Keskustelupalstan ahdasmielinen käyttäjäkunta

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Jallu74
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Keskustelupalstan ahdasmielinen käyttäjäkunta

Viesti Kirjoittaja Jallu74 »

Kyselisin muiden tätä palstaa käyttäjien mielipiteitä. Viitaten esim.

-onko teille muodostunut sellaista käsitystä, että tänne palstalle olisi pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta? Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja jostamattomia, muiden mielipieitä kunnioittamattomia!

Toinen kysymys johon voi vastata joku asiasta tietävä "separaattori" tai keskustelija.

-Miksi yleistäkeskustelua-palstalta suljetaan joku aihe reilun 30 kirjoituksen jälkeen vaikka se ei ole ollut pystyssä vuorokauttakaan ja keskustelu käy kiivaana? Viekö tälläinen keskustelu niin paljon palstan "muistia", että se pitää sulkea vai olisiko syynä taas tiukkapipoisuus?

Kolmas ja viimeinen ihmetyksen aiha

- onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
"miten te kuvittelette että voisin olla asiasta itseni kanssa erimieltä?" - sanoi töissä johtajamme
FN
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja FN »

Olin juuri kirjoittamassa suljettuun otsikkoon...(minusta se suljettiin sekuntia liian aikaisin. ;) )
-----------------------------------------------------
Kuinka paljon humoristeja oikein liikkuu myymässä/"lahjoittamassa" tavaraa ? Onko mikään niistä aitoa kauppaa ? Kerääkö ne sähköpostiosoitteita vai mitä ne tekee ? En taida enää uskaltaa yrittää ostaa sieltä mitään...
---
No joo. En ole ihan näin herkkä, mutta eiköhän myynti/ostopalstan uskottavuus ole koetuksella jos tämän tyyppiset pelleilyt sallitaan ?

Ikäväähän tuo oli myös niiden kannalta, jotka "menivät halpaan". Tekijä voisi pyydellä anteeksi tms.

Huonoa huumoria mielestäni. Mutta ehkä olen liian tiukkapipoinen...
KulausW
Starting Member
Starting Member

Keskustelu jatkuu

Viesti Kirjoittaja KulausW »

Kyllä moderointi mielestäni pelaa täällä ihan kivasti ja asiallisesti. Tarkoitushan on keskustella akvaarioista eikä mistään hölynpölystä, ex jeh?

Itse jätin juuri kysymyksen kotilo-ongelmastani...Ottakaa kantaa!
111na
Elite Member
Elite Member

Re: keskustelupalstan ahdasmielinen käyttäjäkunta

Viesti Kirjoittaja 111na »

Jallu74 kirjoitti:-onko teille muodostunut sellaista käsitystä, että tänne palstalle olisi pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta? Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja jostamattomia, muiden mielipieitä kunnioittamattomia!
Ei ollenkaan! Andy Mc Coy osoitti olevansa älykkö sanoessaan elokuvassa (jota en ole nähnyt ) The Real Mc Coy: "Pysy roolissas!" sairaanhoitajalle kun tämä alkoi hyysäämään päähenkilöä. Sentään juuri kuvattiin! Viisas viittamies?
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Minä en näe mitään vikaa tämän forumin moderoinnissa ja tasossa. Eniten harmittaa ne, jotka tuntuvat vetävän herneen nenään ihan tavallisista korjauksista. Minä ainakin olen kiitollinen, jos joku viitsii minun kirjoituksiani korjata luettavampaan muotoon.

Mussutus siitä, että kuinka ilkeitä moderaattoreita täällä on ja kuinka ehdottomat mielipiteet ihmisillä on, tuntuu tulevan yleensä niiltä, joilla olisikin vähän korjattavaa asenteissaan.

Aqua-Web _on_ laajin ja kovatasoisin suomenkielinen akvaariokeskustelupalsta. Kokeilkaa viettää aikaa vaikka parhaimmassa tai suomi24:ssa ja katsokaa sitten uudestaan Aqua-Webiä. Lemmikkipalstojen akvaariopalsta on ihan kiva, mutta kovin on pieni verrattuna meihin.

Harmittaa tämä muodissa oleva moderaattoreitten ja kysymyksiin vastaavien mollaus. Kukaan ei saa palkkaa täälläolosta. Kaikki tuovat panoksensa oma-aloitteisesti ja omalla ajallaan.

Kannattaa ensin mennä itseensä ja pohtia olisiko omassa asenteessa jotain vähän liian tiukalla ja sitten vasta alkaa syyttelemään muita.

