Valvoja: Moderaattorit
Jos vain syvyys eli siis etu- ja takareunan välinen mitta riittää niin ihan tavallinen lastulevyinen avohylly kestää uskomattomia kuormia. Valitset vain mahdollisimman pienen leveyden että paino jakaantuu monelle pystylevylle. Päällimmäinen(kin) levy on yleensä reunojen välissä mutta se ei ole ongelma, jos altaan ja hyllyn väliin laitetaan korkeuseroja ja mahdollista taipumaa tasaaman retkipatja tai styrox-levy. Yhtenäinen lastulevykään ei mahdottomia maksa mittoihin sahattuna rautakaupassa, värivalikoima vain yleensä rajoittuu siihen valkoiseen.iekku kirjoitti:Mitään lastulevyhässäkkää ei kannata ostaa, kokopuu lienee paras vaihtoehto. Kannattaa katsoa että jalustan päällimmäinen levy on liimattu sivustojen päälle, ei väliin.
Olin itsekin Lundian kannalla, mutta Lundia ei nettisivujen kantavuustietojen mukaan lupaa tuotteilleen sellaista kantavuutta, että voisi akvaarion laittaa. Tosin en löytänyt sivuilta laatikostojen kantavuuksia.dsl kirjoitti:Suosittelen lundian tuotteita.
Minun lukutaidollani kyllä lupaa. Toki riippuu akvaarion koosta. Lisäksi varmistin asian niiden tuotekehitystiimiltä. Kehoittivat olemaan laittamatta yli 200 kg/laatikosto, ellen vahvista sivuttaistuentaa.Xendy kirjoitti:Olin itsekin Lundian kannalla, mutta Lundia ei nettisivujen kantavuustietojen mukaan lupaa tuotteilleen sellaista kantavuutta, että voisi akvaarion laittaa.dsl kirjoitti:Suosittelen lundian tuotteita.
Juuri tuolta kantavuustaulukosta en löydä laatikostojen kantavuuttadsl kirjoitti:Tarkistin asian vielä heidän omasta kantavuustaulukosta.
Ah. Puhuit nimenomaan laatkostoista. Niitä ei olekaan siellä. Luulin, että puhuit lundian tuotteista noin yleensä. Eli ei niitä varsinaisesti ole tarkoitettu akvan alustaksi, mutta käytännön kokemukset osoitttavat niiden kestävän ja niitä on sivuttaissuunnassa helppoa tukevoittaa.Xendy kirjoitti:Juuri tuolta kantavuustaulukosta en löydä laatikostojen kantavuutta [:I]