Minkä kokoiseen akvaarioon pari tai kolmea omenakotiloa ja muutamat kierteissarvikotilot voi laittaa??
Minulla olis 40l tyhjillään ja onko mahdollista laittaa tuohon akvaarioon nuo mainitut kotilot?? Vai onko liian pieni??
Niiden lisäksi ajattelin laittaa muutamia kaloja vaikka millikset (samaa sukupuolta olevaa kaloja ja ei tulisi ollenkaan poikasia)
kotiloista..
Valvoja: Moderaattorit
kotiloista..
Asia selvä!!
Kyllä tiedä että tulee joskus paljonkin kotilon poikasia, mutta minua ei lainkaan haittaa ollenkaan ja kyllä pyydystän munarykelmiä akvaariosta pois suinpäin tiheästi..
Tarviikohan kotilot suodatinta lainkaan, jos riittää ilmapumppua varustetulla letkulla akvaarioon??
Kyllä tiedä että tulee joskus paljonkin kotilon poikasia, mutta minua ei lainkaan haittaa ollenkaan ja kyllä pyydystän munarykelmiä akvaariosta pois suinpäin tiheästi..
Tarviikohan kotilot suodatinta lainkaan, jos riittää ilmapumppua varustetulla letkulla akvaarioon??
Minä kyllä laittaisin suodattimen ainakin jos kotiloita on paljon, kotilot syövät paljon ja tuottavat myös paljon jätettä. Toisaalta ne eivät näytä kärsivän nitriitistä lainkaan siinä määrin kuin kalat, nitriittitesti voi mennä yli asteikon ja kotilot senkun porskuttavat. Lampikotilot lakkaavat kyllä lisääntymästä likaisessa vedessä.
Mika
Mika