Akvaarion valaistus loman aikana?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
murmeli
Starting Member
Starting Member

Akvaarion valaistus loman aikana?

Viesti Kirjoittaja murmeli »

Olen lähdössä jouluna kahdeksi päiväksi lomailemaan ja askarruttaa kysymys valaistuksesta. Onko kaloille parempi jättää valo päälle koko ajaksi vai jätänkö ne pimeään? Ajastinta minulla ei ole...

Kaloina akvaariossa on seeprakaloja, kiilakylkiä, platyja, ruusutetra ja partamonneja.
Viimeksi muokannut murmeli, 09:43, 16.12.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Kannattaa hankkia ajastin, sillä se ei ole kovin suuri investointi. Se helpottaa pitämään muutenkin päivät ja yöt erillään altaassa :).
Kata
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Kata »

Miksi et kävisi ostamassa ajastinta? Tarjoustalosta saa varmaankin alle kymmenellä eurolla. Siis sellainen tavalinen ajastin, joka laitetaan pistorasiaan ja siihen sitten lampun johto kiinni ja säädetään sopiva aika. Helppo käyttää.
ronsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ronsu »

Jos et halua ajastinta hommata, niin siinä tapauksessa voit jättää kalat pimeään.
MiniFisu
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MiniFisu »

Jos et vaikka kerkeä/halua ostaa vielä ajastinta , niin sanoisin että kannattaisi jättää kalat mielummin pimeään. Ja loman jälkeenhän voit vaikka mennä kauppoihin katsomaan sopivaa ajastinta. :)
Elän kuin kala, mutta
olen silti ihminen.
pauli1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pauli1 »

Kyllä kalat voi pimeään jättää; ei ne siitä pahastu. Kasvit on vaan hieman eri juttu, mutta kun pimeys kerran on aika tilapäistä niin ok.
Suosittelen kyllä ajastimen ostoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”