2004 Sisustuskilpailu?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

2004 Sisustuskilpailu?

Viesti Kirjoittaja millia »

Mietinpähän vaan tässä sellaista, että milloinkahan mahtaa olla kevään 2004 sisustuskilpailun ilmoittautumisten jättöpäivä? :roll:

Ei kai vaan koko hienoa sisustuskilpailua olla hautaamassa?
Tuntematon
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuntematon »

Tuleekohan tähän erikseen lammikot (+kenties kultakala altaat) :mrgreen: Mielieni kyllä tekisi kisaan osallistua..
_tiikeri
Junior Member
Junior Member

samaa mietin..

Viesti Kirjoittaja _tiikeri »

Täälläkin tuumailtiin samaa... :roll: Eli milloinkahan tuo on ajankohtainen vai onko milloinkaan? Ja kai täällä sivuilta löytyy jonkinlainen maininta sitten?
--- If it doesn't kill you,it just makes you stronger ---
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Oliskohan mitään ideaa pistää lisäksi sellaista sarjaa kuin "vapaa kuva", eli kyseessä voisi olla mikä tahansa akvaarioon liittyvä kuva, kalasta,altaasta,kommelluksesta tms. joista tuomaristo valitsisi sitten esim. kolme parasta?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
cW
Member
Member

Viesti Kirjoittaja cW »

Tässä kun näitä kategorioita mietitään, niin mikähän olisi sopiva minun volvox-aiheiselle teema-akvaariolleni? :twisted:
coeliac disease
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

No, mikä tahansa kuvahan voisi kuvana osallistua tuohon edellä mainittuun "vapaaseen" sarjaan, ja muuten tuli mieleen että suolavesi-puolelle olisi mukava saada oma sarja?
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Olisiko täällä innostuneita ihmisiä myös järkkäämään tuota sisustuskisaa? Kun kerran tuo ylläpitopuoli on ollut aika hiljainen, niin saattaapi siltä puolen vähän rassata, veikkaan ma. Onhan siinä aikamoinen homma.

Ei riitä että kuvia saa hirmuisen kasan, niitten kokoa pitää muuttaa, ne pitää laittaa jonnekin sivulle (joka pitää ensin tehdä), asiantuntevat tuomarit löytää jotain, järjestely, kaikki. Ja herranen aika, jos vielä jonkinmoinen palkintokin haluttaisiin, sellainenkin pitäisi taikoa jostain. Minä itse en kuitenkaan semmoisia näe tärkeänä tuollaisessa, kyllä se maine ja kunnia riittäisi. Hommaa siinä olisi aika reippahasti ja toisaalta siinä ei kovin moni ihminen pysty touhaamaan samaan aikaan vaan iso osa järjestelyistä jäisi yhden harteille.

Jos ylläpidosta joku on tarpeeksi innostunut tuon järjestämiseen, niin minä voin tarjoutua auttamaan järjestelyissä, tuskin itse osallistun kuitenkaan.

Yksi idea voisi toki olla sellainen, että olisi olemassa ihan kisa-aiheet joihin sitten osallistujat laittaisivat itse viestin ja linkin kuvaan (joka sitten pitäisi olla omalla kotisivulla). Kun osallistumisaika loppuisi, kuvista laitettaisiin näkyville pienet thumbnailit jotka johtaisivat isoihin kuviin. Näistä tehtäisiin äänestys ja kaikki aqua-webbiläiset voisivat äänestää. Äänestysajan loputtua voittajat julkistettaisiin.

Ei tuokaan niin hirmuisen vähempitöinen olisi, mutta kuitenkin.

Minä ainakin ymmärrän jos moderaattorit ja administraattorit eivät jaksa lähteä tuohon touhuun. Onhan heillä ihan riittävästi tekemistä tämän foorumin päivittäisessä ylläpidossa.
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Kalakuva kisa

Viesti Kirjoittaja Jani »

Siitä kalakuvakisasta on ollut myös puhetta. Eri sarjoissa voitaisiin pitää valokuvauskilpailu ja äänestys voisi toimia juuri niinkuin rain ehdotti. Koko foorumi äänestäisi omia suosikkejaan joka sarjassa. Myös tuo vapaa kuva-idea on ihan hyvä mutta skaala on silloin tosi suuri. Mutta onhan skaala iso myös Vuoden Luontokuva skabassa ja voittaja on aina löytynyt :mrgreen:
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Valokuvissa on vaan yksi huonopuoli: Hyvä aihe, hauska ja varmasti voittoisa kuva voi hävitä koko kilpailun vain siitä syystä, että valokuvan ottaja a) ei osaa käyttää kameraa (ts. ei ole valokuvaaja) b) kamera ei itsessään ole erinomainen tai c) kombinaatio näistä kahdesta -> kuten mä :mrgreen: Oon epätoivoisesti kuvannut about 500 kuvaa punapäätetroista, yksikään kuva ei ole onnistunut <= kamera ei ole tarpeeksi nopea / linssi valovoimainen tms. => kalat näkyy sumeina raitoina ja/tai valokuvat ihan liian tummia.
CW kirjoitti:Tässä kun näitä kategorioita mietitään, niin mikähän olisi sopiva minun volvox-aiheiselle teema-akvaariolleni?
Hmm.. "Sitä ja tätä"? :mrgreen:
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Mutta jos niitä kuvia koko foorumi arvostelisi, niin veikkaampa että joukossa on monta kuten minä, joka ei niinkään kiinnitä huomiota valokuvan ottotapaan, rakeisuuteen jne,ja muutoin "oikeaoppisuuteen" vaan puhtaasti arvioi kuvaa kuvana [;)]

