Apua! Minun millini
Valvoja: Moderaattorit
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Taas testeistä
Nitriittitesti ei varmaankaan näytä yhtään pienempää lukemaa, eli se on jees. Milliksille pH on liian alhaalla, mutta muille kaloillesi se on hyvä. Jos haluat nostaa pH:ta, niin tee se ruokasoodalla. Simpukoista ei ole juuri mitään hyötyä. Mieti kuitenkin vielä kerran haluatko nostaa sitä pH:ta, koska silloinhan se ei ole enää hyvä muille kaloille kuin milliksille.Akvanen kirjoitti:NE olivat nitriiti ja pH testit. Tulokseksi paljastui sitten loppujenlopuksi pH: 6,5 ja sitten tämä nitriitti oli 0,1. Millaset arvot? Laitoin pari simpukkaa nostamaan tuota pH:ta. Kävin ostamassa pari perhoskirjoahventa ja mietin että josko voisi vielä ottaa taistelukalan tai platyja 3... Kannattaako? Mä kyllä sitten ajan myötä luovun leviksistä ja varmaan keltabarbeista. Mitäs sanotte?
Kannattaisi muuten viedä ne perhoskirjoahvenet pikapikaa takaisin kauppaan sillä olen kohtuullisen varma asiasta että ne eivät kovin kauaa altaassasi pysy mahapuoli alaspäin. Syynä epäilyihini on se, että akvaariossa on aika paljon populaatiota ja perhoset herkkiä nitriitille ja muutenkin vanhalle vedelle. Lisäksi mielestäni tila on niille liian pieni, yksi olisi mennyt noin tilan puolesta.
Ennen kuin hankit yhtäkään kalaa lisää, pidä huoli että niille on altaassasi oikeat olosuhteet ja ennen kaikkea tilaa. Nyt ei ole tilaa yhtään, päin vastoin.
Voit ottaa taistelukalan ja platyjä, mutta et tähän 112-l altaaseen nykyisellä kalastollaan, etkä yhdessä samaan altaaseen. Hanki sen sijaa vielä NO3 (nitraatti) -testi.
Samaa mieltä kuin edelliset. Perhoset on _tärkeää_ kiikuttaa takaisin kauppaan, sillä ne eivät ole aloittelijan kaloja eivätkä todennäköisesti selviä akvaariossasi kovin pitkään hengissä. Lupaathan, että kaloja ei enää "tartu" mukaasi. Kalojen ostaminen heräteostoksena on paitsi eettisesti väärin (kuten minkä hyvänsä eläimen hankkiminen), myös lähes idioottivarma tapa hankkia akvaarioonsa vaikeuksia. On erittäin tärkeää perehtyä kalojen hoitovaatimuksiin (ne eivät ole vain suosituksia) etukäteen ja hankkia vain sellaisia kaloja, joille pystyy tarjoamaan akvaariossaan hyvän elämän. Sinun tapauksessasi, se tarkoittaa kalastoremonttia ja akvaarionhoidon perusteiden opiskelemista. Vain siten akvaariostasi voi tulla paikka, jota on helppo hoitaa ja joissa kaloilla on hyvä olla. Niin, ja sen nitraattitestin hankkiminen on tosiaan hyvä idea.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Tuo ph 6,5 ei ole milliksille hyvä. Mittautitko kovuutta? Vaikka todennäköistä on että kovuus on alle milliksien vaatiman tason. Ajatteleppa näin että koska pidät milliksistä haluat myös pitää niistä huolta. Eli nostamalla veden kovuutta. Esim ihan ruokasooda käy. Minä kehottaisin sen nitraattitestin lisäksi kipittämään ostamaan myös kovuus testin. Eihän nuo testit halpoja ole mutta on ne riittoisiakin, ja täytyyhän esim kaupungissa maksaa kissan pissahiekastakin joten miksi ei myös kalojen hyvin oloon vaikuttavista tuotteista. Ja oikeasti lueskele näitä aquawebin palstoja, täältä oppii paljon. Minäkin olen oppinut miten hoidan mollejani ja nyt ne saavat poikasia ja ovat kauniita!! Kyllä se hoitaminen kannattaa, ihan oikeasti. 
