kräähkrääh, olen vielä lähdössä matkoille aamulla.. kiva jättää toipilas toisten niskoille. Iskin vedet karanteenialtaaseen mutta luultavasti se ei pidä vettä (ollut kuivilla pari kk kun oli tarkoitus vaihtaa silikonit mutta en ole kiireiltäni joutanut, tässä sitä nyt ollaan

eli jos ja kun joudun hoitamaan kalaa samassa akvaariossa muiden kanssa niin otanko siis suodattimen (mattosellainen) kokonaan pois, ja jätän vain pelkän pumpun kierrättämään vettä niinkuin lääkepurnukan ohjeissa neuvotaan?
kyseessä on dessamor- niminen sieni- ja bakteeritulehduslääke. vaikuttavat aineet millilitrassa: Cuprum sulfuricum 10 mg, etakridiinilaktaatti 4mg, tetrametyylitioniinikloridi 2,75mg, akriflaviinikloridi 2mg. ensimmäisenä ja toisenä päivänä pitäisi lisäillä lääkettä, kolmantena päivä lääkitys seis ja suodatin takaisin akvaan. sitten ilmeisesti muutama päivä ilman lääkitystä ja taas 7. päivä suodatin pois ja lääkettä veteen. vasta kahdeksantena päivänä veden vaihto 30%, ei lääkkeenlisäystä, suodatin takaisin. eikö vettä siis todellakaan vaihdeta laisinkaan tuossa välipäivinä? olin kuvitellut että vettä vaihdetaan lähinnä päivittäin...

olisi tuolla kyllä joku 20-30 litran muoviastia... pistänkö sittenkin sinne? mites suodatus ym, mulla on kyllä vapaalla useampikin suodatin mutta ovat olleet kuukausia kaapissa käyttämättömänä.