Aquaristikista tilatessa p-kulujen seuranta/tilaus Hki

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
dth
Senior Member
Senior Member

Aquaristikista tilatessa p-kulujen seuranta/tilaus Hki

Viesti Kirjoittaja dth »

Jopa oli otsikko!

Siis sitä tässä pohdin, että kun teen tilausta kyseiseen puotiin (Aquaristikshop), niin miten voin kesken tilauksen katsoa paljonko postikulut/tilauksen yhteispaino ovat siinä vaiheessa? Että tiedän jättää jotain pois tms jos tarvitsee.
Kun äsken ihan kokeeksi lykkäsin 2 tuotetta ostoskoriin, ja klikkasin sen jälkeen "your cart" -kuvaketta, niin en ainakaan hoksannut missä se pk:n/painon määrä olisi. Vai löytyykö se edes sieltä?
Koska joku jossain keskustelussa on sanonut, että postikulut näkyy kesken tilauksen teon. Kertokaahan viisaammat. [;)]

Niin ja tässä vaiheessa, jos joku pk-seudulta haluaa mukaan, niin kättä ylös ja miel ripeään. Sanotaan vaikka perjantaihin mennessä, kiitos.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
jussit
Junior Member
Junior Member

Re: Aquaristikista tilatessa p-kulujen seuranta/tilaus Hki

Viesti Kirjoittaja jussit »

dth kirjoitti:Siis sitä tässä pohdin, että kun teen tilausta kyseiseen puotiin (Aquaristikshop), niin miten voin kesken tilauksen katsoa paljonko postikulut/tilauksen yhteispaino ovat siinä vaiheessa?
Minä tein niin, että menin "kassalle" asti, jolloin postikulutkin näkyivät. En kuitenkaan maksanut vielä tässä vaiheessa. Sitten vaan "Back"-napilla takaisin tarpeeksi monta kertaa, ja lopulta uudestaan kassalle ja "rahat tiskiin". Varmaan joku tuohon on helpommankin tavan keksinyt, mutta näin täällä :D
- Jussi
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Tässä jotain.

Kun viskot tuotteita koriin, niin siinä logon vieressä (vasen yläkulma) lukee korisi tuotteiden lukumäärä, summa sekä paketin kulut (shipping costs). Jos otat postiennakolla, niin lisäät summaan vielä 3,60 e.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

lukee korisi tuotteiden lukumäärä, summa sekä paketin kulut (shipping costs)
Mulla lukee lukumäärä, ja summa.. Ei p-kuluja :?
Mitä ihmettä?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Täytyy kirjautua sitään, että postituskulut näkyvät. Log in -kohdasta siis voi hankkia oman tunnuksen. Ei maksa mitään.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

No kattos p*kl!! Pitääpi koittaa. Pari kertaa sieltä olen joskus 100 vuotta sitten tilannutkin, nyt vaan veikkailemaan tunnuksia! [;)]

Edit: Tunnuksetkin veikkasin heti oikein, ja kappas, nyt näkyy p-kulut! Kiitosta.

-----------------

Hmm, tein sitten pikku kokeen, ja tuuppasin satunnaisesti koriin Eheimin Aquaball 2210:n. Ja se väitti kuluiksi 13,5e. Siis painaako tuo suodattimen rotkana muka yli 3kg?! Uskaltaisin epäillä. 8O
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Tarkistitko ostoskorin, ettei siellä ole edellisiäkin juttuja?
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

En, ja sielähän oli ne pari muutakin millä kokeilin jo äsken.
Ja nyt näyttää 9e. Huh, jopa säikäytti!
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

dth kirjoitti:En, ja sielähän oli ne pari muutakin millä kokeilin jo äsken.
Ja nyt näyttää 9e. Huh, jopa säikäytti!
9 tai 13.5 e. Kyllä toi vois säikäyttää vieläkin.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

No tohon 9 euroon saa vielä toisenkin sisäsuodattimen, ja vaikka mitä rojua päälle. [;)]
Edit: ja kun en ole kuitenkaan yksin tilaamassa, niin puoliksihan menee. (tai ehkä isompaankin osaan jos tulee muitakin)
kalaneiti
Member
Member

voisin olla..

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

..tilaamassa toista suodatinta, EHEIM External filter professionel 2226 edition :ia jolla hintaa siellä 119,90....ja mahdollisesti jotain muuta. Tosta postikulu-jutusta, niin jos itse tilaat esim 10kg ja mulla vaikka 3kg niin eikai me sitä puoliksi makseta? 8O vai miten nää on yleensä hoidettu? en ole ennen tilannut ulkomailta enkä tiedä miten systeemi toimii tai rahapolitiikka..onko niissä tuotteissa mitään takuuta?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Kuka niitä tavaroita jaksaisi punnita, en minä ainakaan.

Kyllä ne postituskulut jaetaan yleensä joko suoraan tilaajien kesken tai sitten tilausten hinnan mukaan. Nuo kaksi kun selviävät suoraan, tilausten tarkan painon taas saa selville vasta tilauksen saavuttua ja kamat erikseen punnittua.
Kawai
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Mä ainakin olen kimppatilauksissa yleensä tehnyt niin, että olen katsonut paljonko tilauksen kokonaispaino/-postikulut ovat ja sitten olen jaeskellut sitä hieman tasapuolisesti kimppaan osallistujien kesken heidän tilaamiensa tavaroiden arvioidun painon perusteella. Yleensä on mennyt melko lailla tasapuolisesti ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Turha tuosta on tappelua ainakaan tehdä, jos toisella todellakin tavarat painaa 28 kiloa ja vie 160 litran tilavuuden ja toinen tilaa pari imukuppia... :twisted:

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”