Hammaskarppi tyttö
Voi voi voi akvanen pieni.....
Perhoset ovat todellakin vaativia ahvenia, ehkä vaativimpia kääpiöahvenista.
Minä, joka olen harrastanut akvaarioita n. 7 vuotta en uskaltanut ottaa perhosia, vaikka ulkonäkö miellytti enemmän kuin tapeeksi. Ne ovat erittäin tarkkoja vesiarvoista, ja muutenkin valmiiksi lyhyt ikäisiä. Koska minulla ei ole aikaisemmin ollut ahvenia, päädyin nyt näin alkuun rusoihin. Jos niiden kanssa sujuu ongelmitta, sitten ostan lisäksi muita hieman vaativimpia yksilöitä, jotka pärjäävät rusojeni kanssa. Sama pärjääminen pätee koko kalaston kanssa, joita mietin parhaillaan tuohon 200 litraiseen ahvenakvaan. Tarkkaan harkittu kokonaisuus toimii huomattavasti paremmin kuin heräteostoilla tehty sekamelska.
Minä, joka olen harrastanut akvaarioita n. 7 vuotta en uskaltanut ottaa perhosia, vaikka ulkonäkö miellytti enemmän kuin tapeeksi. Ne ovat erittäin tarkkoja vesiarvoista, ja muutenkin valmiiksi lyhyt ikäisiä. Koska minulla ei ole aikaisemmin ollut ahvenia, päädyin nyt näin alkuun rusoihin. Jos niiden kanssa sujuu ongelmitta, sitten ostan lisäksi muita hieman vaativimpia yksilöitä, jotka pärjäävät rusojeni kanssa. Sama pärjääminen pätee koko kalaston kanssa, joita mietin parhaillaan tuohon 200 litraiseen ahvenakvaan. Tarkkaan harkittu kokonaisuus toimii huomattavasti paremmin kuin heräteostoilla tehty sekamelska.
Testeistä
Mä nyt mielestäni kirjotin tänne jo tälläsen vastaavan viestin, mut se ei kai sit kuitenkaan tullut. Eli mittasin nyt vihdoin pH:n ja se oli 6,5 ja nitriitin, joka oli 0.1. Laitoin sinne pari simpukkaa nostamaan pH:ta. Voisinkohan ottaa 3 platya jos luovun joku päivä keltabarbeista? Mulla on nyt
2 perhoskirjoahventa
6 miljoonakalaa
2levistä
levänsyöjät
2kirsikka ja sit keltabarbit. Luovuin juu ri 5 seeprakalastani
No mut ne pääsee ihan hyvään kotiin
Osaako joku neuvoa?
2 perhoskirjoahventa
6 miljoonakalaa
2levistä
levänsyöjät
2kirsikka ja sit keltabarbit. Luovuin juu ri 5 seeprakalastani
160l & 63l
Re: Testeistä
Akvanen kirjoitti:Mä nyt mielestäni kirjotin tänne jo tälläsen vastaavan viestin, mut se ei kai sit kuitenkaan tullut.
Kyllä se viestisi tuli, millia vastasikin noihin vesiarvoihin. Me muut ollaankin sitten päivitelty tässä tuota sinun ahvenostostasi.
pH on muille kaloille ihan ok, mutta milliksille ei. Nitriittikin on ok, se nitraatti pitäisi tietää myös. Muutama simpukka ei valitettavasti tuota pH:ta nosta, pitää ehkä vain paikallaan.Akvanen kirjoitti:Eli mittasin nyt vihdoin pH:n ja se oli 6,5 ja nitriitin, joka oli 0.1. Laitoin sinne pari simpukkaa nostamaan pH:ta.
Akvanen kirjoitti:Voisinkohan ottaa 3 platya jos luovun joku päivä keltabarbeista?
