Haarniskamonni katkaisee kasvit?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-heidi-
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Haarniskamonni katkaisee kasvit?

Viesti Kirjoittaja -heidi- »

En tiennyt kumpaan foorumiin tämä kysymys kuuluisi, mutta kyseessähän on kasvien hengestä, joten päätin kirjoittaa se tänne. Onko miten yleistä että haarniskamonnit touhuvat niin paljon kasvien juurten lähellä, että kasvi katkeaa? Siis nythän on kyse hennoista kasveista, ei esim miekkakasveista. Tahtoisin tietää kannattaako ollenkaan ostaa hentoja (mutta myös kauniita) kasveja, vai pitääkö tyytyä kestäviin lajeihin?
Elämänfilosofia: Kaikki tapahtuu syystä
riikkaaalto
Junior Member
Junior Member

Haarniskamonni ja kasvit

Viesti Kirjoittaja riikkaaalto »

Itselläni on ollut haarniskamonneja monta vuotta ja en ole koskaan nähnyt niiden varsinaisesti katkovan kasveja. Pohjaa ne kyllä pöyhivät ja järjestelevät päivittäin. Hiekassa on välillä puoli kalaa, sillä seurauksella että kasveja silloin tällöin lähtee irti pohjasta ilman sen suurempia vaurioita. Kasveja altaassa on niin kovia kuin hentoja. Onko muilla millaisia kokemuksia?
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Mulla on kaksi melko suurikokoista yksilöä, jotka kyllä mylläävät juuri kasvien juuristojen tuntumassa jatkuvasti, mutta eivät nuo mullakaan ole kasveja poikki saaneet. Melko hentoja kasveja mulla ei kylläkään ole... :roll:
Tumppi
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

Meillä Brasilian kääpiöruoho sai kyytiä haarniskamonnien toimesta. Olin ajattelemattomasti laittanut ruohon kasvamaan lähelle ruokintapaikkaa. Haarniskamonnit tonkivat ja touhuavat sen verran innokkaasti siinä ruokintapaikalla, että ruoho ei pysynyt pohjassa ollenkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”