Ahneet tetrat

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Alba
Starting Member
Starting Member

Ahneet tetrat

Viesti Kirjoittaja Alba »

Onko hyviä vinkkejä kuinka saada ruokaa monnisille ahneen tetraparven (10 kpl mustaneontetroja ja 10 kpl kardinaalitetroja) ohi? Varsinkin kardinaalitetrat käyvät syömässä monnisille tarkoitettuja tabletteja. Muutamat yksilöt ahmivat vatsansa pallomaisesti pullolleen.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Ruoki tetrat ensin hiutaleilla ja monniset pohjatabuilla vasta sen jälkeen. Kyllä monniset tetroille antaa kyytiä tabletilta, jos nälkä on. Tai ei tarvi antaa kyytiä, että tetra väistää.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Ahneet tetrat

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Minulla vähän samaa ongelmaa, kardinaalitetrat syö kaiken ruoan minkä vaan huomaavat, eikä mitään jää piikkisilmille. Vielä kun nuo piikkisilmät ovat hitaampia lähtemään ruoanetsintäreissulle niin siinä vaiheessa tetrat ovat jo ahmaisseet kaiken. Meinaankin tänään ostaa jotain pohjatabletteja ja laittaa yksi juurakon alle sellaiseen paikkaan, johon tetrojen on vaikea päästä.

Eikä ongelma rajoitu vain piikkisilmienkin puolesta syömiseen, vaan ovat niin ahneita ruoan suhteen että kun altaaseen tiputtaa pmdd:tä tai nestehiiltä niin yrittävät syödä senkin! Tai mittaa pH:ta ja ottaa vettä siihen mittalasiin, meinaavat tunkea sinnekin! Pmdd ja mittalasi eivät nyt taida vaarallisia olla mutta miten mahtaa olla tuon nestehiilen laita? Minulla on nesteautomaatista joka aamu ajastettu kaksi kertaa 1ml, ja joka kerta kun sitä hiiltä alkaa tippua sinne altaaseen tetrat ovat salamana siinä alla. Lieneekö terveellistä lainkaan?
calendula
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja calendula »

kirjoplaty kirjoitti: miten mahtaa olla tuon nestehiilen laita?
Sama ongelma minulla. Jos jotain altaisiin tiputtaa, on koko jengi alla odottamassa. Ei ne näytä nestehiilestäkään sairastuvan; tosin yritän välttää ruiskuttamasta suoraan kalan päälle. Sille ei voi mitään, että ne ainakin yrittävät niellä sitä.
Taavetti
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Taavetti »

Alba kirjoitti:Onko hyviä vinkkejä kuinka saada ruokaa monnisille ahneen tetraparven (10 kpl mustaneontetroja ja 10 kpl kardinaalitetroja) ohi? Varsinkin kardinaalitetrat käyvät syömässä monnisille tarkoitettuja tabletteja.
Kannattaa tarjota monnisille välillä tuoretta ruokaa, esim. kurkkua tai kurpitsaa.
kirjoplaty kirjoitti:Minulla vähän samaa ongelmaa, kardinaalitetrat syö kaiken ruoan minkä vaan huomaavat, eikä mitään jää piikkisilmille. Vielä kun nuo piikkisilmät ovat hitaampia lähtemään ruoanetsintäreissulle niin siinä vaiheessa tetrat ovat jo ahmaisseet kaiken. Meinaankin tänään ostaa jotain pohjatabletteja ja laittaa yksi juurakon alle sellaiseen paikkaan, johon tetrojen on vaikea päästä.
(Lihapitoisia) pohjatabletteja kannattaa tarjoilla piikkisilmille vaikka vasta akvaariovalojen sammuttua illalla. Itse annan pohjakaloille ruokaa näin, jotta ne saavat varmasti syötyä ruokansa.
Mikäli huomaat erehtyneesi, olet jo varmaankin oppinut jotain uutta. (oma ajatelma)
Sassi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Hmmmm.. Minulla tuntuu olevan aivan päinvastaisia "ongelmia"; Kardinaalitetrat kun eivät näyttäisi syövän juuri mitään!? Pieniä ruoka hippuja/hiutaleita leijuu hiljalleen nenän editse ja tetra nyppäisee kenties pienen palasen tai pari suuhunsa ja that's it. 8O Parisen vuotta on tuo parvi ollut ja 13 tetran parvi hiipunut 9 yksilöön :roll:
Loput ovat kyllä ihan hyvä kuntoisen näköisiä ja uivat ja käyttäytyvät ihan pirteän oloisesti. Ruokina olen käyttänyt useaa eri Tetran hiutaleruokaa ja pohjatabletteja.
Tiedä sitten pitäisikö tässä olla kenties jollain tavalla huolissaan?
Olisi vielä tarkoitus ostaa noita reilusti lisää kun eivät oikein pääse oikeuksiinsa noin pienessä "parvessa"...
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Taavetti, kokeiltu on myös pimeällä, mutta kardinaalitetrat eivät lepää ennen kuin viimeinenkin ruoanmuru on löydetty ja syöty..
bj
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja bj »

Anna vähän enempi sitä ruokaa, jos vaikka kyllääntyisivät hieman. Laita kuivamuonaa sormilla pinnan alle, ni vajoaa heti pohjakaloillekin. Luulenpa, että jos ruokaa on tarpeeksi, sitä kyllä riittää kaikille. Jatkuvasti liian vähän ruokaa tekee elukat sairaan ahneeksi, toisinpäin ne kyllääntyy ja voi käydä niin, että hyvä kun syövät hengensä pitimiksi. Yksillöllisin eroin silti tietenkin.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”