Nyt kyllä pikkusen toppuutellaan tuota vauhtia, jookosta? Eihän tässä pysy perässä enään. Onhan tuo uutuuden viehätys ihanaa mutta joku järki on oltava. Ensin laitat nyt sen uuden akvaarion kuntoon. Päätät mitä kaloja sinne noista jo olevista kaloista sinne laitat, lopuille etsit uuden kodin. Ja sen jälkeen kun homma on pyörinyt kunnialla muutaman kuukauden, sitten vasta alat miettiä uusia kaloja.
Tämä alkaa olemaan nyt pahempi kalakeitto kuin koskaan aikaisemmin. Eli nyt on seeprat pois ja se levänuoliainen kanssa ? Levikset ei mahdu siihen 112L, joten niille on etsittävä kanssa koti ja sitten jos vielä luovut niistä keltabarbeista niin ne platyt voi olla yksi mahdollisuus uusiksi kaloiksi, sitten vasta kun tämä soppa on selvitetty. Mutta mutta...Akvanen kirjoitti:Mulla on nyt
2 perhoskirjoahventa
6 miljoonakalaa
2levistä
levänsyöjät
2kirsikka ja sit keltabarbit. Luovuin juu ri 5 seeprakalastaniNo mut ne pääsee ihan hyvään kotiin
Osaako joku neuvoa?
Kirsikat tarvii parven, niillä koko jopa 10cm. Vaatimukset lämpö 23-27, pH6-7, pehmeä vesi. Minimivaatimus 150L ja 5kpl parvi. Sinulla on nyt lähes kaikki paitsi nuo millikset ja perhoset liian isoja tuohon 112L akvaan.
Seeprat olisi kyllä mahtunu vaikka väärinpäin. Ai jai jai...
Jatketaanpa tästä...
-
JukkaV
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Re: Testeistä
Hmm... missä olet nähnyt kymmensenttisiä kirsikkabarbeja? Barbus titteya hädin tuskin ylittää viittä senttimetriä. Kirsikkabarbi ei myöskään ole niin parvikalatyyppinen laji, joten se ei tarvitse välttämättä parvea.Cofeingirl kirjoitti:
Kirsikat tarvii parven, niillä koko jopa 10cm. Vaatimukset lämpö 23-27, pH6-7, pehmeä vesi. Minimivaatimus 150L ja 5kpl parvi. Sinulla on nyt lähes kaikki paitsi nuo millikset ja perhoset liian isoja tuohon 112L akvaan.
Jaguaarimonniset eivät ole levänsyöjiä, eikö sinulla ollut niitäkin?
Sitten muistutan siitä, että koko ajan kodin vaihtaminen kalalle on stressaavaa. Joten hankipa pian vähintään 200, mieluummin vielä isompi litran allas, sitten voit hankkia (kun allas on kypsä) uusia kaloja. Ja sitten huolellisesti suunnittelemaan kalastoa.
60 litran altaaseen voit ottaa silloin
6 miljoonakalaa
3 platya
ja jos pH on n. 7,5 ja kovuus noin 10 dH, niin voit ottaa platyjen sijasta 6 kuparitetraa.
200 litran altaaseen silloin menisi
6 jaguaarimonnista
8 keltabarbia
6 kirsikkabarbia
levänsyöjäsi
ja ne perhoskirjoahvenet...
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Cofeingirl varmaan sekoitti tetrat ja barbit?
Ja nyt siis sulla on sielä 112L (tulee mun mielipide)
2 Perhoskirjoahventa (POIS)
6 miljoonakalaa (POIS)
2 levistä (POIS)
2 kirsikkabarbia (NÄIDEN PARVEA ISOMMAKSI n. 15kpl)
(?) keltabarbeja (POIS)
Noiden kirsikkojen lisäksi joku pieni kirjoahven siis joku apistogramma (kysy kuitenkin täältä mitä lajia kannattaa ottaa) ja sitten vielä vaikka partis
miltäs kuullostais?