Ja sitten vielä yhden käyttäjän mielipide, ei pelkästään tätä aihetta varten, vaan kaikkia samantyylisiä:

Menkää ja perustakaa oma keskustelupalstanne jos tämä ei kelpaa. Tehkää parempi, päästäkää vain ne suvaitsevaiset ja hyvät sinne ja potkikaa loput pois. Älkää vain valittako, vaan tehkää jotain asialle jos kerran niin kovasti vaivaa.
Alex
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Alex »

vastaavanlaisesta keskustelusta ei ole todellakaan kauaa aikaa... Keskustelupalstalla ei voi tuntea toisen äänenpainoja ym. vastaavia joten lähes kaikesta korjauksesta voi vetää herneen nenään.
Samaa mieltä Rainin kanssa...
nuoliainen
Starting Member
Starting Member
Viesti:

rikkaus

Viesti Kirjoittaja nuoliainen »

Erilaisuus on kauneutta,niin akvoissa kuin ihmisissä.
KulausW
Starting Member
Starting Member

Jaan tämän

Viesti Kirjoittaja KulausW »

On ihan meidän kaikkien yhteinen etu, että moderointi toimii asiallisesti niinkuin sen nyt toimii.
111na
Elite Member
Elite Member

rain- kirjoitti:Minä en näe mitään vikaa tämän forumin moderoinnissa ja tasossa.

En näe minäkään. Kyllä yksilö saa asiansa ja mielipiteensä julki loistavasti täällä. Joku vain luokkaantui lihavoinnin poistamisesta. Pienellä ei laivaa hetkauta, eikä totuus pala tulessakaan.
nuoliainen
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Kuinka suvaita erilaisuutta osa.1

Viesti Kirjoittaja nuoliainen »

Niin pienion vene ja niin suuri on vesi.
111na
Elite Member
Elite Member

Näkökulma tuokin. Pieni ryntää läpi aallokon, siinä delfiini katsoo onneton? :roll:

Sen laine rantaan viel' laplattaa, kun häipyy kaiho katsojan kaukaisen, maailman merien jo nielaisseen..
Viimeksi muokannut 111na, 20:48, 13.01.2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Keskustelupalstan ahdasmielinen käyttäjäkunta

Viesti Kirjoittaja jusa »

Jallu74 kirjoitti: -onko teille muodostunut sellaista käsitystä, että tänne palstalle olisi pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta? Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja jostamattomia, muiden mielipieitä kunnioittamattomia!
Jep ja jopa 2413 kpl, vois varmaan kohtapuoliin pistää omat pipot tilaukseen.
Jallu74 kirjoitti:Toinen kysymys johon voi vastata joku asiasta tietävä "separaattori" tai keskustelija.

-Miksi yleistäkeskustelua-palstalta suljetaan joku aihe reilun 30 kirjoituksen jälkeen vaikka se ei ole ollut pystyssä vuorokauttakaan ja keskustelu käy kiivaana? Viekö tälläinen keskustelu niin paljon palstan "muistia", että se pitää sulkea vai olisiko syynä taas tiukkapipoisuus?
Moderoinnin linjaveto tehtiin palstaa perustettaessa ja se on suhteellisen tiukka verrattuna moneen muuhun keskustelufoorumiin. Syy sulkemiseen löytyy yleensä siitä ettei ketju ole enää kovin hedelmällisellä pohjalla. Asiallisia threadeja ei suljeta. Näkemyseroja siitä että mikä on asiallista ja mikä ei voi toki olla mutta väkistenkin on pakko toimia sen heikoimman lenkin mukaan.
Jallu74 kirjoitti: Kolmas ja viimeinen ihmetyksen aiha

- onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
Vaikka kuinka vaikea sitä on uskoa ylläpidon jengi on pääosin patalaiskaa eikä jaksa vaivautua ellei ole pakko.
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Jallu74 kirjoitti:
onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
On joskus tuntunut siltä ja jopa v#tuttanutkin, mutta olen selvinnyt sen
tunteen yli :mrgreen:
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Jallu74 kirjoitti:Onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
Ei.
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Jallu74 kirjoitti:pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta?
Ilmoittautuu! :twisted:
Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja jostamattomia, muiden mielipieitä kunnioittamattomia!
Tosikko kyllä, yleensä aina oikeassa?.. No, joo... Jälkiviisaus antaa parhaimmat naurut ja jostakinhan sitä on väkisin väännettävä. Joustamaton joissakin asioissa? Kyllä (esim. kalojen allaskoot). Mutta viimeistä väitettä en allekirjoita.

