Hankimme akvaarioliikkeestä 4 kasvia, ja nyt noin 2 kk päästä ne alkavat näyttää huonovointisilta.
Hatunmuotoisa lehtiä tekevän (en muista oikeaa nimeä) kasvin lehdet ovat kuihtuneet, ja jotkut niistä ovat kellastuneet tai hieman tummuneen (mustuneet) päältä, saniaisen tyyppiset kasvit eivät myöskään voi hyvin. Ainoa mikä menestyy on itse istutettu (saniasen varsista kasvatettu) kasvi ja se lähenee jo akvaarion pintaa.
Mitä kasveja vaivaa ?
Voiko vikana olla akvaarioliikeen villamainen kasvatusvilla, laitoin kasvit ko. liikkeen villan kanssa akvaariohiekkaan, menestyvän kasvin istutin suoraan akvaariohiekkaan.
Vaihdan veden kerran viikossa, akvaario noin 40 litraa, miljoonakalat ja sitruunatetrat voivat hyvin, lisään kasveille akvaarioliikkeen lannoitetta ja vedenparannusaineet. Ph on 7.
Vedessä on suhteellisen kova virtaus ja pieniä ilmakuplia "lentelee" siellä täällä.
Kasvien värien muutos ja mustat lehdet
Valvoja: Moderaattorit
Kasvien huonovointisuus
Kiitoksia vastauksista.
Otan villat pois ja istutan kasvit suoraan akvaariohiekkaan, katsotaan miten ne lähtevät kasvamaan.
Otan villat pois ja istutan kasvit suoraan akvaariohiekkaan, katsotaan miten ne lähtevät kasvamaan.
-
- Junior Member
Hmm..
Ei tuo kyllä voi pelkästä "villasta"
johtua. Itse jätin alussa tyhmänä villan ja kaikki pohjaan mutta eipä tuo kasveja pahemmin haitannut. Älysin poistaa,kun kalat tonkivat ne ylös.
johtua. Itse jätin alussa tyhmänä villan ja kaikki pohjaan mutta eipä tuo kasveja pahemmin haitannut. Älysin poistaa,kun kalat tonkivat ne ylös.

Varokaa! Akvaariohulluus on tartuvaa!