![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kertokaapas että toimisiko tämä näin vai ei?

Valvoja: Moderaattorit
Mielellään ensin altaasta, ettei vesi ala kulkea vastakkaiseen suuntaan lapolla.Jartzu65 kirjoitti:PS: Sitten kun vedenvaihto-operaatio on ohi, niin letku ruuvataan käsisuihkusta irti ja pää laitetaan taas sinne lattiakaivoon. Otetaan se letkunpää sieltä akvaariosta pois, ja rullataan mukavalle kiepille sitä letkua ja samalla ne vedet tyhjenevät pois letkusta sinne kaivoon.
No joo, sitä kun tekee ne omat juttunsa aina omalla tyylillä, en muistanut kirjoittaa että otan tuon akvaariossa olevan pään pois vedestä siihen kehyksen reunalle,että imu loppuu, mutta hyvä kun huomasit'[;)]'Fisustaja kirjoitti:Mielellään ensin altaasta, ettei vesi ala kulkea vastakkaiseen suuntaan lapolla.Jartzu65 kirjoitti:PS: Sitten kun vedenvaihto-operaatio on ohi, niin letku ruuvataan käsisuihkusta irti ja pää laitetaan taas sinne lattiakaivoon. Otetaan se letkunpää sieltä akvaariosta pois, ja rullataan mukavalle kiepille sitä letkua ja samalla ne vedet tyhjenevät pois letkusta sinne kaivoon.
Näinpä siinä taas kävi, että viestintä epäonnistui. Tämänhän totesi Wiiokin aikanaan...liina kirjoitti:Niin ja kyllä tavallisiin termostaattihanoihin saa usein säädettyä yhden kiinteän lämmön. Siinä on sellainen painonappi, jos halutaan lämpimämpää, kuin tuo säätö.
Höpsistä, ei sellainen ole termostaattihana, tuollainen on ihan tavallinen hana. Kysyppäs sieltä LVI-liikkeestäsi, saisiko hyvää termostaattihanaa. Niissäkin on vielä eroja. Tavallisempi (suihku)termostaattihana kun ei yhden asteen tarkkuuteen pysty. Kuinka paljon sitä sitten on valmis tuollaisesta maksamaan.Tapio Martimo kirjoitti: Termostaattihana on kuitenkin tyhmä laite, sekoittaen kylmää ja lämmintä vetta aina samassa suhteessa riippumatta siitä, mitkä ovat sekoitettavien vesien lämpötilat.
Onhan niitä sellaisia hanoja, leipomossa tuli käytettyä sellaisia jonkin verran. Eri asia sitten haluaako sellaista 30*40*20 kuutiosentin kokoista yksikköä pesuhuoneen seinälle. Tuossa laitteessa on vielä sekin etu, että saa valittua paljonko sitä vettä haluaa, eli ylitäytön vaara pienenee vaikka unohtuisi hana päälle. Mutta se hinta, arvioisin, että liikkuu joidenkin tuhansien eurojen luokassa.Tapio Martimo kirjoitti:Olisipa mukava sellainen säätöhana, josta tulisi aina esim 25 asteista vettä. Minulla on tästä käsitys, että tämmöisiä jossakin päin maailmaa olisi. Parista Vaasalaisesta LVI-firmasta olen kysynyt ja molemmat myyneet eioota.
Tiedätkö Jartzu onko tuo 18mm:n jengat se yleinen kierre noissa käsisuihkuissa, mun pitäisi tehdä vastaava systeemi kuin sulla ja tuo käsisuihkukin näyttää samanlaiselta. Etten sitten ostaisi väärää.jartzu65 kirjoitti:Tässä haxa87:lle mallia.
Ensin letkun pää altaaseen ja toinen pää lattiakaivoon
Tässä lähikuva liitoskappaleista ja letkusta ( liitin on 18mm jengoilla ja käy käsisuihkun letkuun
Helpoiten saat oikean kierrekappaleen kun menet rautakaupan lvi-osastolle ja sanot myyjälle, että haluat saada letkuun liitoskappaleen, jonka kierteet sopivat tuohon vessan käsisuihkun letkun kierteisiin. Tai sitten vaan menet itse hyllylle ja valitset sopivan ja kokeilet vielä sitä siihen viereisessä hyllyssä oleviin suihkun letkuihin.Jyrki kirjoitti:Tiedätkö Jartzu onko tuo 18mm:n jengat se yleinen kierre noissa käsisuihkuissa, mun pitäisi tehdä vastaava systeemi kuin sulla ja tuo käsisuihkukin näyttää samanlaiselta. Etten sitten ostaisi väärää.
Mutta tietääkseni nuo sopivat vain sellaisiin hanoihin joissa on sisäkierteinen poresuutin.janutzki kirjoitti:Letkuliittimistä puheenollen, löysin Biltemasta sellaisen pikaliittimen hanaan, joka vain tökätään hanan päähän ja kiristetään. Ei tarvitse ruuvailla mitään ylimääräisiä letkuja tms. pois ensin. Ja sitten välikappaleella letku kiinni hanaan.
Toiseen päähän olen välikappaleella laittanut ns. puutarhan kastelu"pyssyn", ja ihan jouhevasti on vedenvaihto sujunut