mulla uiskentelee altaassa tunnistamaton pikku pleko, ja nytt tarvitsisin siihen tunnistus apua.
Valokuvan olen veijarista napannut, mutta kun en omaa web sivustoa, niin en sitä saa tänne millään näkyviin
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-Tero
Valvoja: Moderaattorit
Jos meinaat Sätkyä, niin tuo kuvan kala ei ole kyllä samannäköinen. Eikä muutenkaan esitä mitään puroplekolajia. Epäilisin jotain pientä puuplekolajia... itselläni oli joskus juovapuuplekoja ja ne olivat melko samannäköisiä (pyrstön ja pään muoto lähinnä, väritys oli erilainen).JonskuL kirjoitti:Mulla on ainakin aika saman näkönen ja kokonen puropleko (leveäsuuimumonni). Mutta en kyllä osaa sanoa, onko tuo samaa lajia...
Oikeastaan ajattelin niitä mun edellisiä kahta plekoa, jotka ostin leveäsuuimumonneina ja ne nyt lähinnä näytti välillä samalle kun toi kuvan kala. Tosin ne mun kyl vaihtelivat väriä usein. Eli tuo on varmaankin joku muu.Jos meinaat Sätkyä, niin tuo kuvan kala ei ole kyllä samannäköinen. Eikä muutenkaan esitä mitään puroplekolajia. Epäilisin jotain pientä puuplekolajia... itselläni oli joskus juovapuuplekoja ja ne olivat melko samannäköisiä (pyrstön ja pään muoto lähinnä, väritys oli erilainen).