Suosittelisin että ei kannata ruveta leikkimään veden PH:lla (koska tiettyjen seikkojen johdosta olettaisin että kokemusta ei hirveästi ole
)
Ja nyt siis sulla on sielä 112L (tulee mun mielipide)
2 Perhoskirjoahventa (POIS)
6 miljoonakalaa (POIS)
2 levistä (POIS)
2 kirsikkabarbia (NÄIDEN PARVEA ISOMMAKSI n. 15kpl)
(?) keltabarbeja (POIS)
Noiden kirsikkojen lisäksi joku pieni kirjoahven siis joku apistogramma (kysy kuitenkin täältä mitä lajia kannattaa ottaa) ja sitten vielä vaikka partis
Suosittelisin että ei kannata ruveta leikkimään veden PH:lla (koska tiettyjen seikkojen johdosta olettaisin että kokemusta ei hirveästi ole
Huh huh
Nyt tulee turhaa kritiikkiä. Mun allas on laskettu että tämän hetkisille kaloille se on sopiva, sillä ne on vielä niin pieniä. En vastaa kaikiin viesteihin erikseen kun niitä on tullut niin paljon. Mä kyllä luovun niistä ja hankin sen isomman akvan. Mä osaan kyllä päättää kalastostani ja huolehtia siitä. Mä olen löytänyt luotettavan akvakaupan mistä mä saan ohjeita. Nykyään mun akvani pH on 7 ja nitriitti on 0.05. Ja mistä ootte keksiny että mulla ois allas 112l? Se on 60 ja hankin isomman olkaahan nyt siellä ihan rauhassa. Kalat kyllä saa tarvitsemansa tilan kasvaa kun on sen aika. Perhosille riittää 60l olen sen verran lukenut ja edelleen olen sitä mieltä, että millikset ei aina tarvi erilaista vettä kun muut, sillä niistä ei tiedä! Rauhoittukaa nyt ei mun akvani asiat niin pahasti ole kuin voisi luulla. Luovun vielä varmaan keltabarbeista. Olisihan ne millikset jo kuollu jos kuolla haluavat...
ja sinä joka puhuit niistä platyista... En mä niitä nyt muutamaan kuukauteen ole todellakaan ottamassa... Tottakai mä järjestän eka akvani asiat. Ja kalasto suosituksia en valitettavasti ota kuuleviin korviini, sillä haluan itse tutkia asiaa ja katsoa mitkä kalat annan pois. Lehtikaloja olen suunnitellut ottavani sitten joskus isompaan altaaseeni ja tutkin niitten sopivuutta. Rauhoittukaa rauhoittukaa...
160l & 63l
-
Fisustaja
- Senior Member

- Viesti:
Alkaa näyttää paremmalta, mutta mittaapa se nitraatti (NO3) vielä, niin saat tietää lisää veden laadusta.Akvanen kirjoitti:Nykyään mun akvani pH on 7 ja nitriitti on 0.05.
Tosin tässä vaiheessa kannattas valita että haluaako pitää kovan ja emäksisen veden kaloja vai happaman ja pehmeän. Toi oli tosin aika pelkistetysti sanottu, mutta tarkoitin että joko millikset pois tai sitten noi barbit.
Joo, mutta silloin muun kalaston on oltava niille sopiva ja veden laatu on pidettävä hyvänä, mikä on hyvin haastavaa noin pienessä altaassa.Akvanen kirjoitti:Perhosille riittää 60l olen sen verran lukenut
Kannattaa luopua välittömästiAkvanen kirjoitti:Luovun vielä varmaan keltabarbeista.
Ei välttämättä. Kalat voivat elää väärän laisessa vedessä hyvinkin pitkää, ilman että ulkoisia oireita näkyy. Todellisuudessa kalat saattavat silti kärsiä pahastikin.Akvanen kirjoitti:Olisihan ne millikset jo kuollu jos kuolla haluavat...
Kannattaa tutkia ennen kun ottaaAkvanen kirjoitti:Lehtikaloja olen suunnitellut ottavani sitten joskus isompaan altaaseeni ja tutkin niitten sopivuutta.
