Mikä on teidän kallein kalanne?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Sillipurkki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sillipurkki »

kirjo kirjoitti:Tosiharrastaja maksaa...
Äh -en kyllä allekirjoita tätä. Kuulostaa vähän samalta logiikalta kuin että "oikea" Taru sormusten herrasta- fani jonottaa kaksi viikkoa lippuja leffan ensi-iltaan, kun seuraavan päivän näytöksiin saa lipun esityspäivänä. Ja vain voidakseen sanoa olevansa true-fani..

Ei "tosi" harrastajuutta voi mielestäni mitata harrastukseen käytettyjen rahojen määrällä. Voihan joku miljonääri palkata vaikka Ian Thorpen sukeltamaan itselleen kaloja valliriutalta, kunhan vaan pätäkkää löytyy, mutta ei se rahanmeno tee siitä Tosiharrastajaa.

Oma kallein kalani on tällä hetkellä 5 euron hintainen. Olen niin epäharrastaja, että ostan kalat mieluummin toisilta harrastajilta (2-5€/kpl) kuin kaupasta (10-n€/kpl).
"Just because you're paranoid, don't mean nobody's watching"
Thomas29Hki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Itselläni taitaa olla noi kiekot kaikkein kalleimpia. Kappale kun ovat 50 Euroa... joka on tingitty hinta. :mrgreen: Krokotiilipleco on monneista kallein eli 27 Euroa. :D

Itse maksaisin kyllä näyttävästä, terveestä ja hyvin ruokitusta kiekosta tai isosta plecosta maksimissaan 100 Euroa.

Joo Stockmannilla on aika kalliita kiekkoja... [}:)]
Shrek
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Shrek »

rain- kirjoitti:Kalojen suhteen olen pihi, eihän sellaisista koska vain lusikan nurkkaan heittävistä otuksista viitsi liikoja maksaa (osta luonnosta pyydystetty iso kiekkokala, joka kuolee viikon kuluttua...).
Höh ! :P
Haastehan on saada se indikaatori (kiekko) pysymään hengissä mahdollisimman pitkään, todellisuudessa minä ainakin harrastan vesiprosessin hallittavuutta vähän kalleilla indikaatoreilla, mutta kun tetrat ja miljoonakalat uivat vaikka likasangossa. :roll:

Itse aiheeseen taas sanoisin, että kalathan ovat halpoja verrattuna niiden vaativan tekniikan- ja ylläpidonkustannuksiin.
Saako vuokrahuoneiston ikkunat ja ovet sulkea ja täyttää vedellä ?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Tekniikan nyt ei makeavesipolella kovin kallista tarvitse olla.
Minulla kalleimpia lienevät nuo kiertovesipumput. Lisäksi lämmitin ja valaisin.
Ylläpito on sitten asia erikseen: vesi kuuluu asuntovastikkeeseen, joten sähkölaskut.

Tietenkin akvaariotekniikkaan voi halutessaan satsata niin paljon kuin kukkaro kestää.

Minimissään lämmitys (mikäli kaloille ei huoneenlämpö riitä) ja valaistus. Mahdollisesti kiertovesipumppu pitämään pintavettä liikkeessä
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

En puhu kalleimmasta kalasta, vaan 'ylihintaisimmasta' Olen maksanut altum lehtikaloista aikoinaan 300mk/kpl.
Oli vain pakko saada, eikä missään ollut (10v.sitten) ja jouduin tilaamaan liikkeestä erikseen, joka taas tilasi jostain ulkomailta ja minä tietysti maksoin rahdit ja muut.
Oli silti kannattava ostos!

Sillipurkin kanssa aivan samaa mieltä!

Yleinen käsitys (näköjään) on: "mitä kalliimpi kala, niin sitä parempaa huolta siitä pitää".
Minä taas sinnittelen yksien kalliiden kalojen (purjesampimonni 17.5e) toisten kalliimpien kalojen (kiekko) seurassa, jotka osoittautuivat yhteensopimattomiksi.
SIKSI vain kun olivat niin kalliita, enkä raaski luopua niistä! :cry:
Elän vain toivossa jospa monnit ei häiriöllään aiheuttaisi kiekoille vammoja.
Aiheesta lisää-> http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... highlight=

T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Minu kalleimmat kalani ovat:
- tiikeripleko (L226), hinta 20 egee
- 2 x noitamonni, hinta yhteensä 16 egee
- seeprakirjoahven kutupari, hinta yhteensä noin 10 egee
- pistepuropleko, hinta 9 egee (eli aika halpa plekoksi)
- 3 x kääpiörihmakala, hinta yhteensä 16,50 egee

Ja lisää on tulossa, kunhan vain noita erilaisia monneja ilmaantuisi tänne meillepäin :mrgreen:
jessesa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jessesa »

Joku joskus lemmikkipalstoilla kertoi, että hänen kallein kalansa on miljoonakala, josta hän maksaa vieläkin. :mrgreen:

