Mutanttijaavansaniainen [kuva]

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Angeline
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Mutanttijaavansaniainen [kuva]

Viesti Kirjoittaja Angeline »

Onkos muilla näkynyt tällaisia saniaisia, missä lehti on kaksihaarainen? Tämän taimen lähes kaikki lehdet ovat tällaisia: kuva 1
totoro
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja totoro »

Taitaa olla tavallinen jaavansaniainen eikä windelov-muoto? Tavallisella en ole kyllä kovin usein tuollaisia lehtiä nähnyt.... 8O
Angeline
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Ihan tavallinen joo, ja muut kaikki ovat normaaleja, ainoastaan tämä taimi tekee näitä erikoisia lehtiä :D
Ariadne
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ariadne »

No ohhoh! Tuohan on ihan samannäköinen kuin minun jaavansaniaiseni yksi lehti. Olen kummastellut, että mistä moinen haaroittuminen johtuu ja tosiaan minun saniaisessani on vain yksi ainut lehti tuollainen :D
on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
Angeline
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Huomasin juuri, että muutama on myös kolmihaarainen! :D Toi on niin piilossa nurkassa, että ei oo aikasemmin tullu katteltua..
Angeline
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Nyt kun tuolta otsikosta oli muokattu minun kysymysmerkkini pois niin lisään sen sitten tänne, eli onko tuolla tapahtunut joku mutaatio vai mistä tämä johtuu?

(Ja muuten minkä takia ostikon (kuva) on muutettu [kuva]? Vilkuilin tätä koko kasviosiota, ja ainakin muutamalla ekalla sivulla kaikissa on käytetty ()-sulkuja, joten ajattelin, että se olisi yhdenmukaista...)
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

En muista nyt sen lajikkeen nimeä joka kasvattaa miekan näköisiä lehtiä, niine sivulle sojottavine juttuineen. Jaavansaniainen tuntuu muuntelevan ihan kiitollisesti, Tropican listassakin on kuutta eri muotoa.
KtMan
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Toverillani saksilla vahingossa katkaistu lehti haaroittui, itse en ole testannut ja vahvistanut teoriaa.
Jos joku (kala/kotilo) puraisee lehteä nuorena ja vahingoittaa 'keskiruotoa', niin saattaa haaroittua (Oma veikkaus! 8O )

T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Mulla on vuosia vanha, tosi isoa lehteä tekevä pöheikkö jaavansaniaista, ja siinä on hyvin paljon varsinkin kolmihaaraisia lehtiä. Ennen tätä ketjua olin kuvitellut, että se kuuluu asiaan. Aloin sitten asiaa ihmetellä, ja tulipa lauantaina tuijoteltua Myrtsin Faunattaressa komian kokoista emotainta (oliskohan ollut Tropicalta kotoisin... en ole varma). No mutta juu, siitä löytyi myös muutama jakautunut lehti. Onkohan tämä jakautumisjutska oikeasti mikään erikoisuus? Täytyis vissiin koluta kirjoi.

Kati
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kati kirjoitti:Onkohan tämä jakautumisjutska oikeasti mikään erikoisuus?
Ei.

Vaan kukapa tietäisi mitä pitää tilata maailman tukuista jos haluaa sitä keltakärkistä jaavansaniaista? Onko sillä nimi?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”