Kannattaa kuitenkin kysyä ennemmin täällä AW:ssä noista kalasto asioista, ennen kun ostaa mitään. Ongelmat on paljon helpompi vältää kun keskustelee asioista yhdessä. Ei kukaan akvakauppias voi olla joka lajin asiantuntija vaan täällä AW:ssä useamman akvaristin lyödessä päät yhteen voit saada parhaiten neuvoja
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut
Jaa vai että sopii 2 perhosta 60L altaaseen? jos ne on 2 koirasta tappelu tulee varmasti (mikälin on samanlaisia kuin esim: ruostekirjoahvenet) ja luulen että kahdella naaraallakin tulisi ja vaikka molemmat olisivat eri sukupuolta niin jos toinen ei ole kutuvalmis silloin kun toinen on niin voi taas tulla ruumiita (sanoin tämän vain sillä tietämyksellä mitä kirjoaffenista yleensä tiedän)
Ja sä sanot että sun kalasto on hyvä ja tarkoin laskettu
just joo ja niillä perhosillakin varmasti ihan hirmu kivaa sielä kun ph on 7
Kuinka muuten laskit että on nykyiselle kalastollesi sopiva? 1cm = 1L vai?
Kuinka sä muuten voit sanoa että tää on turhaa kritiikkiä? Mä luulen että jos sun kalas vois tällä hetkellä sanoo mitä ne ajattelee niin (joo jätän sanomatta unohda)
Ja sen hluaisin vielä lisätä että 60L on aivan riittämätön makean veden ahvenille (mun mielestä ainakin)
Ja sitten jos mielestäsi tuo oli pahaa kritiikkiä niin yritän sanoa nyt tooosi hienovaraisesti: Olisiko mitenkään mahdollistä että hankkisit niitä uusia kaloja vasta sitten kun tietäisit että sama akvaario sopii niille vielä kun ovat aikuisia?
Ja sä sanot että sun kalasto on hyvä ja tarkoin laskettu
Kuinka muuten laskit että on nykyiselle kalastollesi sopiva? 1cm = 1L vai?
Kuinka sä muuten voit sanoa että tää on turhaa kritiikkiä? Mä luulen että jos sun kalas vois tällä hetkellä sanoo mitä ne ajattelee niin (joo jätän sanomatta unohda)
Ja sen hluaisin vielä lisätä että 60L on aivan riittämätön makean veden ahvenille (mun mielestä ainakin)
Ja sitten jos mielestäsi tuo oli pahaa kritiikkiä niin yritän sanoa nyt tooosi hienovaraisesti: Olisiko mitenkään mahdollistä että hankkisit niitä uusia kaloja vasta sitten kun tietäisit että sama akvaario sopii niille vielä kun ovat aikuisia?
Näin tein, noh tekevälle sattuuHaxa87 kirjoitti:Cofeingirl varmaan sekoitti tetrat ja barbit?
Senkun tietäisin, joku sen kai omasta päästään päätteliAkvanen kirjoitti:Ja mistä ootte keksiny että mulla ois allas 112l?
Noi akvaarionkoot, jotka ilmoitetaan kalojen esittelyissä on ehdottomia minimimittoja, täytyy myös ottaa huomioon kalojen koko ja luonne. Ei perhoset pärjää noin pienessä, jo pelkästään sen vuoksi että kala on vesiarvoista erittäin tarkka ja kärhämää tulee jatkuvasti kun pitää toisen naamaa katella muutaman sentin päästä.Akvanen kirjoitti:Perhosille riittää 60l olen sen verran lukenut ja edelleen olen sitä mieltä, että millikset ei aina tarvi erilaista vettä kun muut, sillä niistä ei tiedä!
Ja millikset ovat sitkeitä sissejä, mutta se ei tarkoita sitä että niitä voisi pitää missä vedessä tahansa. Vastahan sinulta yksi koiras kuoli, mitä ilmeisimminkin vesiarvojen vuoksi.
Jos näistä haaveilet, osta samantien 300L akva ja vähintään 45cm korkea.Akvanen kirjoitti:. Lehtikaloja olen suunnitellut ottavani sitten joskus isompaan altaaseeni ja tutkin niitten sopivuutta.
