Huonot kauppiaat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Huonot kauppiaat

Viesti Kirjoittaja sttl »

En tajua miksi lemmikkiliikkeen kauppiaat myyvät kalojaan väärillä nimillä. Itsekin olen ostanut 2 "kääpiörihmakalaa" altaassa luki niin ja myyjäkin sanoi niiden olevan niitä. Mutta kun kotona aloin tutkimaan kirjoja huomasin että ne ovat kaukana kääpiörihmakaloista. Netistä löysin niitä vastaavia kuvia ja totesin ne juovarihmakaloiksi.

Hankkisivat asiantuntevaa väkeä töihin! Samoin myivät ahveneni "Cichlasoma managuensena" vaikka on oikeasti dovii. Kiva sitten saada vääriä tietoja kaloistaan.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Tiedon puute tai ei yksinkertaisesti välitetä siitä mitä myydään, kunhan vain kone kilahtaa...
Caerulea
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Caerulea »

Kalat ovat hyvinkin voineet tulla jo tukusta väärällä nimellä. Lisäksi liikkeiden myyjätkin ovat vain ihmisiä ja inhimillisiä erehdyksiä voi sattua.
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Minäkin olen nähnyt esim. joidenkin kalalajien esittelylappusesta, jossa on ollut minimikoko allaskooksi, niin se on ollut aivan liian vähän.

Välillä kyllä ihmetyttää se kuinka paljon tieto vaihtelee akvaariokauppiailla. ollaan törmätty sekä ammattilaisiin, joille kalat ja maine on rahaa tärkeämpää että sitten näihin joilla ei ole paljon tietoa vaan myyvät mitä sattuvat ja vastailevat mitä satuvat ja pääasiana on, että rahaa tulee.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Jep...näin ekaa kertaa akvaliikkeessä sateenkaaria, ja kun niitä vuosia olin ihaillut, niin pitihän niitä heti ostaa. Tietoakaan ei silloin meinannut löytyä sateenkaarista pientä mainintaa lukuunottamatta. No kotona tarkemmin kirjoja tutkittuani kävi ilmi, että sateenkaareni ovatkin kultapyrstöjä... :roll:

No seuraavan kerran kyseisessä kaupungissa käydessäni kävin mainitsemassa tästä virheestä joka myyjälle oli sattunut, paikalla oli eri myyjä. Mä sain haukut päälleni myyjän pään sekoittamisesta. Mites mä sen pään voin sekoittaa jos en ole koskaan kultapyrstöistä kuullutkaan, eikä myyjä sanallakaan niistä maininnut? :roll:

Ja muuten jos joissain liikkeessä puhuu sinisateenkaarista, ne luulee että tarkotan neonsateenkaaria, vaikka sinisateenkaarihan on järvisateenkaari. :roll:
-Chyental-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”