Mikäs sopis näille kaveriksi?
Valvoja: Moderaattorit
Mikäs sopis näille kaveriksi?
Meillä on akva, jossa vettä noin 200 litraa...
Mikähän sopisi näille kaveriksi?
2 partamonnia
6 miekkapyrstöä
8 raitabarbia
Tahtoisin akvaan jonkun "katseenvangitsija kalan"
ja joitakin muita kaloja...
Ehdotuksia!!
Mikähän sopisi näille kaveriksi?
2 partamonnia
6 miekkapyrstöä
8 raitabarbia
Tahtoisin akvaan jonkun "katseenvangitsija kalan"
ja joitakin muita kaloja...
Ehdotuksia!!
Tuohon voin kommentoida että miekkapyrstösi ovat kovan ja emäksisen veden kaloja (GH:12-15) ja eipä tule mieleen mitään katseenvangitsijaa joka elelisi samoissa vesiarvoissa miekkapyrstöjen kanssa. Noista barbeista en ole varma mutta mielestäni barbit ovat mieluummin pehmeän kuin noin kovan veden kaloja mitä miekkikset tarvitsee. Viisammat korjatkoon, jos olen väärässä. 
Hmm...
Ei taida olla tieto sitten ajan tasalla kotikylän kalakaupassa...
Myyjä oli sitä mieltä, että kalat sopivat aivan hyvin samaan altaaseen.
Mitäs nyt sitten??
Taas on tullut kirjoitettua puuta heinää...
siis akvaariossani ei ole raitabarbeja vaan tiikeribarbeja!
Myyjä oli sitä mieltä, että kalat sopivat aivan hyvin samaan altaaseen.
Mitäs nyt sitten??
Taas on tullut kirjoitettua puuta heinää...
siis akvaariossani ei ole raitabarbeja vaan tiikeribarbeja!
Mitkä vesiarvot altaassasi on? Toisaalta saisi varmasti mukavan kalaston jos esim. luopuisit noista miekkapyrstöistä, ne ovat aika vauhdikkaita uijia ja lisääntyvät kyllä melko reippaalla tahdilla. Ne kasvavat myös melko suuriksi, mutta toisaalta 200litrainen on kyllä ihan hyvä niille jos ei ole muita kaloja. Ovathan ne tosin upeita kaloja. Itse olen monnisten ystävä, eli jos ei olisi miekkapyrstöjä, ottaisin varmaan jonkun hyvänkokoisen monnisparven siihen(vaikka~15kpl) ja suuren parven esim. Kardinaalitetroja.(~30kpl) Pienet Rihmakalatkin ovat sieviä esim. Hunajarihmakala. Pehmeään veteen on aika paljon vaihtoehtoja ja 200litraa on ihan kiva koko altaalle, sinne kyllä saisi suunniteltua kivasti. Tiikeribarbeja tosin ei suositella esim. Rihmakalojen kanssa mutta mikäs estäisi vaihtamasta kalastoa kokonaan? 
=(
Vastataampa näin nopeasti, että vaihtamasta estää se, että olen ne juuri hankkinut...saatuani aivan erilaista opastusta paikallisesta eläinkaupasta...ja toisex meitin pyrstöt ei taida lisääntyä, kun kaikki on uroita. =)
Niin, aivan, eihän ne silloin lisäänny jos kaikki koiraita ovat, mutta ne vesiarvot? Minä aikoinani pidin miekkapyrstöjä pehmeässä vedessä ja kyllä oli aikamoista touhua, kalat sairastelivat jatkuvasti. Nyt kun on lukenut enemmän kalojen vaatimuksista, tuo veden kovettaminen ei tunnu enää ollenkaan mahdottomalta kuten se silloin aluksi tuntui minusta. Vieläkin haaveilen altaasta johon laitan ainoastaan joko molleja tai miekkapyrstöjä 
-
Anna-Marjatta
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: =(
Siinä vaiheessa tulee kiire tekemään jotain kun alkaa miekkapyrstöt kärsiä ja jotain pitää tehdä pian. Jos miekkapyrstöjen kunto alkaa mennä siihen että noita ei pysty pelastamaan, joutuu kalat lopettamaan, jotenleenukka kirjoitti:Vastataampa näin nopeasti, että vaihtamasta estää se, että olen ne juuri hankkinut...saatuani aivan erilaista opastusta paikallisesta eläinkaupasta...ja toisex meitin pyrstöt ei taida lisääntyä, kun kaikki on uroita. =)
kannattaa muuten testata nuo vesiarvot pikaisesti. Osta kaupasta Ph-testi, Gh-testi, No2-testi ja sitten kun rahat riittää niin Kh-testi. Tai vie vesi liikkeeseen testattavaksi, muita pyytää arvot numeroina mitä ne näyttää.