akvaario aquaristikshop:sta?
Valvoja: Moderaattorit
akvaario aquaristikshop:sta?
Hei, onko kukaan tilannut koskaan akvaariota suoraan ulkomailta? Mitä tulevat rahdit maksamaan? Ajattelin itse tilata akvaarion aquaristikshop:sta. Onko ajatus aivan tuhoon tuomittu? Minua kiinnostaa kokemuksenne toimituksen varmuudesta ja akvaarion kunnosta sekä ed.main. rahtimaksut? Kiitos jo etukäteen kommenteista.
Itse kaavailin joskus vähän aikaa sitten hankkivani tankin tuolta Aquaristic.netistä, mutta sen minkä olisin säästänyt itse altaan ostossa olisin taasen menettänyt rahdissa.
Voittoa olisi tässä saanut vain jotakuinkin 11e verrattuna Suomesta hankittuun, eli ei siis omasta mielestäni vaivan arvoista.
Kyse oli sellaisesta 160x50x55 akvaariosta, joka taas olisi tuotu Suomeen rekalla (ainakin osan matkasta).
Rahdin hinnaksi olisi tullut jotakuinkin 120-150e (näin minulle vakuuteltiin ainakin sähköpostitse) ja siihen kuluvasta ajasta ei ollut mitään takeita...
Ongelmallisinta tuollaisessa altaassa ovat varmasti kuitenkin ne takuuasiat ja mahdolliset matkan aikana saadut vauriot sekä niiden korvaaminen.
Kyllähän sille altaalle olisi saanut jopa 5-vuotta takuuta, mutta miten se sitten olisi käytännössä toiminut ?
Varmasti sieltä kyllä ihan laadukkaita tankkeja myös saa, mutta itse päädyin nopeuden ja takuun helppouden takia ihan kotimaasta saataviin altaisiin.
En tuon Aquaristikshopin akvaariovalikoimasta ja rahdeista nyt muista, mutta arvelisin niiden olevan samaa kaliberia.
Katsomalla kyseisiltä sivuilta niiden Readme:t varmasti sekin selviää.
Voittoa olisi tässä saanut vain jotakuinkin 11e verrattuna Suomesta hankittuun, eli ei siis omasta mielestäni vaivan arvoista.
Kyse oli sellaisesta 160x50x55 akvaariosta, joka taas olisi tuotu Suomeen rekalla (ainakin osan matkasta).
Rahdin hinnaksi olisi tullut jotakuinkin 120-150e (näin minulle vakuuteltiin ainakin sähköpostitse) ja siihen kuluvasta ajasta ei ollut mitään takeita...
Ongelmallisinta tuollaisessa altaassa ovat varmasti kuitenkin ne takuuasiat ja mahdolliset matkan aikana saadut vauriot sekä niiden korvaaminen.
Kyllähän sille altaalle olisi saanut jopa 5-vuotta takuuta, mutta miten se sitten olisi käytännössä toiminut ?
Varmasti sieltä kyllä ihan laadukkaita tankkeja myös saa, mutta itse päädyin nopeuden ja takuun helppouden takia ihan kotimaasta saataviin altaisiin.
En tuon Aquaristikshopin akvaariovalikoimasta ja rahdeista nyt muista, mutta arvelisin niiden olevan samaa kaliberia.
Katsomalla kyseisiltä sivuilta niiden Readme:t varmasti sekin selviää.
Sain vastauksen hetki sitten Aquaristikshopista eilen jättämääni tiedusteluun. Tiedustelin heiltä 240L akvaariota pöydän kanssa (mpKarat120 taisi olla) ja rahteja olisi tullut 230 egee + jotain 470 egee itse paketti. Hinta on jokseenkin sama kuin mitä täällä Varkaudessa. Minulta ainakin meni mielenkiinto asiaan, kun hinnassa ei synny mitään säästöä ja siihen päälle vielä mahdollisesti pitkä toimitusaika, mahd. kuljetusvauriot ja takuuasiointi ja rahdit eestaas Saksaan. Ei siis kannata.
Kannattava vaihtoehto näyttäisi olevan se, että ostaa akvaarion ja
pöytäkaluston täältä ja sitten tekniikan ja muun tilpehöörin Saksasta tai muualta. Sisustus ja elävät organismit tietty Suomesta.
