Rihmakalat ja lehtikalat
Valvoja: Moderaattorit
Rihmakalat ja lehtikalat
Minulla on rihmakaloja ja olen vaihtamassa isompaan akvaarioon.
Olen ajatellut ottaa lehtikaloja rihmakalojen kanssa.
Tulevatko ne toimeen keskenään?
Olen ajatellut ottaa lehtikaloja rihmakalojen kanssa.
Tulevatko ne toimeen keskenään?
-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Riittävän isossa altaassa ei pitäisi tulla ongelmia, jollei jommasta kummasta lajista satu tulemaan sinulle "raivopääkalaa".
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Eipä esiinny, varsinkaan tilavassa akvaariossa.Entäs taistelukala ja lehtikalat? Esiintyykö terroria?
Minulla on tälläkin hetkellä lehtikaloja ja taistopariskunta 325 litraisessa ja hyvin on mennyt.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Nyppivätkö lehtikalat sinulla taistojen eviä?Tuota. Lehtikset voivat kyllä nyppiä taiston eviä.
Kellä muulla on ilmennyt tätä?
Riippuu kai yksilöistäkin. Onneksi minulla ei ole vielä ollut evien nyppimistä, mutta tulevaisuudesta ei tiedä. toivottavasti säästytään evän nyppimiseltä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Päättelen siitä tämän nypintätaipumuksen että minulla lehtikset nyppivät kaikkea liehuvaa kasvillisuutta. Eiköhän näin tapahdu myös liehuvien evien kohdalla. Eivät ne kasveja syöneet- terrorisoivat vain.
Olen myös monesta paikasta lukenut että lehtikset nyppisivät rihmakalojen rihmoja (pahuksen pahus kun en vaan muista yhtään esimerkkiä). Tämä johti myös ajatustani tähän että taisto ja lehtikala eivät ole ideaali yhdistelmä.
Mutta olisin kiitollinen jos muutkin ottaisivat kantaa ja kumoaisivat mahdollisesti väärät päätelmäni.
Olen myös monesta paikasta lukenut että lehtikset nyppisivät rihmakalojen rihmoja (pahuksen pahus kun en vaan muista yhtään esimerkkiä). Tämä johti myös ajatustani tähän että taisto ja lehtikala eivät ole ideaali yhdistelmä.
Mutta olisin kiitollinen jos muutkin ottaisivat kantaa ja kumoaisivat mahdollisesti väärät päätelmäni.