Akvaarion jalustasta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Akvaarion jalustasta
Asun omakotitalossa ja lattia kestää kyllä suurenkin akvaarion painon. Jalustasta en olekaan sitten niin varma. Kysyin isältäni olisiko lekaharkko hyvä aines (joku oli ehdottanut sitä täällä akvaariojalustaksi) ja hän sanoi että se murenee ( tai siis siitä lähtee murusia) ja semmoinen kerää pölyä eli ei hyvä.
Haluaisin kuitenkin hyvän alustan, mutta se ei saisi maksaa älyttömyyksiä. Eläinkaupassa kaapit maksavat vähintään 40-50 euroa joten haluaisin päästä vähemmällä. eikä sen pöydän tarvitsisi olla niin kauniskaan, kunhan vain toimisi lattian ja akvaarion välikappaleena ja korottaisi akvaarion niin korkealle, että sitä olisi kiva katsella. siis vaikka paksu puulevy, esim. 30-40 cm paksu. Ja sellainen levy, että siitä voi pyyhkiä pölyt pois.
Isäni on ollut rakentamassa tallia, joten hän kyllä tietää mistä puhuu. Olisiko hyviä rakennusmateriaaliehdotuksia? Akvaario tulee muuten olemaan 200-litrainen.
Haluaisin kuitenkin hyvän alustan, mutta se ei saisi maksaa älyttömyyksiä. Eläinkaupassa kaapit maksavat vähintään 40-50 euroa joten haluaisin päästä vähemmällä. eikä sen pöydän tarvitsisi olla niin kauniskaan, kunhan vain toimisi lattian ja akvaarion välikappaleena ja korottaisi akvaarion niin korkealle, että sitä olisi kiva katsella. siis vaikka paksu puulevy, esim. 30-40 cm paksu. Ja sellainen levy, että siitä voi pyyhkiä pölyt pois.
Isäni on ollut rakentamassa tallia, joten hän kyllä tietää mistä puhuu. Olisiko hyviä rakennusmateriaaliehdotuksia? Akvaario tulee muuten olemaan 200-litrainen.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Re: Akvaarion jalusta
Tekniikka -> Mikä huonekalu akvaarion alustaksikirjoplaty kirjoitti:Haluaisin kuitenkin hyvän alustan, mutta se ei saisi maksaa älyttömyyksiä. Eläinkaupassa kaapit maksavat vähintään 40-50 euroa joten haluaisin päästä vähemmällä. Akvaario tulee muuten olemaan 200- litrainen.
Tuota, mistä saat kaapin 200-litraisen alle viidelläkympillä?
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
Minä olen tehnyt akvaarion jalustan hirsistä ja mäntypöytälevystä. Pöytälevyn olen aikanaan saanut ystävältäni, hirret ostin lähisahalta, edullisia hukkapaloja. Tämän jalustan päällä oleva allas on vielä vailla vettä, on siis toistaiseksi terraariokäytössä (140x75x60 eli 630l). Suunnitelmissa on kyllä ottaa akvaariokäyttöön kaloille.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Aika halpa jalusta 200litraiselle. Itse ostin jalustan n. 140 eurolla akvaariokaupasta. Ja en ole halvempia sitten nähnyt. Itsekään en olisi halunnut siihen paljon rahaa laittaa, mutta mennyt mikä mennyt. Tulevaisuudessa kun joskus lopettaa akvaariohomman niin voin myydä sen halvemmalla ja se luultavasti menee kaupaksi aika hyvin. Materiaali oli joku metalli, rauta... Semmonen joka "kootaan" putkista! Akvaariokaupassa sanottiin kumminkin, että se kestää hyvin painoa ja vettä! 

Minä täällä moi.
Teetä tai kysy jostain Remontti reiskalta, paljon maksaa jos he tekevät metallista( siis hitsaavat häkkyrän ) ja päällystävät sen vanerilla? Kannattaa kysyä... Voi tulla paljon halvemmaksi ?
" Peurat ovat huomattavasti kookkaampia kuin myyrät.
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Silti molemmat mahtuvat samaan metsään ja vielä samaan aikaan.
- Onkohan niillä ikinä kiistoja? "
Rakas siippani hitsasi minulle 160 cm pitkän ja 70 cm korkean jalustan 5 cm huonekaluputkesta, jonka sitten hienosti suihkuttelin auton vannehopealla
. Päälle laitoimme 3 cm:n vesivanerin ja makuualustaa yli 300 l:n akvaarion tueksi. Tarvikkeet maksoivat n. 20 euroa, kun haimme huonekaluputken palaset romuliikkeestä hukkapaloina. Mutta jollei ilmaista hitsaria saa, hinta kyllä nousee tuntitaksan myötä, aikaa menee n. 4 tuntia ammattitaitoiselta kaverilta. Tuo hirsijalka-idea kuulosti hyvältä
, kun asun itse hirsitalossa.

Jos haluaa itse nikkaroida kaapiston akvaariolle niin oheisesta osoitteesta löytyy enemän infoa
http://www.aqua-web.org/users/simppu/jl ... ction.html
http://www.aqua-web.org/users/simppu/jl ... ction.html
"Tärkein matka, minkä kukaan voi tehdä,
on mennä toista puolitiehen vastaan."
on mennä toista puolitiehen vastaan."
Samma här, ei meilläkään mitään murusia irtoile vaikka lecat onkin
maalattu ja 50 kiloinen rottweiler pitää akvaarion alapuolelle jäävää tyhjää tilaa pesänänsä silloin tällöin![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
maalattu ja 50 kiloinen rottweiler pitää akvaarion alapuolelle jäävää tyhjää tilaa pesänänsä silloin tällöin
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Senior Member
- Viesti:
Lecoissa on myös eroja, kuten viineissä
.
Entisen altaani alla minulla oli sellaisia kunnollisia, joista ei juurikaan irronnut murusia edes imuroidessa (siis pikkuruista kämppää imuroidessa ja jalustaa siinä sivussa kolhiessa). Nyt uutta allasta varten ostin Lakan Betonin RUH-150 -mallia ja ne ovat niin surkeita kuin vain olla ja voi; erikokoisia, jo valmiiksi aivan murjoontuneita ja murenevat koko ajan lisää käsitellessä.

Entisen altaani alla minulla oli sellaisia kunnollisia, joista ei juurikaan irronnut murusia edes imuroidessa (siis pikkuruista kämppää imuroidessa ja jalustaa siinä sivussa kolhiessa). Nyt uutta allasta varten ostin Lakan Betonin RUH-150 -mallia ja ne ovat niin surkeita kuin vain olla ja voi; erikokoisia, jo valmiiksi aivan murjoontuneita ja murenevat koko ajan lisää käsitellessä.