70 W monimetallipolttimoiden kimppatilaukseen kiinnostusta?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Mari kirjoitti:
Sateenkaari02 kirjoitti:Miten on kimpan laita? Minulla olisi jo neljän polttimon tilaus, joten kuinka monta lisää tarvitsisi?
Etenee varsin hitaasti. Sinun 4 polttimoasi mukaan laskettuna, tilausta löytyisi tällä hetkellä yhteensä 7 - 9 polttimolle ja laatikossa on 12... Joten polttimoita, anyone?
Joko juna meni vai vieläkö odottaa lähtijöitä? Tänne kelpaisi oikein mainiosti yksi valaisin, ellei toimitusaika veny täysin tuntemattomaksi.

Ja lisäystä... Tajusin tosiaan vasta nyt, että kyseessä on pelkkien polttimoiden tilaus ja valaisin pitäisi vielä löytää erikseen. :? Noh, mikäli se ei osoittaudu kyvyilleni ylivoimaiseksi, niin täältä löytyy edelleen kiinnostusta.
Dixi et animam levavi.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Kyllähän nämä polttimot on tilattu ajat sitten. Monimetalleja kannattaa kysellä Tuirelta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

Mari kirjoitti:Kyllähän nämä polttimot on tilattu ajat sitten.
Niinhhän minä vähän arvelinkin. Vaan ainahan kannattaa kokeilla. :mrgreen:
Mari kirjoitti: Monimetalleja kannattaa kysellä Tuirelta.
Kiitos vinkistä, kunhan nyt ensin koitan selvittää itselleni tätä valaisun ihmeellistä maailmaa sen verran, että tajuan edes mitä olen etsimässä.
Dixi et animam levavi.
ismo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ismo »

saurama kirjoitti:Selkein tapa saada itse valaisimen lämpötilaa laskettua onkin siirtää elektroniikka erilleen
Elektroniikan tuottama lämpö valaisimessa on häviävän pieni, sillä ainoa elektroninen laite (sytytin) ei toimi kuin sytytysvaiheessa. Lisäksi sytyttimen siirtäminen pois valaisimesta ei ole mitenkään perusteltua.
summersrain
Member
Member

Viesti Kirjoittaja summersrain »

ismo kirjoitti:
saurama kirjoitti:Selkein tapa saada itse valaisimen lämpötilaa laskettua onkin siirtää elektroniikka erilleen
Elektroniikan tuottama lämpö valaisimessa on häviävän pieni, sillä ainoa elektroninen laite (sytytin) ei toimi kuin sytytysvaiheessa. Lisäksi sytyttimen siirtäminen pois valaisimesta ei ole mitenkään perusteltua.
Kyllä minulla on tuo elektroniikka erillään ja hyvin tuntuu tuottavan lämpöä koko valaisimen päällä olo ajan... Sitä en sitten tiedä mikä sen lämmön tuottaa.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Niin jos kuristin lasketaan elektroniikaksi niin kai nyt monimetallivalaisimessa sellainen sentään on? Ja ne tuppaavat jonkin verran lämpiämään ainakin muiden purkauslamppujen kanssa. Ei nyt hurjasti paitsi jossain poikkeustapauksissa (kuten mun Giant 2x58W...) mutta ihan havaittavasti.

Mika
ismo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ismo »

summersrain kirjoitti:Kyllä minulla on tuo elektroniikka erillään ja hyvin tuntuu tuottavan lämpöä koko valaisimen päällä olo ajan... Sitä en sitten tiedä mikä sen lämmön tuottaa.
Sitten sytyttimessä on jotain vikaa jos se tuottaa huomattavasti lämpöä. Täysin eri asia on kuristin joka kyllä tuottaa lämpöä, määrätyllä tavalla sen pitääkin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”