kotiloista..

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
venaju-e
Starting Member
Starting Member

kotiloista..

Viesti Kirjoittaja venaju-e »

Minkä kokoiseen akvaarioon pari tai kolmea omenakotiloa ja muutamat kierteissarvikotilot voi laittaa??
Minulla olis 40l tyhjillään ja onko mahdollista laittaa tuohon akvaarioon nuo mainitut kotilot?? Vai onko liian pieni??
Niiden lisäksi ajattelin laittaa muutamia kaloja vaikka millikset (samaa sukupuolta olevaa kaloja ja ei tulisi ollenkaan poikasia)
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Noihin kaloihin en ota kantaa, minulla ei ole koskaan ollut miljoonakaloja. Mutta kotilot menevät tuossa ihan varmasti, useampikin kuin kolme. Jos ne ovat samaa lajia ja eri sukupuolta, sinulla melko varmasti aika pian onkin enemmän kuin kolme.

Mika
venaju-e
Starting Member
Starting Member

kotiloista..

Viesti Kirjoittaja venaju-e »

Asia selvä!!
Kyllä tiedä että tulee joskus paljonkin kotilon poikasia, mutta minua ei lainkaan haittaa ollenkaan ja kyllä pyydystän munarykelmiä akvaariosta pois suinpäin tiheästi..
Tarviikohan kotilot suodatinta lainkaan, jos riittää ilmapumppua varustetulla letkulla akvaarioon??
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Minä kyllä laittaisin suodattimen ainakin jos kotiloita on paljon, kotilot syövät paljon ja tuottavat myös paljon jätettä. Toisaalta ne eivät näytä kärsivän nitriitistä lainkaan siinä määrin kuin kalat, nitriittitesti voi mennä yli asteikon ja kotilot senkun porskuttavat. Lampikotilot lakkaavat kyllä lisääntymästä likaisessa vedessä.

Mika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”