Kannattaako tilata aquaristikshopista?
Valvoja: Moderaattorit
Kannattaako tilata aquaristikshopista?
Tutkin aquaristikshopin sivuja netissä ja tekisi mieli tilata eheimin 2026 ulkosuodatin massoilla. Onko kenelläkään kokemusta tilaamisesta ja millaista?
Re: Kannattaako tilata aquaristikshopista?
Tähän on pakko todeta että tilasin 19.12. tavaraa saksasta ja tavarat eivät ole vieläkään lähteneet. Olen laittanut mailia kaksi kertaa ja soittanut kerran, soiton jälkeen luvattiin että seuraavana päivänä lähtee mutta eipä vaan ole lähtenyt.nalle82 kirjoitti:Tutkin aquaristikshopin sivuja netissä ja tekisi mieli tilata eheimin 2026 ulkosuodatin massoilla. Onko kenelläkään kokemusta tilaamisesta ja millaista?
Prkkl
Resistance is futile !
-
- Starting Member
Tuo riippuu todella paljon siitä mitä tilaa. Jos on varastossa, niin voi saada hyvinkin nopeasti. Jos taas jokin puuttuu, niin saapi odotella.
Aquaristikshopista ei tunnetusti saa myöskään sähköpostitse vastausta. Aquaristic.netistä taas saa helpommin.
Minä aion kuitenkin uskaltautua tilaamaan aquaristikshopista, ei se odotteluaika nyt niin hirmuinen välttämättä ole.
Aquaristikshopista ei tunnetusti saa myöskään sähköpostitse vastausta. Aquaristic.netistä taas saa helpommin.
Minä aion kuitenkin uskaltautua tilaamaan aquaristikshopista, ei se odotteluaika nyt niin hirmuinen välttämättä ole.
-
- Kivenpyörittäjä
- Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
seame.com:ista vastaillaan maileihin kiitettävästi, työaikana vastaukset tulleet parissa tunnissa.
Onhan se ymmärrettävää että huonohan sitä tavaraa on toimittaa, jos sitä ei varastossa ole. Mutta erittäin huonoa palvelua on kyllä olla ilmoittamatta siitä tilausvaiheessa![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Onhan se ymmärrettävää että huonohan sitä tavaraa on toimittaa, jos sitä ei varastossa ole. Mutta erittäin huonoa palvelua on kyllä olla ilmoittamatta siitä tilausvaiheessa
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Kerro salaisuutesi. Minä olen kokeillut saksaksi ja englanniksi, lupaillut ja uhkaillut ja todennut ja kokeillut erilaisia otsikoita, vastausta en ole saanut, vain reaktion mahdollisiin asioihin, kuten lisätilaukseen.aquasol kirjoitti:Lisäykseksi tähän: olen onnistunut kommunikoimaan sähköpostitse aquaristicshopin kanssa ja toimitukset ovat olleet perillä kolmessa viikossa tilauksesta.
Olen kerran asioinut AS:n kanssa ja kaikki meni niinkuin pitikin. Paketti tuli 3 viikkoa tilauksesta ja kyselyihinikin vastattiin melko nopeasti sähköpostilla.aquasol kirjoitti:Lisäykseksi tähän: olen onnistunut kommunikoimaan sähköpostitse aquaristicshopin kanssa ja toimitukset ovat olleet perillä kolmessa viikossa tilauksesta.
Kasveja ei ehkä kannata tilata, sillä minulla ne oli melko huonokuntoisia ja osa vääriä, mutta se kasvitilaus olikin koe, kun olivat niin halpoja.
Nuorimmaisemme Annika: "Iskä, jos lohikäärmeet syöksevät tulta, niin miksi ne eivät pala?"
Tilasin 22.1. ja tavara tuli postiin 6.2. eli noin kahdessa viikossa. Olen tilanntu kerran aiemminkin ja silloin sama aika suunnilleen meni. Siinä mielessä on hyvät kokemukset. Mutta tietysti on niinkin, että yksikin huono kokemus on liikaa... En nyt muista mikä systeemi niillä on jos on joku tuote loppu varastoista. Siinähän on vähän vaikea tilanne jos lähettävät vajaan paketin. Ei ole asiakas tyytyväinen silloinkaan.
The plural of anecdote is not data.
Minä olen tilannut pari kertaa AS:sta, saanut molemmilla kerroilla puutteellisen toimituksen ja jälkimmäisellä kerralla oli laskutettu koko hinta puutteista huolimatta. Mutta enpä silti ole tehnyt päätöstä lopettaa ko. putkan käyttöä.rain- kirjoitti: Kerro salaisuutesi. Minä olen kokeillut saksaksi ja englanniksi, lupaillut ja uhkaillut ja todennut ja kokeillut erilaisia otsikoita, vastausta en ole saanut, vain reaktion mahdollisiin asioihin, kuten lisätilaukseen.
Ensimmäisestä tilauksesta puuttui muutama pikkujuttu joita ei laskutettu, tuotteita vaan ei ollut varastossa/saatavana. Parempi tietysti olisi kommunikoida asiakkaan kanssa etukäteen mitä tehdään. Mutta pieni se harmi silti oli. Toisella kerralla sen sijaan puuttui hieman enemmän ja arvokkaampaa tavaraa, jotka oli myös laskutettu. Isoa riitaa asiasta ei kyllä syntynyt, ensin tarjosivat jotain hyvitysseteliä seuraavaan tilaukseen mutta palauttivat rahat luottokorttitilille kun vaadin sitä em. "ostopakkohyvityksen" sijaan.
Toisen tilauksen hoito kuulostaa jo aika pahalta, vai mitä? No, verrataanpa Suomen hintatasoon. 330 ? tilauksesta jäi kolmellakympillä tavaraa toimittamatta ja lisäkustannuksena postimaksut, pari kymppiä. Eli jos hyvitys olisi jäänyt saamatta, olisin maksanut 300 ? tavaroista 350 ?. Suomesta ko. paketti olisi maksanut 600 euroa.
Tietenkin pahimmillaan voi jäädä tappiollekin (tosin silloin voinee käyttää voimakkaampia konsteja oikeuksiensa peräämiseen), mutta hintaero on niin valtava että riski ja vaiva on minusta kannattava. Kun lisäksi homman toimiessa tavara tulee näppärästi lähimpään postiin, joka vielä parhaimmillaan on hyvät aukioloajat omaava asaiamiesposti eikä postikonttori, saa kamat myöhäänkin työpäivän jälkeen tai viikonloppuna omilta nurkilta.
Eri hankinnoille on eri vaatimustaso. On asioita joissa haluaa kovaa palvelu- ja laatutasoa, kuten kalat, kasvit, tuoreruoka, kiireiset tarvikehankinnat yms. Niitä varten on olemassa akvaarioliikkeet ja muut paikalliset kaupat. Sitten kun ei ole kiire ja haluaa kilpailuttaa toimittajia hinnan suhteen, on postimyynti. Nykyisellä hintatasojen erolla käytännössä puolet maksamistaan rahoista voisi menettää ilman vastinetta ennenkuin oltaisiin samoissa lukemissa, eikä noin huonosti (tai epärehellisesti) toimiva pulju taitaisi kauan toimia. Pitää vaan tietää mihin on ryhtymässä.
Mika