Tiikeribarbeista
Valvoja: Moderaattorit
-
Virtis
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Tiikeribarbeista
Mitäs oletta mieltä sopisko tiikeribarbit kirsikkabarbien kanssa samaan altaaseen vai ovatko liian vilkasta seuraan kirsikoille? Muita kaloja altaassa on 2 perhoskirjoahventa, 3 kuparimonnista ( lisä seuraa tulossa ) ja partis. Allas on kooltaan 240l. Onkos 26-27 astetta liikaa tiikeribarbeille?
Suunnittelin sellaista 10 yksilön parvea.
Suunnittelin sellaista 10 yksilön parvea.
Virtis
-
Kuningascobra
- Junior Member

Itse en laittaisi monnisien kanssa samaan altaaseen..Tiikerit ovat ns:pikku häiriköitä,ja kaikki pohjakalat,jotka ovat "vikkeliä"(huono sana muoto),kuten monniset,joutuvat sen tuholistalle..Samoin kaikki liehuvaeväiset..
Kirsikoiden kanssa yhteensopiivuudesta en osaa sanoa,koska itselläni on tankki tiikereiden ehdoilla,elikkä tiikerit ovat ainoita ns.pintakaloja.
lämpötila on vielä ihan ok,itselläni se on n.25c.
Mutta,jos sulla käy erittäin hyvä tuuri,Tiikerisi eivät välttämättä tee mitään monnisille,vaikka en sitä usko..
Kirsikoiden kanssa yhteensopiivuudesta en osaa sanoa,koska itselläni on tankki tiikereiden ehdoilla,elikkä tiikerit ovat ainoita ns.pintakaloja.
lämpötila on vielä ihan ok,itselläni se on n.25c.
Mutta,jos sulla käy erittäin hyvä tuuri,Tiikerisi eivät välttämättä tee mitään monnisille,vaikka en sitä usko..
-
Tanja M.
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Minulla on tikruja ollut kuparimonnisten kanssa, eivätkä barbit piitanneet niistä tuon taivaallista, allaskin oli aika pieni. En murehtisi monnisten tai kirsikoiden puolesta. Noin iso tikruparvi viihtyy varmasti ihan omissa oloissaan. Perhoskirjoahvenet eivät tulokkaisiin tosin taida ihastua, ainakin kutuyrityksille käy köpelösti. Mutta eihän sitä koskaan oikeasti tiedä, kuinka kalat toistensa seuraan sopeutuvat, yksilöitä on nekin. Mutta tiikeribarbia on mielestäni aiheetta mollattu, itse olen pitänyt niitä jopa miekkapyrstöjen, palettikalojen ja avainkirjoahventen kanssa, eikä näykkimistä ole tapahtunut. Vai onkohan minulla käynyt hyvä tuuri?
Jos haluat sitten hemmotella tikrujasi, tarjoile niille kastematoja! Omat tiikerini olivat aivan hassuna kastematoihin, hurjan näköistä taistelua ruuasta oli hauska seurata! Mutta kannattaa olla varovainen, ovat kauheita rohmuja, syövät itsensä vaikka halki...
Jos haluat sitten hemmotella tikrujasi, tarjoile niille kastematoja! Omat tiikerini olivat aivan hassuna kastematoihin, hurjan näköistä taistelua ruuasta oli hauska seurata! Mutta kannattaa olla varovainen, ovat kauheita rohmuja, syövät itsensä vaikka halki...
-
Virtis
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Tietty kaloissa on yksilöitä, jotku rauhallisempia kuin toiset... Minulla ei ole ainakaan vielä suunnitelmissa kudettaa noita perhosia, mutta jos joskus innostun niin minulla on mahdollisuus siirtää ne toiseen altaaseen kutemaan ihan kahestaan
Jos vielä jollain on jotain kommentoimista tähän niin kertokaa ihmeessä!
Jos vielä jollain on jotain kommentoimista tähän niin kertokaa ihmeessä!
Virtis
-
hakalmi
- Starting Member

- Viesti:
Minulla on ollut tiikeribarbeja (5kpl) viisiviikkoa. Tuntuu ettei mikään ruokamäärä riitä niille. Mites olet Tanja noita matoja laitellut jos mitenkään?Jos haluat sitten hemmotella tikrujasi, tarjoile niille kastematoja! Omat tiikerini olivat aivan hassuna kastematoihin, hurjan näköistä taistelua ruuasta oli hauska seurata! Mutta kannattaa olla varovainen, ovat kauheita rohmuja, syövät itsensä vaikka halki...
Tikrujen seurana on mustatetroja (10kpl). Ainoa mistä tikrut ovat kinnostuneita on lajitovereiden jahtaainen ja ruuan ahmiminen. Saa olla partiksetkin (2kpl) rauhassa.
Miksi tehdä sitä tänään, kun sen voi tehdä myös huomenna!
Poikki vaan ne kastemadot. Yäk, ite syötin niitä ja katkoin elävänä häntäpäästä aloittaen, mutta suosittelen aloittamaan pää puolesta, ettei matoparka kärsi 
Viimeksi muokannut punklove, 13:49, 10.10.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Se mikä ei tapa se vahvistaa"
Kastemadolla ei ole aivoja, vaan niillä on hermostoa ympäri ruumista (oliko jopa tikapuuhermosto? En muista). Siten on ihan sama, mistä suunnasta aloittaa pätkimisen.punklove kirjoitti:Poikki vaan ne kastemadot. Yäk, ite syotiin niiä ja katkoin elävänä häntäpäästä aloittaen, mutta suosittelen aloittamaan pää puolesta, ettei matoparka kärsi
Mulla on 190l altaassa
10 tiikeribarbia
6 seeprakalaa
3 leväbabia
2 perkoskirjoahventa
4 piikkisilmää
2 partamonnia
1 noitamonni
1 keltarihma naaras
eikä tiikerit ole kiusannut ketään
rihmakala on siellä väliaikaisesti kuten myös 2 monnia jotka siirrän tuohon 550l altaaseen kun olen sen saanut kypsyteltyä.
perhoset parveilee tiikereiden kanssa eikä välitä allastovereiden vilkkaudesta.
10 tiikeribarbia
6 seeprakalaa
3 leväbabia
2 perkoskirjoahventa
4 piikkisilmää
2 partamonnia
1 noitamonni
1 keltarihma naaras
eikä tiikerit ole kiusannut ketään
rihmakala on siellä väliaikaisesti kuten myös 2 monnia jotka siirrän tuohon 550l altaaseen kun olen sen saanut kypsyteltyä.
perhoset parveilee tiikereiden kanssa eikä välitä allastovereiden vilkkaudesta.