rambi kirjoitti:Kimmo S kirjoitti:janhalo kirjoitti: Tilasin COD:na, joten maksu tapahtuu postiin pakettia noudettaessa. Tuskin sentään ovelle kiikuttavat.
Kuulopuhetta/arvailua:
Rambi osaa tähän vastata paremmin, mutta uskoisin paketin tulevan kotiovelle ja rahat pitää silloin olla todennäköisesti käteiseinä! (Toivottavasti rambi täsmentää tätä)
Ensinnäkin minulle eivät suostuneet lähettämään postiennakolla (näkivätkö jostain minun kuvan ja pelästyivät

), mutta allas ei kyllä postiin tule vaan terminaaliin ja sieltä se kuljetetaan kotiin. En tiedä miten homma toimii jos tilaa postiennakolla (itse kauppiaana en varmasti toimittaisi postiennakolla allasta), voi olla hyvin että allas tulee kotiin ja lasku perässä. Kerro sitten kun saat altaan miten se maksupuoli meni.. Normaalit paketit tulee UPS:lla, mutta allas tuli minulle Schenker kuljetusfirman kautta.
Noniin, viisaampia ollaan.
Aquaristic.Net sai kuin saikin tilaukseni matkaan. 120x60x60 akva 12mm lasista ja 80x40x40 akva 6mm lasista sumpuksi. OR2500, pari lämmitintä ja läjä PVC:tä ja tykötarpeita. Käyttävät Schenkeriä toimitukseen.
Varmistin asian vielä Schenkeriltä ja kyllä, toimitus kotiovelle maanantaina. Lähetyslistan mukaan kaikki oordningissa, mutta ihmetyttää vaan kun Schenkerin mukaan lähetyksen paino 80kg. Tuossa aiemmin esitetyn laskimen mukaan pelkkä isompi pytty painaa sen verran.
Se Cash-On-Delivery ei sitten toimi. Ilmeisesti mun kuva on siellä Rambin lätyn vieressä

Toimitus pitää siis ensin todistettavasti maksaa ja toimittaa paperityö Schenkerille, ennen kuin voivat luovuttaa tavaraa. Netistä tulostettava kuitti maksusta ei käy --> ei muuta kuin Sammon konttoriin jonottamaan (1,5h) ulkomaanmaksua, jotta ehtii kuitin saada heti käteen eteenpäin toimitettavaksi. Toinen vaihtoehto on hoitaa maksu normaalisti, odottaa että rahat kerkiää Saksaan ja Haraldin tilille, ja jäädä odottelemaan, että Harald mahdollisesti ilmoittaa Schenkerille luovutuksen olevan ok. Aquaristic.netin "henkilökunta" on vaan sairastellut tässä tilausprosessin aikana niin paljon, että en arvaa enään laskea niiden kommunikoinnin varaan...
Ensi tilauksen maksan suosiolla kortilla. Tuntui vaan, että myyjä olisi saattanut toimia ripeämmin, jos ei ole vielä rahat kopsahtaneet tilille.
Toimitus keski monen monituisista syistä johtuen reilun 3 kk.
No, sattui tuohon ikäänkuin vastapainoksi helmikin matkaan. Aquaristic.net unohti laittaa postimaksua toimitukselle, eikä Schenker jäänyt niitä kaipaamaan. Kamat Suomeen noin niinkuin "nettohintaisina".
Kasa tekniikkaa tulossa CarmenSchwemmeriltä, joten siinä riittää vielä hiukan jännitettävää...
janne