään saksiminen ei ole niitä hidastanut; tai siis joko ne eivät välitä siitä, että saksin, ja tekevät lisää pintalehtiä, tai sitten heittävät veivinsä, kun saksin liiaksi. Valoa on ja kaikkee, stana.
Minusta tuo näkyy monissa kasveissa. Jos tulee vähän hämärämpää, otetaan kasvuspurtti, jotta ohitettaisiin se kaveri, joka ilmeisesti kasvoi varjostamaan.Kaizu kirjoitti:Oliskos jotain arvauksia miksi nuo meitin yksilöt tuntuvat kasvavan matalina normaalin valaistuksen (3x18 W) kanssa ja pimennyksen aikana riehaantuvan hurjempaan kasvuun? Altaalla ei ole kokoa kuin 70x40x40 ja "mukuloita" siellä on kuutisen kappaletta. Hiilidioksidin lisäystä ei pimennyksen aikana ollut ja kalasto on minimaalinen.
Joku lohtu se on sekin, että minä saan edes yhden vihanneksen voimaan altaassa paremmin kuin Kati. Edes yhden pisteet tasoitus (1:4365643...).Kati kirjoitti:Juuei. Kaikki lumpeet, jotka minä olen kotiini kuskannut (>5 kpl), ovat aika äkkiä alkaneet tehdä pelkästään pintalehtiä. Mikään saksiminen ei ole niitä hidastanut; tai siis joko ne eivät välitä siitä, että saksin, ja tekevät lisää pintalehtiä, tai sitten heittävät veivinsä, kun saksin liiaksi. Valoa on ja kaikkee, stana.
Vastaavasti myös minun tiikerilumpeeni. Ei ole kasvanut tuota etualan kasviasi suuremmaksi. Yhdessä vaiheessa kasvatti kovasti kelluslehtiä, joita katkoin. Sitten lakkasi kasvattamasta. Siirsin kasvien toiseen kohtaan, joten oletettavaakin, että nyt on vielä hiljainen kausi, mutta päättikin sitten putkaista poikasen rinnallesaurama kirjoitti:Minun tiikerilumpeeni ovat pysyneet kiltisti pohjalla. Ajoittain joku luulee kasvattavansa pintalehden, mutta tässä altaassa niin on käynyt yhden kerran.
Partista ei näytä lumme kiinnostavan pätkääkään, mitenkähän muut plekot?greippi kirjoitti:Mitäs plekot noista lumpeista sanoo? Naminami vai pthyi? Kokemuksia?
Lummemukulan hemmottelu á la rain-Kemppi kirjoitti:Miten tuon lumpeenmukulan saisi taas kasvamaan, kasvi kuihtui muuton jälkeen, ja on mennyt aika pitkään (kuukausia) ettei lehtiä eikä juuria ole näkynyt?
Ei lopeta. Jos keksitte, millä muulla lumpeen ylipäänsä saa lopettamaan kukkimisen kuin kaiken mahdollisen lannoituksen lopettamisella, niin kertokaa ihmeessä. Viimeksi puoli vuotta sitten lannoitettu kasvini tekee tosin nyt oikein söpöjä vedenalaisia lehtiä.Oskari_ kirjoitti:Onko joku harventanut kukkivasta lumpeestaan kelluslehtiä, lopettaako kukkimisen siihen?