Partamonnit ja kosinta

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kaija
Junior Member
Junior Member

Partamonnit ja kosinta

Viesti Kirjoittaja Kaija »

Miten tuo partamonnien kosinta lähtee käyntiin? Ja miten se koko kosinta-tapahtuma menee? Miten sitten se siitä etenee, jos etenee poikasiin asti?
S.M.R
Member
Member

Viesti Kirjoittaja S.M.R »

Eikös kyse ollut helmipartamonneista?
tochle
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tochle »

Terve.
Parittelun jalkeen naaras jatkaa normaalia päibänn rutiinia ja uros huolehtii poikasista syntymään saakka pesässä loikoillen.
Poikasia tulee keskimäärin noin 20-30kpl kerralla jos kummatkin osapuolet ovat täysikasvuisia.
2109
Starting Member
Starting Member
Viesti:

no

Viesti Kirjoittaja 2109 »

Eli se käynnistuu silleen että uros menee johonki onkaloon ja putsaa sen sen sitte se jotenki houkuttelee naaraan sinne sitte parittelun jälkeen naaras häipyy ja uros jää vahtimaan munia.
Minulla partamonnit on lisääntyneet vuodessa 4 kertaa ja norm. kerralla on tullut 25-35 kpl poikasii mut kerran tuli 54 kpl. joka oli mun mielest paljon!
tochle
Starting Member
Starting Member

Juuri niin.

Moi.

Juuri niin uros putsaa pesän ja naaras jättää poikaset uroksen hoidettavaksi. Itselleni tuli poikasia parikuukauden välein eli joka toinen kuukausi. Riippuu kuinka usein vaihdat akvaariosta vettä. Itse vaihdan noin 2kk välein puolet vedestä ja poikaset ilmaantvat tuolloin lasiin kiinni ja silloin on helppoa pyydystää poikaset poikas altaaseen. Mutta ei tässä nyt muutakuin hyvää päivänjatkoa. :P
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja iekku »

Vedenvaihtoa koskevat jutut siirretty tänne.
Azkhaeracan
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Murmeleille muitsu

Viesti Kirjoittaja Azkhaeracan »

:D Voi teitä onnellisia. Mulla kun on kolme maatiaispartista, ja kaikki miehiä... Niin ja sitten yksi helmipartis risteytys(Ancistrus sp. hoplogenys) ja sekin todennäköisesti poika... Olis tosi kiva saada lauma Pikku Murmeleita :mrgreen:
Fishy fella.
tochle
Starting Member
Starting Member

Sepäse.

Ai että olis kivaa saada pikkuvipeltäjiä vai ?
Jos haluut partisten poikasia niin tuu ihmeessä hakee sillä niitä on mulla viellä 20kpl jäljellä vailla uutta kotia.
T:Christian 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”