Ja päivän paras: Mulle saa lähettää niitä v-viestejä sitten tiukkapipoisuudestani vaikka kuinka paljon, jos se helpottaa! PM:ää kehiin vaan...
onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
Öö.. Ei... Kerran kauan sitten joku silloinen mode korjasi jotain, josta motkotin. Siitä lähtien viestini ovat saanneet olla rauhassa :mrgreen: (Vaikka niistä ei välillä ota isä-erkkikään selvää. <- Riippuu siitä, kirjoitanko kahdelle vai kolmelle palstalla samaa aikaan. Parhaimmillaan 2 suomalaista, 4 enkkulaista palstaa menossa.)
PikkuPrinsessa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PikkuPrinsessa »

Jallu74 kirjoitti:Kyselisin muiden tätä palstaa käyttäjien mielipiteitä. Viitaten esim.
...
Kyllä joistain kysymyksistä on tullut tiukkapipoista palautetta. Esim toi mun kalakysely, tuli mielestäni aika äkäistä kommenttia että tiedänkö kuinka suureksi kalani kasvavat. Kyllä, nyt tiedän, ja siksi kysynkin neuvoa. Jos en tietäisi niin tuskin kysyisin koska ei tulisi mieleen että ne eivät sovi akvaariooni. :|

Tämä on ainoa forum jossa tiedän että otsikoita muokataan, ainakin minun laittamissani lähes jokaisessa on otsikko muutettu. En ole hyvä keksimään otsikoita, mutta laitan aina otsikkoon mitä aihe koskee. Ymmärrän kyllä, jos otsikko olisi tyyliin "moi" tai "apua" ilman viittausta mihin sitä apua tarvitsee.

Onhan noita tiukkapipoja täällä jotka eivät jousta yhtään omista mielipiteistään, joskus se ärsyttää mutta useimmiten vain naureskelen että onpas taas jääräpäinen juntti kun ei voi yhtään ajatella asiaa toiselta kannalta [;)] En yleensä vedä herneitä nenään tollasista jääräpäistä, mutta joskus tulee paha mieli kun niin ilkeästi sanotaan (vaikka ei oikeasti tarkoittaisi ilkeästi, se silti voi tuntua ilkeältä, äänenpainoa on vaikea määritellä ilman ääntä..)
tiolpu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tiolpu »

Minä olen kokenut tämän palstan hyväksi. On totta että, tekstistä on vaikea erottaa "äänen sävyjä" mutta sitä varten voi käyttää hymiöitä edes hiukan "sävyttämään ääntä". Kaikki olemme erilaisia ja onneksi olemme (luoja paratkoon mikä paikka maailma olisikaan elää jos kaikki olisivat samanlaisia kuin minä [;)] ) Mielipiteitä on jokaisella ja sopivasti suodattamalla säästymme monilta herneiltä. Minun mielestäni täältä löytyy asiantuntemusta ja erilaisia näkökantoja paljon. Niistä on joskus helppo/vaikea ottaa murunen sieltä ja toinen täältä ja yhdistää ne muruset itselleen tietotaidoksi parhaaksi katsomallaan tavalla :)
"Tärkein matka, minkä kukaan voi tehdä,
on mennä toista puolitiehen vastaan."
TiHe
Rekihurja
Rekihurja

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Niistäkääs nyt nenänne räkänokat... [;)]

On hyvä että kaikkien vistit ovat luettavia jopa minun lukihäröisen vanhan pierun (kiitos Lisa^piu... :D ) kun koulukin tuli käytyä kiertokouluna sekin väärään suuntaan. Kaikki pahoittavat mielensä jostakin asiasta joskus, niin olen tehnyt tällä paltstalla minäkin ja lähtenyt ovet rytisten. Takaisin taas ollaan. Eli tuo haamukirjoittaja tämän palstan Timppa nikillä kirjoittanut olen minä jonka status näyttää vierasta jos joku sellaiseen on joskus törmännyt.

Rauhaa, rakkautta ja rokkenrollia arvoisat kanssa-akvaristit. Antaa moderaatojen ja separaattoreiden tehdä työtään, ei heidänkään virka kadehtittava ole kaikki rapa tulee suoraan syliin. Paikassa täytyy ola jonkinlaiset säännöt/valvojat muuten tämä paikka ei olisi kauan suomen suurin ja arvostetuin akvaarioaiheinen keskustelupaikka.
Jyrki
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jyrki »

Taas tälläinen keskustelu, mutta sanompa minäkin että kannattaa mennä suomi24 palstoille keskustelemaan jos haluaa että mitään sääntöjä ei noudateta ja kirjoittaa saa mitä haluaa. On hyvä että täällä puututaan sanomisiin ja editoidaankin niitä, että keskustelut pysyvät asiallisina. Peace :mrgreen:
rambi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja rambi »