111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

jartzu65 kirjoitti:Mutta jos niitä kuvia koko foorumi arvostelisi, niin veikkaampa että joukossa on monta kuten minä, joka ei niinkään kiinnitä huomiota valokuvan ottotapaan, rakeisuuteen jne,ja muutoin "oikeaoppisuuteen" vaan puhtaasti arvioi kuvaa kuvana [;)]
Niinkuin pitäisikin olla. Siis samaan tyyliin kuin kuvan ammattilaiset.
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Veikkaanpa että kalakuvakisaan ei riitä varmastikaan resurssit näillä hyvin hiljaisina pysyneillä pääpampuilla, tiedä riittääkö edes tähän sisustuskisaan. Kuvia tulisi varmasti kymmenkertainen määrä akvaariokuviin verrattuna. Ja löytyyhän tuommoisia kisoja muualtakin, vaikkakin ulkomaiksi: Tropical FIsh Forums

Joten ehkä voisimme keskittyä sisustuskisaan ja pohtia miten saisimme helpotettua ylläpidon työtä sen verran että innostuisivat tästä ideasta.

Kyllä mielestäni tuo sisustuskilpailu itsessään olisi jo riittävä. Ja silloinhan ei arvosteltaisi kuvaa vaan sitä akvaariota ja sisustusta, valokuvauskisat kuuluvat mielestäni ihan muualle. Jos kuva on vain riittävän tarkka, niin kyllähän siitä näkee jos akvaario näyttää hyvältä. Jos esimerkiksi Sauramalla olisi ruma allas, niin en minä sitä parhaaksi äänestäisi vaikka kuva olisikin erinomainen laadultaan ;)
juusoL
Member
Member

Viesti Kirjoittaja juusoL »

aqua2002 kirjoitti:Hmm.. "Sitä ja tätä"? :mrgreen:
"minä en lähde matkalle maailman ympäri, minä lähden tampereelle.Moi": Simo Frangen :P
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

rain- kirjoitti:Jos esimerkiksi Sauramalla olisi ruma allas
Miten niin jos :P...

Muuton jälkeen vasta yksi (1) allas on sisustettuna edes jotenkin, ja se vasta kauhee onkin. Ei parane paljon kuveja räpsii...

Kati
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori

Kati kirjoitti:
rain- kirjoitti:Jos esimerkiksi Sauramalla olisi ruma allas
Miten niin jos :P...

Muuton jälkeen vasta yksi (1) allas on sisustettuna edes jotenkin, ja se vasta kauhee onkin. Ei parane paljon kuveja räpsii...

Kati
En usko ;) Petkuhuiputusta, ei teitän taloudessa pysty olemaan muita kuin hyvännäköisiä altaita.
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.

Viesti Kirjoittaja rsy »

Jeesh,

Sisustuskisaa kehiin, niin me puusilmätkin saadaan jotain ideoita lasikuution Feng-Shuin säätämiseen! :mrgreen:
-=Rami=-
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aapo »

Mutta jos niitä kuvia koko foorumi arvostelisi, niin veikkaampa että joukossa on monta kuten minä, joka ei niinkään kiinnitä huomiota valokuvan ottotapaan, rakeisuuteen jne,ja muutoin "oikeaoppisuuteen" vaan puhtaasti arvioi kuvaa kuvana
Voitaisiinhan valita yleisönsuosikki niin kuin missikisoissa 8-) ja sitten "oikeat tuomarit" valitsisivat voittajan

ps. ja yleisöähän ollaan me foorumin käyttäjät. ja tuomareiksi vois tulla, jos täältä vain löytyy sisustussuunnittelijoita, arkkitehtejä, taiteilijoita yms.
Blue
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blue »

Pelkkää kuvakisaahan ei ole vaikea järjestää, jos siinä ei ole palkintoja ja voittajan äänestävät a-w:laiset. Kuvat vaan johonkin sivulle, ja äänestysohjeita kehiin ;) Mutta kyllä a-w:n oma sisustuskisa olisi taas paikallaan. Viime syksynä kun asiasta oli puhetta, oltiin sitä mieltä että kisa järjestettäisiin keväisin. No pianhan alkaa olla kevät..
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Alkaa juu olla kevät mutta eipä oikein kenelläkään ole aikaa sitä järjestää. Valitettavasti. Rain-in lähettämät viestit tässä aiheessa kertovat pitkälti kaiken tarvittavan.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS

