Ajattelin nyt siis kysyä mahdollisimman monen mielipidettä. Lähes kaikissa lähteissä kun sanotaan, että 80 litrasta ylöspäin. Olen kuitenkin jotenkin ymmärtänyt, että pitäisi olla isompi allas. Kuinka iso minimissään? Jääkö partis pieneksi tuossa 80 litrassa. Muita haittoja? Kyllä minusta 12 cm kuulostaa ainakin tosi isolta 80 litraiseen.
Entäs onko peruspartiksia erikokoisia. Kirjallisuudessa kun puhutaan tuosta 12 cm, mutta kauppias sanoo, että hänen partiksistaa tulee 8 cm. Miten mahtaa olla?
Kuinka paljon tilaa partamonni tarvitsee?
Valvoja: Moderaattorit
partamonnin tilantarve
Minusta partamonni tarvitsee vähintään sen 100liraa.Riippuu tietenkin pohjapinta-alasta.
Partamonni voi kasvaa jopa 15cm mittaiseksi joten on vaikea kuvitella sitä 80L akvassa. Tosin noin pienessä altaassa kala jää kitukasvuiseksi ja jatkaa kasvuaan taas päästyään suurempaan akvaarioon.
Meillä on partiksia vain tuossa 600L akvassa, tuohon vielä perustamattomaan 200L en niitä ota, jo pelkästään sen vuoksi että olen läpeensä kyllästynyt noihin partiksiin. Kaikki tuon altaan kalat tulevat olemaan sellaisia mitä minulla ei ole vielä ollut
.
Meillä suurimmat partikset on nyt 10cm luokkaa, ikää pari vuotta, vanhukset (yksi jopa tuon 15cm) kuolivat viime kesän helteisiin
, näillä oli ikää edellisen omistajan mukaan jo 13 vuotta.
Meillä on partiksia vain tuossa 600L akvassa, tuohon vielä perustamattomaan 200L en niitä ota, jo pelkästään sen vuoksi että olen läpeensä kyllästynyt noihin partiksiin. Kaikki tuon altaan kalat tulevat olemaan sellaisia mitä minulla ei ole vielä ollut

Meillä suurimmat partikset on nyt 10cm luokkaa, ikää pari vuotta, vanhukset (yksi jopa tuon 15cm) kuolivat viime kesän helteisiin

Kuinka nopeasti kasvaa?
Tosiaan, kuluuko 12 cm kymmenen vuotta vaiko vain pari? Minkä kokoisia esim. 2 v partikset, jos on ollu tilaa kasvaa?