Jallu74 kirjoitti:onko teille muodostunut sellaista käsitystä, että tänne palstalle olisi pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta? Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja joustamattomia, muiden mielipiteitä kunnioittamattomia!
Olen asiasta samaa mieltä, mutta se johtuu siitä kun ihmisiä on erilaisia eikä siitä että kyseessä on "aqua-web" palsta. Näin on jokapuolella varsinkin missä käyttäjiä on näinkin paljon kuin täällä, älä ota siitä stressiä [;)]
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Joskus olen kohdannut otskikon muokkausta, joka on vaikuttanut lähinnä pelleilyltä, mutta mitäs sillä vallalla on virkaa jos sitä ei käytä [;)]

Muuten allekirjoitan rain- :in pitkän sepustuksen threadin alkupäästä.

Kestäkää ylläpito, itteppä hommana valittitta :mrgreen:
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

TiHe kirjoitti:jopa minun lukihäröisen vanhan pierun (kiitos Lisa^piu... :D )
Oosny siinä vanha pi(e)ruparka ;)

Mitä tulee tähän keskusteluun, niin toivon, että välillä jokainen osaisi lähteä vaikka ulos puhisemaan kunnon hikilenkille. Sen jälkeen moni juttu ottaa paljon vähemmän pannuun ja jaksaa taas vaalia huumorinkukkaa :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Ville V
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Ville V »

Jallu74 kirjoitti:onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
Omalle kohdalleni ei vielä ole noin päässyt käymään [;)] .

T:Ville
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

No eipä ole mitenkään LIIAN tiukkaa linjaa vedetty keskusteluissa. Paria laadukasta Merkkiautopalstaa seuranneena totean, että täällä on melko samanlainen taso keskusteluissa, eli keskustella saa kun pysytään asiassa, virheet korjataan ja muokataan helppolukuisemmaksi viestejä, mutta sitä ei saa ottaa minään kettuiluna.

Henkilökohtaisuuksia ei ole juurikaan ollut, se on hyvä asia. Monella muulla palstalla kun kysäisee jotakin tietoa hiukan erikoisemmasta autosta esimerkiksi, niin takaisin tulee kommenttia: Mene kotiin kasvamaan ja pappa betalar jne. Täällä on aina saanut neuvoa kysymäänsä iästä, lompakosta ja sukupuolesta riippumatta.
caro
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja caro »

Jallu74 kirjoitti:-onko teille muodostunut sellaista käsitystä, että tänne palstalle olisi pesiytynyt äärimmäisen "tiukkapipoinen" käyttäjäkunta? Tosikoita ja aina oikeassa, jälkiviisaita ja jostamattomia, muiden mielipieitä kunnioittamattomia!
Noh kyllähän joitakin semmosia löytyy mut kannattaa ihan vaan ajatella et omapahan on ongelmansa jos eivät omista laajempia sosialisia taitoja :mrgreen: Ja mä oon muutenki tullu tänne hankkimaan vastuksia. On totta et aloitteliat ei ehkä aina uskalla kysyä kysymystään. Itekin mä alussa olin vähän epävarma ja ensin tarkastin ite et jos nyt on jotenkin edes vähän oikeaan suuntaan ja sit vasta kysyin varmistukseksi.
Jallu74 kirjoitti:- onko teille käynyt usein niin, etä teidän viestejänne on editoitu mielestänne täysin naurettavin perustein tai jopa ilman syytä?
Ei oikeestaan. Alussa ihmetytti miks ei muka sais kirjottaa "..." mut tää on oikeestaan parantanu mun suomentaitoa. Ensinäkin mä oon alkanu kirjottamaan vähän kirjakieltä (tai noh ainakin aina välillä) ja semmosta. Ja sitäpaitsi mä oon opinu jopa nykyään laittamaan isot alkukirjaimet. Ennen mä en koskaan viitsiny. :mrgreen:

FN kirjoitti:Kuinka paljon humoristeja oikein liikkuu myymässä/"lahjoittamassa" tavaraa ? Onko mikään niistä aitoa kauppaa ? Kerääkö ne sähköpostiosoitteita vai mitä ne tekee ? En taida enää uskaltaa yrittää ostaa sieltä mitään...
Noh en mä nyt tiiä. Kaikilla on omat huvinsa ja joiden voi nyt olla vähän erikoiset. Suosittelisin kyseistä henkilöä hankkimaan elämän...
Ja muutenkin myöntäkää et mä tein hyvää tekstiä! :mrgreen: Jos on jotain mitä mä osaan tehä niin se on varamasti kerjätä. Netissä mä en pysty näyttämään ilmeitä mut livenä... Muhahahaa! :mrgreen: *juu oon hemoteltu*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”