Ja vielä...
Ei kukaan täällä turhaa kritiikkiä anna, eikä näitä nyt voi edes sanoa kritiikiksi. Me ollaan vain niin huolissaan sinun ja kalojesi vuoksiAkvanen kirjoitti:Nyt tulee turhaa kritiikkiä. Mun allas on laskettu että tämän hetkisille kaloille se on sopiva, sillä ne on vielä niin pieniä.
Eikä se että ne kalat on niin pieniä, ole mikään puolustuskeino, tiedät sen itsekkin. Kalat pitäisi ostaa jo valmiiksi niin suureen akvaan, että ne pärjäävät siinä täysikasvuisinakin. Tuollainen pieni levisvauvakin kasvaa huimaa vauhtia kun se saa itselleen oikeat olosuhteet. En enään tunnista meidän junioria tuolta muiden 12cm levisten joukosta, kala ostettiin hieman yli puoli vuotta sitten muutaman sentin pituisena rääpäleenä.
Äläkä nyt vedä palkokasvia nenääsi kommenteistani, hyvää minä vain tarkoitan
ahaa...
haxa87 kirjoitti:Olisiko mitenkään mahdollistä että hankkisit niitä uusia kaloja vasta sitten kun tietäisit että sama akvaario sopii niille vielä kun ovat aikuisia?
Voi olisi hyvin mahdollista. Valitettavasti ensimmäiset kalani minulle oikeastaan työnsi akvaario kauppias. En mä silloin tienny että sellasiakin kauppiaita on olemassa saatika sitten tälläinen palsta. Mä olin siis liian sinisilmäinen. Enää ei ole siis muita vaihtoehtoja kuin luopua niistä aja tullen. Niin välillä tosiaan täysin aiheetonta kritiikkiä.
160l & 63l
Niinmpä..
Juu kyllähän mä sen tiedän. Joskus vaan kuullostaa vähän turhan ankaralta. Mä olen sitten löytäny netistäkin väärää tietoa sillä niissä on lukenut että perhoskirjoahven sopisi 60l akvaan. Onhan perhoskiklidi ja perhoskirjoahven sama asia? En mä pidä sitä puollustuksena vaan olen sitä mieltä että ne voi olla siellä väliaikaisesti. Millis taisi nyt kuitenkin kuolla keltabarbien hyökkäykseen... Mua johdettiin harhaan kaupassa enkä mä tienny että sellastakin esiintyy ennen kuin tänne tulin. Kiitos vaan kaikille hyväähän te tottakai tosiaan tarkoitatte, mutta välillä jotkut kuullostaan niin syyttäviltä että pahaa tekee...Cofeingirl kirjoitti:Äläkä nyt vedä palkokasvia nenääsi kommenteistani, hyvää minä vain tarkoitan.
160l & 63l
Re: Niinmpä..
No kyllä niitä suositellaan tuon kokoisiin mutta täytyy muistaa että ahven on aina ahven. Mitä vähemmän tilaa, sitä enemmän kränää. Vaikka noin pienessä tilassa voi pitää, niille voi tulla pahojakin reviirikiistoja ja heikompi osapuoli ei pääsekkään karkuun.Akvanen kirjoitti:Mä olen sitten löytäny netistäkin väärää tietoa sillä niissä on lukenut että perhoskirjoahven sopisi 60l akvaan. Onhan perhoskiklidi ja perhoskirjoahven sama asia?
Mikä perhoskiklidi? En ole koskaan kuullutkaan, eikä googlettamallakaan löytynyt mitään.
No semmosta sattuu, on harvinaista jos lemmikkikaupassa ajatellaan muutakin kuin omaa kassaa. Niin valitettavaa kuin se on, mutta nyt tiedät ainakin että aina kannattaa kyseenalaistaa akvakauppiailta saadut tiedot ja suositukset.Akvanen kirjoitti:Mua johdettiin harhaan kaupassa enkä mä tienny että sellastakin esiintyy ennen kuin tänne tulin. Kiitos vaan kaikille hyväähän te tottakai tosiaan tarkoitatte, mutta välillä jotkut kuullostaan niin syyttäviltä että pahaa tekee...
