Lehtikaloista: kuteminen epäonnistuu
Valvoja: Moderaattorit
Lehtikaloista: kuteminen epäonnistuu
Kun mun lehtikalat on jo kutenut 3kertaa, ja aina ne on lamppujen sammuttua syönyt ne itse., ja kun eikös se oe niin että ne hoitavat kutuansa eivätkä syö. Ja kun ei kutu ole ikinä ollut muuta kun n.12 tuntia maksimissaan siellä. 
Re: Lehtikaloista
Jätä akvaarion päälle yöksi joku pieni valaisin, esimerkiksi koululaisvalaisin tjms että kalat näkevät vartioida tulevaa perhettään, välttämättä emokalat eivät itse ole syönneet kutua se voi olla jokin akvaarion toinen kalakin yöaikaan. Ja jos emot itse syövät mätinsä on siihen joku syy esim mäti ei ole hedelmöittynyt tai kalat ei muuten vaan ole lisääntymiskykyisiä tai valmiita poikastenhoitoon. Lehtikalan kutu on helposti yli 1000 mätimunaa joten jos tuollaisesta kudusta 10% selviää akvaariokaloiksi niin siinäkin on jo kasvattamista & saattaa poikaset eteenpäin kunhan ne ovat luovutuskokoisia.ed kirjoitti:Kun mun lehtikalat on jo kutenut 3kertaa, ja aina ne on lamppujen sammuttua syönyt ne itse., ja kun eikös se oe niin että ne hoitavat kutuansa eivätkä syö. Ja kun ei kutu ole ikinä ollut muuta kun n.12 tuntia maksimissaan siellä.
-
Inia
- Akvaariosisustaja 2005

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Taitaa olla kyseessä aika nuori pariskunta. Olen huomannut että harjoittelemiseen menee aikaa useita kuukausia ja kutuja, kunnes ne alkavat oppia hoitamisen. Kudut saatetaan myös syödä jos altaassa on runsaasti muita kaloja ja etenkin lehtikaloja. Ainakin 400 litraisessani olevat kaksi pariskuntaa onnistuivat heti poikueiden kasvattamisessa kun kolmas pariskunta muutti pois.
Vanhemmat
Vanhemmat syövät kudut itse. Sen olen nähnyt. Kyseessä on nuori pariskunta. Toinen on marmori, toinen tavallinen... Eihän siinä ole mitään esteitä? Naaras on tavallinen kai... Ja tavallinen on pieni, joulun jälkeen ostettu, marmori on jo kesällä ostettu.... Nyt ovat jo neljä kutua tehneet, mikään ei ole vielä onnistunut valitettavasti. Nii miten ne nyt tunnistettiinkaan, että onko uros vai naaras? Kun mä en nyt muista mitään... ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jos haluat kudun säästää, poista miekkakasvin lehti eri altaaseen jossa samat vesiarvot sekä pillisuodatin. Kuoriuduttua ruoki artemialla ja suorita vesien vaihtoa vaikka kerran päivässä 30-50%. Hanavesi mistä tiputat pH:n n.7:ään esim. Tetran pH Miinuksella tai muulla vastaavalla tuotteella.
Tietysti jos kutu ei ole hedelmöittynyt niin turha vaiva ottaa edes lehteä.
Kari
Tietysti jos kutu ei ole hedelmöittynyt niin turha vaiva ottaa edes lehteä.
Kari
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Minä en ymmärrä miksi pitäisi kasvattaa sellaistn vanhempien poikasia, jotk syövät mätistä säännöllisesti. Kyseessähän voi olla perinnöllinen käyttäytymishäiriö. Poikasia kannattaa ottaa talteen vain hyvin hoitavilta pareilta.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
Inia
- Akvaariosisustaja 2005

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Malttia nyt vaan. Kyllä ne varmasti onnistuvat ajan myötä poikasten kasvattamisessa. Aikaa saattaa mennä puolikin vuotta. En minäkään suosittele kutujen poistamista ja kasvattamista toisessa akvaariossa, ennenkuin saat varmuuden siitä että pariskuntasi todella osaa poikastenhoidon. Joiltakin todella pitkälle keinotekoisesti kasvatetuilta yksilöiltä tämä taito saattaa puuttua, mutta en usko että siitä on kyse sinun kalojesi kohdalla. Odottele vain rauhassa, että oppivat.
Nyt Se Onnistu!!!
Nyt on fisujen kutu säilynyt neljä päivää! Mutta mitä se artemia on? Kun mä en tiedä. kun aloittelija olen... Sen olen lukenut just aamulla et likoeläimiä tulee, kun laittaa salaatin pinnalle? Onko se artemia jotain sellasta kenties? Anteeks, mä olen tyhmä kun kysyn, mut ei voi mitään... ![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)