Ulkosuodatinten erot? Minkä näistä nyt sitten ostaisi?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hansu
Starting Member
Starting Member

Ulkosuodatinten erot? Minkä näistä nyt sitten ostaisi?

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Saksasta ajattelin suodattimen tilata ensi vuoden puolella, ellei sitä ennen löydy sopivaan hintaan Suomesta. Omista ulkosuodatin-kokemuksista on kuitenkin sen verran aikaa, että nuo pirulaisethan ovat jo kuin vieraalta planeetalta :mrgreen: Ihan menee pää sekaisin, kun Eheimiltakin löytyy vaikka mitä.

Kysymykseni siis kuuluukin, että kumman ostaisit EHEIM classic 2213:n vai sen EHEIM ecco 2234 comfortin? Classic tulee ilman täytteitä ja on siten halvempikin, mutta tehoja siinä taitaa olla vähän enemmän.

Auttakaa nyt miestä(siis naista) mäessä ja kertokaa omia kokemuksia, mielipiteitä mutu-juttuja. Ja pumppuhan tulee 140-litraseen [;)]
pauli1
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja pauli1 »

Eccohan on mukavampi käyttää. Siinä kun kerran on se automaattinen täyttöjärjestelmä, mikä puuttuu Classic malleista
Kimbela
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Eheimit

Viesti Kirjoittaja Kimbela »

Itse karsastan tuota eccoa jostain syystä, kun näin sen ensimmäisen kerran, niiin ihmettelin milloin Eheim on ryhtynyt myymään leluja.
Helppo se on käyttää ei siinä. Itse ostaisin Classic -mallia jos into riittää sen kanssa roplata tai proffa 2024:n (toivottavasti muistin mallin oikein, 150-200 litraa, kaksi koria).
Linux is like wigwam - no Gates no Windows and there is an Apache inside
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Mulla on 140-litraisessa kaksi isointa Eccoa eli 2235 ja 2236 comfort.

Ecco on ihan näppärä peli, ainoana miinuksena suhteellisen heikko virtaus suodatintilavuuteen nähden. Suodatuksen kannalta siis ihan hyvä, mutta virtausta täytyy järjestää lisäksi kiertovesipumpulla tai toisella pömpelillä.
Hansu
Starting Member
Starting Member

Re: Eheimit

Kimbela kirjoitti:Helppo se on käyttää ei siinä. Itse ostaisin Classic -mallia jos into riittää sen kanssa roplata tai proffa 2024:n
Miten niin roplata...? Siis avaukset yms. huollot hankalammat kuin tuossa eccossa? No, aikoinani oma ulkosuodattimeni oli ihan aataminaikuinen, joten roplaaminen on kyllä tuttua :mrgreen:
Kimbela
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

huollot

Viesti Kirjoittaja Kimbela »

Ecco on tyyliä: "Wash and Go!"

Kahva auki ja kori ylös, huuhtelu, kahva kiinni ja menoksi.

Tuo Eheimin Classic malli on varmaan ollut ehkä jopa myynnissä "aataminaikaan" Omani oli n. 10 vuotta vanha. Siitä oli muistaakseni olemassa jokin vanhempi, hyvin samankaltainen malli.

Kysymys onkin siitä jaksaako, nuo prof I ja Prof II mallit kiehtovat minua helppoudellaan, mutta lienevätkö kaikinpuolin "Classc" -mallin veroisia, koska ne vielä markkinoilla luuraavat.
Linux is like wigwam - no Gates no Windows and there is an Apache inside
Hansu
Starting Member
Starting Member

Siis ecco tosiaan niin simppeli 8O !

Muistan miten omastani sai silloin erikseen irroittaa letkut hampaat irvessä, kansiosassa meni kynnet sekä hermot ja yleensä se suodattimen roudaaminen vesaan ilman että letkut vuosivat vettä parketille... :roll:

Siitä on tosiaan kauan [;)]

Pitää nyt katsoa mitä vastaan kävelee. Mattosuodatintakin olen miettinyt, mutta pienestä vesitilasta ei raaskis ainakaan sitä koko seinän mittaa lohkaista. Ehkä se pisaramalli tulisi kysymykseen...
kalafriikki
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kalafriikki »

Ehdottomasti ecco! On niin helppo käyttää että!
"If there are no dogs in Heaven, then when I die I want to go where they went."
– Will Rogers
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”