Toivottavasti minä nyt en ole sinulle pahaa mieltä aiheuttanut, en ainakaan ole sitä tarkoituksella tehnyt. Anteeksi, jos näin on päässyt käymään. Tämä harrastus saa vain aina välillä yhden jos toisenkin tunteet kuumenemaan
Jaa
haxa87 kirjoitti:Mitä ihmettä tua "perhoskiklidi" meinaa en mäkään oo ikinä tollasesta kuullu
Voi kun en mä tiedä... Jossain seran akvaario vihossa oli perhoskirjoahvenen kuva ja siinä luki perhoskiklidi. Ajattelin vaan että onko se sit joku ihme kala´, mutta siinä on varmaan tullut joku virhe
160l & 63l
Ahaa
haxa87 kirjoitti:Jaa vai että sopii 2 perhosta 60L altaaseen?
Juu-u kyllä sopii
Mä en sano että mun kalasto on hyvä. Mä sanon että väliaikaisesti ne sopii. Juu niin mä olen lukenut netistä. Pitäisi olla ihan kivaahaxa87 kirjoitti: Ja sä sanot että sun kalasto on hyvä ja tarkoin laskettujust joo ja niillä perhosillakin varmasti ihan hirmu kivaa sielä kun ph on 7
160l & 63l
Mistäs tiiät et ne sun perhoset sinne sopii? HUOM: ne on AHVENIA eli kun pidetään enemmän kuin yksi noin pienessä purkissa niin riitaa on odotettavissa itse laittaisin min. 100L sen verran oon kuullu juttuja ja jopa nähnyt kuinka tämä perhosten perhe elämä "voi" "joskus" olla "hieman" hankalaa
Vai että luit netistä.. uskotko kaiken mitä netistä luet? hyvänä esimerkkinä nämä bontzai kissat
(en nyt muista kuinka kirjotettiin)
Ja mistä tiiät et ne sopii väliaikaisesti?
Tiedän tapauksen jossa 2 perhosta tappoivat toisensa n.100L akvassa hyvissä olosuhteissa (siis pehmeä vesi, paljon piiloja) <-- mitkä sulta vielä puuttuu (olettaen että 60L akvaan ei kovin paljon piiloja saa kun vertaa 2 kertaa isompaan)
Vai että luit netistä.. uskotko kaiken mitä netistä luet? hyvänä esimerkkinä nämä bontzai kissat
Tiedän tapauksen jossa 2 perhosta tappoivat toisensa n.100L akvassa hyvissä olosuhteissa (siis pehmeä vesi, paljon piiloja) <-- mitkä sulta vielä puuttuu (olettaen että 60L akvaan ei kovin paljon piiloja saa kun vertaa 2 kertaa isompaan)
Ahaa...
haxa87 kirjoitti:Mistäs tiiät et ne sun perhoset sinne sopii?
Vai että luit netistä.. uskotko kaiken mitä netistä luet? hyvänä esimerkkinä nämä bontzai kissat(en nyt muista kuinka kirjotettiin)
Hmmm... En usko kaikkea. Enkä uskonut bonsai-kissojakaan. Jos netistä lukemaansa tietoon ei pitäisi luottaa niin miksi mä sitten käyn täällä? IHan hyvin joku voi täälläkin valehdella. Olen katsonut mm. Faunattaren sivuilta ja muilta yksityisiltä, joissa on ollut samankaltaisia neuvoja kuin täällä.
No kokonsa puolesta sopii.
Kaikkia poikkeuksia löytyy. Ne on vielä nuoria, joten luulisin että voisi vielä tottua toisiinsa. KOska liikkeessä sanottiin että he eivät osaa erottaa niin nuoria yksilöitä toisistaan, voin palauttaa toisen JOS riitoja ilmenee.
160l & 63l