Sisustuskilpailu 2005

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Entäs tällainen:
Avattaisiin uusi keskustelu, jokainen halukas voisi lisätä keskusteluun altaansa kuvan.
Kuvan alle lyhyt selostus tekniikasta ja kasveista + muusta sisustuksesta.
(Jos "kilpailu" olisi sisustuksesta, pelkästään edestäpäin otettu kuva, jossa näkyy kokonaisuus. )
Valitaan sopiva kuvakoko, ettei keskustelun avautuminen kestä päiväkausia..
Kuvat pitäisi liittää "keskusteluun" tiettyyn päivään mennessä, jonka jälkeen AW:laiset saavat äänestää parasta.

Hatusta vedetty noin niinkun pikana, mutta voisikos toimia? :mrgreen:
Sade
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Sade »

Minusta kuulostaa hyvältä tuo... Jos sitten vaikka sovittaisiin, ettei kuvia kommentoitaisi ketjuun, vaan ylläpito voisi esim. kilpailuajan umpeuduttua lisätä ketjuun äänestyksen (onnistuuhan tuo?) johon aqua-webbiläiset voisivat äänestää suosikkejaan. Kilpailijat ottaisivat altailleen kilpailunumeron sen mukaan, montenako osanottajana liittyvät ketjuun. [;)] Tarkemmille kommenteille voisi luoda oman ketjun, joka sitten linkitetään kilpailuketjun loppuun.

Tajusiko kukaan mitään? :mrgreen: Minusta olisi hauskaa päästä taas näkemään palstalaisten hienoja akvaarioita (ja varastaa ideoita omaan sisustukseen:roll:).

Tuossa vaan taitaa olla se huono puoli että erillisiä sarjoja voi olla hankala järjestää, ellei sitten luo monta eli sisustuskilpailuketjua kommenttiketjuineen. :?
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Kannatetaan! :)
Mörkö kirjoitti:Tuossa vaan taitaa olla se huono puoli että erillisiä sarjoja voi olla hankala järjestää, ellei sitten luo monta eli sisustuskilpailuketjua kommenttiketjuineen. :?
Jospa näin alkuun olisi tuo yksi ketju ja sillä selvä. Jos tulee paljon osallistujia, niin syksyllä uusiksi ja monta ketjua. ;)
napne
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja napne »

Rääkky kirjoitti:Alkaa juu olla kevät mutta eipä oikein kenelläkään ole aikaa sitä järjestää.
Jos se sisustuskilpailun järjästäminen on vapaaehtoisista kiinni, niin voin ilmottautua mukaan organisoimaan kyseistä kilpailua. Muut kiinnostuneet voisivat ottaa vaikka minuun yhteyttä YV:llä.

Ajatuksena on siis, että sen sijaan että käytäisiin täällä AW:ssä loputonta keskustelua siitä, miten/millainen kisa tulisi järjestää, tekisimme pienessä ryhmässä esityksen/suunnitelman siitä, miten kisa käytännössä järjestetään. Tuo esitys laitetaisiin sitten tänne AW:iin kommentoitavaksi. Saatujen kommenttien perusteella tehdään tarvittaessa parannuksia suunnitelmaan - sitten vaan järjestetään se kisa!
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

napne kirjoitti:Saatujen kommenttien perusteella tehdään tarvittaessa parannuksia suunnitelmaan - sitten vaan järjestetään se kisa!
Niin, se järjestäminen siinä se pahin kohta onkin. Hyviä suunnitelmia pystyy tekemään lähes kaikki (ainakin omasta mielestään hyviä). ;)

Mutta tosiaan, jos jotain kiinnostaa oikeasti kisa järjestää eikä homma jää vain hyvään ehdotukseen, on AW:n levytila ja palvelin käytettävissä, kuten Sam aiemmin jo mainitsi.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
napne
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja napne »

Kaizu kirjoitti: Niin, se järjestäminen siinä se pahin kohta onkin. Hyviä suunnitelmia pystyy tekemään lähes kaikki (ainakin omasta mielestään hyviä). ;)

Mutta tosiaan, jos jotain kiinnostaa oikeasti kisa järjestää eikä homma jää vain hyvään ehdotukseen, on AW:n levytila ja palvelin käytettävissä, kuten Sam aiemmin jo mainitsi.
Kiva kuulla, että jotain resursseja olisi ylläpidon taholta tarjolla. :D
Ajatuksena minulla siis on, että jos saisi nyt jonkun työryhmän kasaan, joka olisi innostunut asiaa toteuttamaankin, niin päästäisiin sanoista tekoihin. Ainakin minä itse olen sillä linjalla, että kilpailusta on turha lähteä suunnittelemaan mitään olympialaisia eli siis tärkeintä on, että sen kilpailun pystyy helposti toteuttamaan ilman, että siitä koituu kohtuutonta vaivaa kellekään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”