Onko suunnittelemani kalasto huono?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
svairos
Starting Member
Starting Member

Onko suunnittelemani kalasto huono?

Viesti Kirjoittaja svairos »

Tervehdys alan gurut.

Sain jokin aika sitten 140l altaan (100 * 35 * 40cm)
Kysymys olisi että mikä olisi sopiva kalasto?

Olen itse ajatellut, selkäuimareita 6kpl, jokin pleko (L 168 tai L 264), timanttikirjoahven (tai pariskunta. en ole löytänyt mitään tietoa niistä kun vain yhden kuvan). sekä joko monnisparvi tai pari ritarimonnia (en ole varma oliko se ritarimonni kun en koskaan muista sen nimeä, mutta rassin panssarimonnit kirjasta löysin jonkun suht pienen kokoisen vastaavan mutta kun nimi on unohtunut, täytyy tarkistaa tänään kirjasta)

Joten onko suunnittelemani kalasto aivain pieleen? Eli riittääkö tila niille?
Jos ei, niin voisitteko suositella jotain vastaavan tapaista kansoitusta?
Viimeksi muokannut svairos, 14:00, 25.11.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On kahdenlaisia ihmisiä, minä ja muut
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Onko suunnittelemani kalasto huono?

Viesti Kirjoittaja Lisa »

svairos kirjoitti:Sain jokin aika sitten 140l altaan (100 * 35 * 20cm)
Noiden mittojen mukaan 70 litrainen, tuskin kuitenkaan näin pieni se pyttysi on.

Kalastoon en puutu mitenkään muuten, paitsi sanomalla, ettei tuohon altaaseen (140 l) välttämättä mahdu kuutta selkäuimaria, sillä kyllä näihinkin viipottajiin sitä massaa syntyy. 140 litraa on aika nafti tankki enkä ainakaan kovin mielelläni selkäisiä sinne tunkisi.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
svairos
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja svairos »

Joo mitat oli väärin eli piti olla 100 * 35 * 40cm. Korjasin sen jo tuohon alkuperäiseen viestiin.

Eli selkäuimarit pois.. harmi sillä olen haaveillut niistä.
No entäs noi muut?
Ja mikä sitten sopisi noiden selkäuimareiden tilalle?
On kahdenlaisia ihmisiä, minä ja muut
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Joku pienikokoinen pleko, monnisparvi ja timanttikirjopariskunta menisivät tuohon tankkiin kyllä. Niiden selkäuimarien kanssa olen kahden vaiheilla, kuutta niitä ei mene, mutta neljä niukin naukin... ehkä. Mielummin laittaisin kuitenkin jonkin pienten fisujen parven.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”