Kannattava vaihtoehto näyttäisi olevan se, että ostaa akvaarion ja
pöytäkaluston täältä ja sitten tekniikan ja muun tilpehöörin Saksasta tai muualta. Sisustus ja elävät organismit tietty Suomesta.
Niin, siis tarkoitin sitä Suomesta löytyvää allasta, joka maksaa saman kuin Saksasta ostettuna kokolasiallas. Maksoiko siis Suomessa vastaavan kokoinen kokolasiallas yhtä paljon kuin Saksasta ostettu kokolasiallas+rahti, vai oliko se suomalainen akvaario alumiinilistoilla?Mannaz kirjoitti:Muistikuvaa ei kyllä ole, mutta veikkaisin että oli ihan perusmallinen kokolasiakvaario.
Eli siis vain hyvä juttu jos harrastat merivesipuolta....
Nopeasti katottuna Saksassa 160*50*50, 10mm ~270e + rahti ~100e = 370e. Tai rahdin ollessa ~150 => 420e. Mistä Suomessa saa tuohon hintaan kokolasisen akvaarion noilla mitoilla?
Onko muuten Akvaristikshop ihan vain nettikauppa vai onko niillä oikea myymälä jossain päin Saksan maata? Ajattelin, että jos sais järjestettyä kuljetuksen tutun kautta ja sitä rataa....
Uskon, että ystävät ovat kuin hiljaisia enkeleitä, jotka nostavat meidät jaloilleen silloin, kun siipemme unohtavat, miten lennetään.
Lappeenrannan Faunattaresta jossa hinnat hyppivät altaiden (sekä kyllä muunkin) osalta.aqua2002 kirjoitti:Maksoiko siis Suomessa vastaavan kokoinen kokolasiallas yhtä paljon kuin Saksasta ostettu kokolasiallas+rahti, vai oliko se suomalainen akvaario alumiinilistoilla?
160P x 50L x 50K = 400e
160P x 50L x 55K = 450e
kummassakin vaihtoehdossa sivut 8mm lasia ja pohja 10mm.
Se tuleeko allas alumiinisilla listoilla ei kumma kyllä vaikuta asiaan yhtkikäs mitään...
Muutenkin tuo hinnoittelu on aika "erikoista", päivittäin hinnat hyppivät jopa satoja euroja.
Kehysaltaat kannattaa ostaa täältä mutta kokolasiallas tulee Sakasasta paljon halvemmaksi ja laatu on siellä aivan erilainen kuin täällä, kahden 400 l altaan kuljetus tänne maksoi yhteensä 140 e (yksi allas olisi ollut 120),hintaa 430 l altaalle tuli 300 e ,sisältäen kuljetuksen kotiovelle ja reiän porauksen altaan pohjalle,allas oli 10 mm lasista.
Onkos rambi altaasta kuvia? Jos on laita näytille.rambi kirjoitti:Kehysaltaat kannattaa ostaa täältä mutta kokolasiallas tulee Sakasasta paljon halvemmaksi ja laatu on siellä aivan erilainen kuin täällä, kahden 400 l altaan kuljetus tänne maksoi yhteensä 140 e (yksi allas olisi ollut 120),hintaa 430 l altaalle tuli 300 e ,sisältäen kuljetuksen kotiovelle ja reiän porauksen altaan pohjalle,allas oli 10 mm lasista.
Profilissa ilmoittamasi url ei toimi ainakaan minulla tällähetkellä.
http://www.kolumbus.fi/rambi
On kuva altaasta kotisivuilla mutta ne ei tosiaan tällä hetkellä toimi enkä tiedä mistä se johtuu, jos ei huomiseksi tilanne muutu voin vaikka lähettää s-postilla kuvia.TiHe kirjoitti:
Onkos rambi altaasta kuvia? Jos on laita näytille.
Profilissa ilmoittamasi url ei toimi ainakaan minulla tällähetkellä.
http://www.kolumbus.fi/rambi
Nyt ne toimii, http://www.kolumbus.fi/rambi/allas2.JPG
No eipä ollu hinnankiroissa.hintaa 430 l altaalle tuli 300 e ,sisältäen kuljetuksen kotiovelle ja reiän porauksen altaan pohjalle,allas oli 10 mm lasista.

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;