Masentunut taisto
Valvoja: Moderaattorit
Masentunut taisto
Minulla elelee reilu 100-litraisessa akvassani taistokoiras, partamonni (pieni vielä) sekä 14 kardinaalitetraa. Kalat eivät ole sairastelleet ja kalat ovat kaikinpuolin vaikuttaneet hyvinvoivilta kun valitustakaan ei ole kuulunut:) Mutta asianani oli se, että kun taistelukalani on alkanut 'lepäilemään' pohjassa, mitä se ei ole tehnyt ainakaan parin ensimmäisen kuukauden aikana. Se syö ihan kuten ennenkin ja kuitenkin ui ympäri allasta lepotaukojen välillä.
Olisiko lepotaukojen syynä se että altaassani on liian kova virtaus vaikka olen yrittänyt kyllä suunnata sitä jotenkin kätevästi että suvantopaikkoja jäisi. Olen ollut aikeissa hankkia pari tyttöä sille seuraksi jos se piristäisi. Vai tuleeko allas liian täyteen (piilopaikkoja sekä kasvillisuutta riittää)?
Kiitos jos jaksoit lukea tämän.
Olisiko lepotaukojen syynä se että altaassani on liian kova virtaus vaikka olen yrittänyt kyllä suunnata sitä jotenkin kätevästi että suvantopaikkoja jäisi. Olen ollut aikeissa hankkia pari tyttöä sille seuraksi jos se piristäisi. Vai tuleeko allas liian täyteen (piilopaikkoja sekä kasvillisuutta riittää)?
Kiitos jos jaksoit lukea tämän.
180l ja toivottavasti lisää tulossa;)
hmmm..
Varmaan tyttötaiston hankinta seuraksi piristäisi kalaasi. Niin tuo suodattimen virtaus, taistot eivät todellakaan pidä kovasta virtauksesta, itse olen tehnyt niin että olen säätänyt suodattimen seinää kohti niin että virtaus laimeampi. Silloin ainakin akvaariossasi yksi kohta jossa ei virtaa niin kovaa. TUo pohjassa makailu en ole täysin varma onko sama kuin minun kalalla, mutta ikävä sanoa että kun minun taistelukalakoiras joka oli 3 naaraan kanssa samassa akvassa alkoi makoilla tuossa pohjassa niin se lopulta kuoli parin viikon sisällä
, en tiedä mihin mutta niin siinä kävi, myös kerran aiemmin yksi taistokuoli kun se makaili lehdillä eikä jaksanut uida, mikä lie kuolinsyy? ehkäpä jokin sisäinen virus? Tauti? 

On normaalia, jos taistelukala lepäilee välillä pohjalla tai kasvien varassa todella kummallisissakin asennoissa.
Taistelukalat ovat luonteeltaan usein vähän...hmm...erikoisia, joten sen hyvinvointi kannattaa päätellä siitä että se syö hyvin, käyttäytyy muuten itselleen tyypillisellä tavalla, sen evät ovat hyväkuntoiset ja yleinen olemus terve.
Taistelukala ei kärsi normaalista virtauksesta, kunhan akvaariossa on myös esim. köynnöstävien kasvien tai pintakasvien avulla aikaansaatuja suvantokohtiakin. Myös lämpötilan pitäminen vähintään 26 asteessa ja monipuolinen ruokinta (hiutaleiden lisäksi myös eläviä/pakastettuja ötököitä) auttavat lisäämään taistiksen hyvinvointia.
Taistelukalat ovat luonteeltaan usein vähän...hmm...erikoisia, joten sen hyvinvointi kannattaa päätellä siitä että se syö hyvin, käyttäytyy muuten itselleen tyypillisellä tavalla, sen evät ovat hyväkuntoiset ja yleinen olemus terve.
Taistelukala ei kärsi normaalista virtauksesta, kunhan akvaariossa on myös esim. köynnöstävien kasvien tai pintakasvien avulla aikaansaatuja suvantokohtiakin. Myös lämpötilan pitäminen vähintään 26 asteessa ja monipuolinen ruokinta (hiutaleiden lisäksi myös eläviä/pakastettuja ötököitä) auttavat lisäämään taistiksen hyvinvointia.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
Joo, kyllä taisto on virkistynyt mutta haluaisin piristää sitä vielä parilla neitosella, saisi jotakin vaihtelua... Mietin vain että ylikansoitanko silloin allastani? (14 kardinaalitetraa, taistelukala, partamonni;VIELÄ pieni) niin ja litrojahan oli vain noin reilut 100-125).
180l ja toivottavasti lisää tulossa;)
En usko, että tuossa lepäilyssä on mitään kummallisempaa, tuo miunkin taistoukko on kuin riippumatossa välillä tuon miekkakasvin lehdillä 
Ja varmaan se naisseura piristäisi, ja käsitykseni mukaan mahtuisikin (näin minulle ainakin on sanottu, samankokoinen allas suunnilleen samankokoisella kansoituksella)

Ja varmaan se naisseura piristäisi, ja käsitykseni mukaan mahtuisikin (näin minulle ainakin on sanottu, samankokoinen allas suunnilleen samankokoisella kansoituksella)
Näistä taistelukaloista ei koskaan tiedä, kovin yksilöllisiä ovat. Vaikka ukko välillä rauhoittuisi, saattavat tytöt olla aggressiivia joko ukkoa tai toisiaan kohtaan. Itse en voinut pitää kahta tyttöä edes 190-litraisessa, koska toinen joutui piileskelemään koko ajan. Ja kun ukko oli niiden kanssa, oli se mukana jahtaamassa tuota kiltimpää tyttöä. Ongelmat alkoivat pari kuukautta kalojen hankkimisen jälkeen. On täällä ollut juttua ihan tappaja-akoistakin. Pitäisi siis olla jonkinlainen vara-allas, jos näitä kaloja hankkii, ja tilanne muuttuu pahaksi.
Tuija
Tuija
><((((('`>
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Taistot.
Täällä on kanssa erittäin agresiivinen tyttö! 560 litrainen -Paljon piiloja; Kantoja pintaan saakka, kasveja, pusikoita. Kaksi narttua ja yksi uros. Uros on kiltti kun lammas, samoin sininen naaras. Uros ei ole naaraita kohtaan äksy, joskus käy ajamassa yllimääräiset tunkeilijat pois pesältään. Mutta tämä punainen naaras, on ilmeisesti ominut koiraan, koska sininen saa kyllä selkään vähänväliä.. Ja tilaakin on pirusti! Hiukan yli viikon ovat nyt majailleet tuossa altaassa, kai ne vielä reviireitänsä etsivät ja ehkäpä uudet tulokkaat sekoittavat sitten avojärjestyksen ja selkäsaunat.