Mikä on suurin ja suosituin kalanne?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Minä olen se, joka pienikokoisten tetrojen suosimisesta on tuttu ja minä olen siis myös se, joka ei isoja fisuja tankkeihinsa "istuta". Toisin sanottuna isoin eväkäs on muhkea maatiaispartis, joka tuntuu kasvavan enemmän leveyttä kuin pituutta nykyään (joka onkin ihan totta). Pituutta kaverilla on sellaiset 12 cm, ehkä enemmänkin.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
arr
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

Tällä hetkellä suurin on about 35-senttinen tummaleväpleko. Jossakin vaiheessa nyt n. 15-senttinen tulikirjoahven ajaa ohitse, mitassa ja etenkin massassa!

Kestosuosikki on helmiäistonkija-parini muhkea, komea ja erittäin luonteikas koiras. Kokoa eväkkäällä on n.18 cm.
Tänään tämän joukon jatkoksi liittyy upea, ahne, mutta poikkeuksellisen lempeäluontoinen noin 20-senttinen Synodontis eupterus, sulkaripsimonni, joka jo edellisessä akvaariossaan on onnistunut saavuttamaan suunnattoman suosion, mutta muuttaa nyt väljemmille vesille 500-litraiseen. Kyseinen yksilö tunnetaan nimellä "Scipio Africanus, eli tuttavallisesti vaan Scipio 8-), E-Amerikkalaisen altaan mahtava sotapäällikkö Afrikasta..
"It's an addiction and it can't be fixed"
Silakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Silakka »

jartzu65 kirjoitti: Hienon näköinen otus!
Joo, se on kyllä hieno kala, ui pikkasen "aavemaisesti" :)

Tossa kuvassa noi siniset osat eivät erotu ihan kauhean hyvin..

Tässä toinen kuva

Kuva
jartzu65 kirjoitti: Piti vaan katsoa missä on pyrstö ja missä pää :D
Eli hämäys meni hyvin sulle läpi :mrgreen:
jartzu65 kirjoitti: Onko tuolla kalalla millainen purukalusto?
En ole kovin hyvin nähnyt, mutta mun mielestä vain sellaiset leuat.. ei ainakaan erotu mitään hampaita. En tosin ole varma. Suu "venyy" sellaiseksi suppiloksi, pikkasen samaan tyyliin kuin joillain muilla pedoilla esim. siipisimpuilla.
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Silakka: Ei millään pahalla, mutta minä ainakaan en saa selvää tuosta toisestakaan kuvasta. Pilkullinen muna, jos minulta kysytään. Kummassa päässä on pää? Mistään pyrstöstä ei sitten ole tietoakaan. Kaikilla minun kaloillani on kyllä pää ja pyrstö, mutta kuka noista meriolioista selvää ottaakaan.. :twisted:

Taitaa minunkin isoin kala olla maatiaispartis ihan vaatimattomasti, mutta ei se varmaan suosikki ole.
Silakka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Silakka »

tikkuhirviö kirjoitti: Silakka: Ei millään pahalla, mutta minä ainakaan en saa selvää tuosta toisestakaan kuvasta. Pilkullinen muna, jos minulta kysytään.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Huomautuksena, toi kuva on taidettu ottaa salaman kanssa, keltaiset ja kirkkaan siniset osat eivät oikein näy...
tikkuhirviö kirjoitti: Kummassa päässä on pää? Mistään pyrstöstä ei sitten ole tietoakaan. Kaikilla minun kaloillani on kyllä pää ja pyrstö, mutta kuka noista meriolioista selvää ottaakaan.. :twisted:
HAHAHAHA... joo, niinpä :)

Eli, tossa kuvassa, minkä liitin viestiin (ei se eka linkki), kalan pää on vasemmalla puolella. Silmä ja suu näkyy ihan siellä päässä. Sitten tossa näkyy just just keltaisi poikittaisia viivoja, ne on evistä. Peräpäätä kohti siinä on toi hämäyssilmä, kun toi leikkii sitä mureenaa. Pyrstössä on vielä halkio joka on olevinaan mureenan suu, mutta sitä tossa kuvassa ei oikein näy...

Sen ruumis itseasiassa kapenee aika kovasti just ton feikki-silmän kohdalla, näkyy just just tossa kuvassa. Mutta ruumiin ylä- ja alapuolella on noi evät jotka paikkaa siitä..

Ai niin, yks homma mitä piti vielä sanoa, se joskus kokeilee "pelotella" mua.. eli ensin ihmettelee naama lasissa että mitäs nyt tapahtuu, sitten salaman nopeasti kääntää peräpäänsä mua kohti ja pakittaa päin lasia sitä pyrstöä heiluttaen.. :)
Adrian
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Adrian »

Eiköhän se tuo lehtikala ole se isoin, semmoset noin kymmenen senttiä pitkä(toistaiseksi ainakin :mrgreen: ) Mutta kyllä kaikkein ykkösimmät kalat on nuo kaksi avainkirjoahventa, vaikka ovat vielä pieniä ja värittömiä :D !
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Isoin on krokotiilipleko n.25 cm http://www.planetcatfish.com/catelog/lo ... e/80_1.htm
Mutta suosikki on (piste)puropleko http://www.planetcatfish.com/catelog/lo ... /308_9.htm
Vaikka se äksyileekin muille ruoka-aikaan :D
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
kuukkeli
Starting Member
Starting Member

-

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

Isoin kala on Helmi,pusukala n.17 cm
vähän pienempi on Heka 7 cm
Plekot ja Pusut lemppareina!
Muusa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä pidän eniten pienistä kaloista... (pieni on kaunista :P )
Isoin meillä on antennimonni mystus sp.?, karkeasti arvioiden 15-20cm riippuen myös siitä mitataanko myös pyrstöevä...
Suosituin se ei ole, vaan inhotuin 8O jos Möhkö erehtyy näyttäytymään kun joku vieras katselee akvaariota, nämä poikkeuksetta ihmettelevät miksi meillä on moinen iso ruma kammottavan näköinen "haikala" 8O
Täytyy tosin tunnustaa että itsekin suhtauduin siihen vastenmielisesti kun se (akvaarioineen) meille muutti :roll:
Toisiks isoin on aikuinen partiskoiras.
miljoonikoksi miljoonakaloilla!
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Meillä isoin on Väinö-isoripsimonni, joka on samalla lempikalani. Myös äitini akvaariosta (80l) uloskasvanut partaimumonnikoiras on aika lutunen. Sen nimi on Mörkö ja se on isoin partaimumonni, minkä olen ikinä nähnyt.
-Satu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”