Aina tämä juttu tulee mieleen, kun kalojen hintoja kysellään... [;)]
Anii
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anii »

Kalleimmat kalat olivat katinkultamonnit ja kultapäämonniset, molemmista jouduin pulittamaan 12 €/kpl. Ja parvikalojahan molemmat ovat... :roll:

Vähän monnisten kohdalla huokasin 72 € laskulle, katinkultien kohdalla osasin jo varautua. ;)
Tuukkah
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Isopurjepleko 20 €
Smaragdikirjoahven x 2 (á 18€)
Timanttitonkija x 4 (á 10€)

Ei mitään hirvittäviä summia verrattuna esim. luonnonkiekkoihin ynnämuihin joilla hinta pyörii siellä 400€ huitteissa... 8O
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Kalleimmat kalat taitavat minulla olla purjesampimonnit (15E/kpl), puroplekosta maksoin muistaakseni kympin. Seeprapleko houkuttelee kovasti.. [;)]
kirjo
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kirjo »

Sillipurkki, hienosti irrotit kaksi sanaa asiayhteydestään ja sait sen kuulostamaan aivan muulta. Kyse oli siitä, voidaanko kalan hintaan laskea Tanganjika-järvestä haettujen kalojen kuljetuskustannukset, jos hakija harrastaa ko. järven kaloja. Minusta siinä tapauksessa voidaan, enkä todellakaan tarkoittanut, että akvaristi on yleisesti ottaen sitä enemmän akvaristi, mitä enemmän altaaseen upottaa pätäkkää. JJ on keskittynyt harrastamaan vain Tanganjikaa, joten kalat tulevat kalliiksi kun ne sieltä haetaan.
Jos lukee koko tekstin (ja sitä edeltävät aiheeseen liittyvät) ymmärtää kyllä asiayhteyden.
Elämä on sitä mitä meille tapahtuu silloin kun teemme muita suunnitelmia.
-Thomas La Manee-
koh-i-nor
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Tällä hetkellä hengissä olevista kaloistani kallein on taistelukala, 3€.
Kallein ikinä omistamani kala on tainnut olla makkarakala, 9€.
Sillipurkki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sillipurkki »

kirjo kirjoitti:hienosti irrotit kaksi sanaa asiayhteydestään ja sait sen kuulostamaan aivan muulta. .... enkä todellakaan tarkoittanut, että akvaristi on yleisesti ottaen sitä enemmän akvaristi, mitä enemmän altaaseen upottaa pätäkkää.
Hienosti meni joulun kunniaksi palkokasvi hengityselimiin. [;)]

Lähinnä tarkoituksena oli kuitenkin muistuttaa _noin niinkuin yleisesti_ siitä, että raha ja TOSIharrastajuus eivät kulje käsi kädessä. (Itseasiassa mielestäni tosiharrajastajaksi ei kyllä tee myöskään se, että hakee kalat itse.)
"Just because you're paranoid, don't mean nobody's watching"
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Täällä upposi kultaplekoon 84 euroa. Mieheni heräteostos :roll: Tulin kotiin eräänä päivänä ja akvaarioista tuiki tietämätön mieheni käsli kurkkia altaaseen. Siitäs sain että kannustin hankkimaan jonkun oman kalan että saisin harrastusta jaettua sillekin :roll:

Tilaa on sille, 720 litraa odottaa sen kasvamista siihen kokoon ettei isot affenat saa siitä suuplaa. Ei tarvitse sanoa muuta kuin että sitä pidetään kuin kukkaa kämmenellä. Mutta on se kyllä myös aivan huiman kaunis (ja syö kaikki muut kotilot paitsi kierresarvet!).
Fiu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Nyt tuli minulle tänään lisää nuita hieman hintavampia kaloja, sillä kookkaasta koruplekosta pullitin tänään79eskoa 8O ....
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

No sanompa minäkin kalleimman kalani joka on isopurjepleko 8 euroa.
suomijäbä
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja suomijäbä »

Luulen että kallein kalani on ripsimonni, jonka hinta oli markan aikaan n. 150 mk , mutta sain sen 40 mk:lla, kun sähläsivät Stockmannilla hinnan. :mrgreen: (Hinnassa ei mukana Taksi, eikä pulla ja kahvi kuluja) [;)]
aquaristo
Aasian kirjeenvaihtaja
Aasian kirjeenvaihtaja
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja aquaristo »

Tänään, 160 RMB (noin 16 euroa), kyhmypallokala (Tetraodon palembangensis). Ai mikä joululahja ja mikä parasta: itselleni. No joo, saa sitä vaimokin katsoa ;).
Korva
Advanced Member
Advanced Member

JeeJeeJeeJee

Viesti Kirjoittaja Korva »

Leväkatkarapu 6,60 €. Ainakin Itäkeskuksen Faunatharessa oli :D Kivoja otuksia [;)]
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”